Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 4687 ggr
[Mamma-Mia-Marie]
2013-02-26 12:53

Plexus brachialis skada

Har ett rent helvete just nu med höger sida, arm, axel, skuldra, nyckelben, handled…fått remiss till röntgen av nacke och ner/ut i höger arm…även för mätning av nerverna "arbete"

Skriver pekfingervals med vänster…

Undrar nu om andra har liknade besvär? Vill man veta mera så messa privat, då jag har blogg och har skrivit där…

LÄNK >>

Där kan man läsa om detta som inte bara händer bäbisar vid födelsen utan även unga och vuxna!

UPPDATERAT, försökt fixa länken…hoppas den funkar nu!

Annons:
[Tassy]
2013-02-26 12:56
#1

Länken fungerar tyvärr inte. 😕

Chestnut
2013-02-26 13:12
#2

Jag förstår inte riktigt (seg i skallen), har du en skada på plexus brachialis? Konstaterad eller misstänker du/vården? Vad vill du ha ut av tråden (så att jag vet vad jag ska svara på)?

Med vänliga hälsningar
Chess

[Mamma-Mia-Marie]
2013-02-26 13:21
#3

😃 *haha* kanske min undran försvann ovan men det står att jag undrar om andra har liknande…(symtom alltså) då det är utifrån symtom som detta kommit fram läkaren har skickat remisserna först och vi har diskuterat symtomen och i morse höll jag på att bli galen av smärtan och skrev in symtom på google och fram kom detta och jag mejlade direkt läkaren, så ev. skada eller liknande - nervskada pga. slitage, klämt någonstans mellan nacken och axel/skuldra/nyckelben…är läkarens misstanke sedan innan och min misstanke pga. EDS - har haft sub luxationer i nacken sista året nu och detta jag fann i morse då jag fick stoppa i mig starka tabletter för att ens kunna kliva upp och få med mig armen är plexus brachialis skada!

Tänkte nu kolla om andra här med EDS-HMS har liknade symtom…eller har någon fått det konstaterat! (plexus brachialis)

Chestnut
2013-02-26 13:23
#4

Då är jag med 🙂 

Har ingen egen erfarenhet av den typen av skador, nej. Det närmsta jag kommer är min nacke och de besvär den gett ut i vänster armen.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Mamma-Mia-Marie]
2013-02-26 13:26
#5

Okej, aldrig någon som tagit upp (med dig) möjligheten till dessa nerv skador med tanke på att vi får mycket skador i muskler och leder pga. EDS så kan ju även nerverna ta stryk…

*shit* vad jobbigt att skriva med endast vänster hand - sorry om det blir stavfel eller slarv…

Jag hoppas få besked nu med remisserna och undersökningarna…

[Tassy]
2013-02-26 13:27
#6

Jag behöver läsa om det är detta jag har. Jag har ju whiplash, instabil nacke och tonvis med problem så skulle inte förvåna mig.

Annons:
[Mamma-Mia-Marie]
2013-02-26 13:37
#7

Jag har en skada på nerven och den är i kläm - så mycket vet jag…i alla fall, om det sen visar sig vara detta "plexus" återstår att se…Men Tiparol + Alvedon i morse kändes helt underbart då den "kickade in" kände rent av hur det släppte (lite) och att jag kunde räta ut armen. Fast det smärtar och stramar ännu så tog medicinen udde av det hela!

Bloggat om detta om man vill läsa!

[Mamma-Mia-Marie]
2013-02-26 13:44
#8

#4 jag har ju från nacken ut i höger arm - kanske du skall kolla upp vad du har (vänster) kanske kan vara nerver i kläm, slitage eller liknande???

[Tassy]
2013-02-26 13:47
#9

Nu funkar länken, visst prickar jag i så gott som allt, även det man ska söka akut för ibland. Men njä, det släpper till dagen efter så jag kan nog lungt konstatera att mina syn och talpåverkningar hör till smärtan och aurakänningar. Akuta sjukdomar kommer inte och går i flera år tänker jag 😃 så det stämmer nog att det kan vara detta, jag har alltid bara kallat det "nån j*vla nerv i kläm", och då var det inte så tokigt gissat om det nu stämmer.

[Mamma-Mia-Marie]
2013-02-26 13:59
#10

Ja, du "Plexus" kan även komma och gå, släppa för dagen och komma åter, hålla i sig länge och sen försvinna och så komma tillbaka…och man tänker ofta en "nerv i kläm" eller nått *hehe*

Så nog kan det vara detta du har…(också, som jag…misstänker) bara kolla upp!!!

[Aquelegia]
2013-02-26 16:17
#11

Låter som en en före detta arbetskollegas problematik. Ska kolla med henne om hon kan bli utredd för det då läkarna står handfallna med henne.

Chestnut
2013-03-01 17:32
#12

#8 Vi är tämligen säkra på att det inte är en skada på plexus brachialis eftersom det är kopplat mot direkt trauma mot nacken för några år sedan. Så för mig är nog nacken den skyldige.

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: