Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1622 ggr
Chestnut
2013-03-04 07:34

God morgon 4:e mars, det är måndag igen!

Ny vecka! 🙂

Hur mår ni idag?

Vädret här är faktiskt skönt. Kunde gärna ha varit några grader varmare men blåser inte så vansinnigt i alla fall. Har sjukstuga här hemma, övriga familjen är rejält förkylda och jag har ruggigt kraftig mensvärk, ont i axeln och svårt att gå pga att mina knän strular. Höger är värst, känns väldigt instabilt och knakar och brakar 😕

På dagsschemat idag står plugga matematik, skriva en labbrapport, motionera två hästar (blir väl löslongering ifall isen försvinner från paddocken så slipper jag anstränga mig) och vila massor. Fuskar med kosten idag för jag är rejält illamående och det enda som känns hyffsat aptitligt är mackor. Så mackor it is…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2013-03-04 11:03
#1

Hej.

Börjar bli allvarligt orolig för min hälsa. Haft konstigt tryck i huvudet ett tag nu, och igår kväll blev det illa. Började spontant blöda näsblod och är beröringskänslig i huvudet. Igår när jag försökte känna i hårbotten så fick jag blod på fingrarna? Jag har inte slagit huvudet, och jag har inte problem i hårbotten! det hände samtidigt som näsblodet och det gäller bara ena sidan på huvudet (som jag haft så konstig migrän i). Trycket gäller typ halva kraniet, mun och allt. Händer nåt mer får jag ju åka in på akuten, detta är urkonstigt!

Tack och lov inga nya spontana stora blåmärken.

[Aquelegia]
2013-03-04 19:59
#2

Ts: Uh, inte trevligt alls låter det! Hoppas allt gick bra med motionerande av havremopparna! Borde pluggat matte jag med men hjärnan var inte alls med!

#1 Så läskigt när något oförklarligt händer med kroppen. Har haft problem med tryck i huvet så känner delvis igen mig, dock inge blod här. Ring till VC och be de ta en titt så ni kan diskutera vidare om det är något som tyder på allvarliga problem.

Har jobbat dag idag så allt har varit upp och nedvänt. Jobbar endast måndagar/dag i princip när det är lov. Hjärnan har gått i högvarv för jag hade en bredvidgång idag dessutom som ställde massa frågor. Snacka om avbrott i min redan virriga rutin.😃

Fick dock till allt men min eftermiddagen fick lida, skulle pluggat matte eller ja, kolla massa klipp som går igenom första kapitlet i boken då jag inte har matteboken hemma än.

Orkade inte sitta inne framför datorn så satte mig med filtar och katten på balkongen för att plugga körkortsteori.

Ska boka teoriprov så fort som möjligt så att jag får det gjort. Sen har jag 2 månader på mig att fixa körprovet. Vilket iofs är den "lätta" delen för min del.

Förlåt för novellen. Måendet kort och gott: Jag vill träna igång "på riktigt" igen då det *vågar kanppt yttra mig* Känns SJUKT bra (höften är pepp) Förutom att jag är så nedrans svag vilket är mitt största problem just nu.
Ska börja hos sjukgymnast igen för att inte förivra mig med träningen utan får hjälp med grundstyrkan igen.

Anterrabae
2013-03-04 21:59
#3

Idag har det varit slitet ömt och knakigt. Det är skönt att vara hemma igen, men det känns att det slitit på. Misstänker att jag dragit på mig urinvägsinfektion, har inte haft det förut (som jag känt av) två upptäcktes vid kissprov i samband med graviditet. Nu är jag öm, kliig, och svidig i underredet.. Samt stickande och svidande känsla när jag kissar.. Dessutom kissnödig och törstig mest hela tiden. (Men det kan ju vara diabetesen också) nåväl, ingen feber eller sjukdomskänsla. Och eftersom jag inte tolererar antibiotika nämnvärt, så testar vi örtvarianter på "utdrivningen" och håller tummar och tår. Fy,vad läskigt Tassy! Hur känns trycket? Skulle det kunna var kopplat till lymfan? När den är blockerad kan man få konstiga tryck i skallen.. Har dock aldrig hört det kopplas till blödning…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-03-04 22:04
#4

Trycket sitter "utanför" kraniet, mest troligt inflammationer har jag upptäckt då det är varmt där det är ömt. Det har släppt en del nu iaf.

Tranbärsdricka är kanon mot UVI, samma med lingon.

Chestnut
2013-03-04 22:27
#5

Tassy, jag släpar med dig till akuten nästa gång du upplever det där! Inga men, har fått höra nog historier från mors jobb om huvudvärkspatienter och även om det mesta är ofarligt ska tryck-känsla och dyl alltid kollas upp! 🤔

Blev inte så mycket gjort idag… Febern nockade mig helt i flera timmar och efteråt har jag varit fortsatt supermatt. Tämligen säker på att det är uvi igen… 😕 Så inget plugg har blivit gjort och isbanan i paddocken och över gårdsplanen gjorde det omöjligt att motionera hästarna. Men gosade en stund i solen med bäää-bisar och sen har jag som sagt vilat, vilat, sovit och vilat.

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2013-03-04 22:56
#6

Håller med Chess om att det där ska till sjukan om det kommer igen! Åh, Lingon också, vad bra. Då ska jag varva tranbär och lingon. har fått hem så de går råa i juicern imorrn. Ihop med äpple. Till ikväll blir det färdig dricka och extra citron och lime. Kamomillte och pepparmynta är också bra. Liksom groblad, men de är lite svåra att få tag i så här års! ;) men våren är på G.. Maken såg just en yrvaken nattfjäril :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Upp till toppen
Annons: