Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 6108 ggr
Chestnut
3/1/13, 8:52 PM

Överansträngd axel, tips på lindring?

Jag har helt enkelt utsatt mina axlar för lite väl mycket de senaste dagarna och nu så protesterar den vänstra väldigt mycket och jag håller på att bli tokig! 🤦‍♂️ Har lokaliserat det till vad jag tolkar som runt AC-leden men är inte helt hundra. Axlarna är inte något jag har särskilt stor erfarenhet av att ha ont i (och tack och lov för det!)…

Ni som har större erfarenhet, vet ni något läge eller någon rörelse som kan lindra smärtan lite grann?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
3/4/13, 10:28 PM
#1

Puttar upp lite, ingen med tips på vad göra med axlarna?

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
3/4/13, 10:57 PM
#2

Är nybliven axelskör, och har noll tips. :( Men tar gärna emot.. ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
3/5/13, 12:03 AM
#3

det enda råd jag kan ge är att försöka att inte sova på sidan och tänka på hållningen. Ta hjälp med tunga saker etc.

qawqaw
3/5/13, 8:36 AM
#4

Räta på axlarna och för mig gäller det att aldrig lyfta armarna mer än 80 grader ut åt sidorna

Oson
3/5/13, 10:59 PM
#5

Dottern har ett gäng med program för axlar, både för luxation framåt och bakåt. Ska se om jag kan hitta dem i morgon.

Mvh Oson

Oson
3/6/13, 4:49 PM
#6

Hittade bara dem för bakåtlux. Dottern fick börja med ett halvt kg och rep5x3. När det kändes lätt fick hon öka först rep och sedan vikt. Det blev väldigt olika på övningarna. De söm är kryssade är dem hon skulle vänta med.

Hoppas att de är till nytta.

Bifogar de för framåtlux om jag hittar dem.'

Mvh Oson

Annons:
Oson
3/6/13, 4:50 PM
#7

Äsch! Bara en kom med!

Oson
3/6/13, 4:54 PM
#8

Det är lättare att hitta ett skönt sätt att sova på om man kramar en kudde🙂. Då kan hon till och med ligga på sidan. Annars är det platt på rygg, men även platt på mage (då helt utan kudde) som gäller. Någon som har erfarenhet av en sådan där stor och lång kudde?

mvh Oson

qawqaw
3/6/13, 5:15 PM
#9

Jag sover till 95% på sidan och har en större kudde a memoryfoam mellan knäna och sen en egen gjord kudde att krama.

Chestnut
1/4/14, 7:20 PM
#10

Fler tips på hur man kan lindra axelsmärta med sovställningar, rörelser etc? 

Denna gång är det riktigt illa. Kan knappt peta på armen utan att skrika rakt ut.

Med vänliga hälsningar
Chess

[MyCassie]
1/4/14, 9:31 PM
#11

massage? Värmedyna eller värme överhuvudtaget? Inte så bra på axlar så spånar mest på ideer.

Anterrabae
1/6/14, 12:44 AM
#12

Chess, är du skadad på riktigt eller överkörd? Har du arnicatinktur till hästarna hemma? Smörj in dig med det i så fall. Gärna med ett kålomslag. Det tar ner svullnad och inflammation och snabbar på läkningen. Krya! ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: