Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2942 ggr
[Tassy]
2013-02-25 10:36

God dag 25/2

Urrrk, nackvärk, huvudvärk och ont i ögonen till tusen här! Lär inte bli nåt gymmande idag om inget mirakel sker! 😕

Hur mår ni idag?

Annons:
[Aquelegia]
2013-02-25 13:46
#1

Tack vare sömnbristen mådde jag pyton igår, kul dag att åka på ikea då men vi löste allt till det bästa. Fanns många andra muskler som orkade konka på möbelkartonger!
Sov i 5 timmar när vi kom så efter en god natts sömn inatt börjar känna krafterna komma åter.

Campade i vardagsrummet inatt för vi är så nöjda med våra nya möbler hihi.

Idag var jag på intro på komvux, känns pirrigt värre😎
Resten av dagen tänker jag chilla, brygga en rejäl kanna kaffe och bullra på mig tjocka kläder, för solen når balkongen snart för första gången detta år! Här skall lapas dvitamin!

Chestnut
2013-02-25 21:28
#2

Pigga på dig 😕

Idag har jag fått ryggen fixad igen, så skönt att bli rakare även om jag snart blir sned igen! Gått en runda på stan idag också, fyndade en snygg guldig kofta som var nedsatt med -70% = lycklig chess 😃. I övrigt har det varit lugnt vilket sannerligen varit välbehövligt. Mensvärk, ont i blåsan och magen, ont i knäna och allmänt urkig…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2013-02-25 23:06
#3

Suck! Har inte behövt starkare värktabletter på aslänge förutom vid migrän, men nu var jag tvungen 😢 förbaskat! får avboka gruppträningen på onsdag, får se om jag kan gymma alls denna vecka.

[Aquelegia]
2013-02-25 23:20
#4

#2 Det krävs många knäckningar innan ryggen fatta grejjen, bara att köra på varje vecka tills det ger med sig🙂

#3 Oj, låter som att allt kommer på en gång nu, är det träningen som ger sig tillkänna?
Det är den där sablans balansgången som jag aldrig fick till när jag tränade. Peppar så du orkar återuppta när det släpper.

Nu mot kvällen är jag skitförbannad, sen insåg jag också i samma veva att det får räcka med matten på komvux först. Jävla fronterskit skolan har jag fattar noll utav! BARA att försöka förstå sig på ett nytt datasystem räcker så engelskan får ta ett kliv tillbaka. Matten måste jag ha för högskoleprovet så det kör jag iaf. Körkortet går segt som attan med, får höra lite för ofta "du kan ju inte säga att du blir klar en viss tid" ursäkta? Vad fan inte då för om min körlärare bedömt mig bli klar inom högst 2 månader. Vilket jag själv vet att jag kommer klara!
Så less på att folk tror jag behöver dras ned på jorden hela tiden och jag får klubbor i huvet så jag hamnar i bott istället. Man vågar ju knappt tala om sina drömmar och förhoppningar längre!

[Tassy]
2013-02-25 23:21
#5

#4 Nej, det är inte gymmet som har orsakat detta.

[Aquelegia]
2013-02-25 23:23
#6

#5 Ahkej, men synd ju när man är inne i ett så bra flöde med träningsrutiner så kommer värk i vägen😮

Annons:
[Tassy]
2013-02-25 23:26
#7

Mmh!

Det är troligen en kombo mellan hormoner och att jag flera dagar i rad har subluxerat nyckelben/axel och därför fått inflammerade muskler som bara spridit sig med raketfart. Nu är det hela vänster ryggtavla, från svanken och upp i nacken och ut hela vägen ner i fingrarna. Halva skallen påverkad, synpåverkad, yrselanfall, allmänt försämbrat tillstånd i kroppen. Musklerna drar kotorna i rygg och nacke fel, det knakar och brakar, blir stumt och låser sig om vart annat, vilket resulterar i mer inflammationer. Ond cirkel.

Jag har märkt att jag vid samma ställe på ppillerkartan månad efter månad blir kraftigt sämre, och just nu brakade det igenom såhär. Kunde lika gärna varit migrän, den har legat och lurat varnande i flera dagar. Jag bävar.

Chestnut
2013-02-25 23:36
#8

#4 Jag har haft fronter i över 7 år och står fortfarande som ett fån när det gäller boka handledningar osv. Bara du kan logga in, gå in i rummen och öppna arkiv och inlämning så klarar du dig utmärkt. Notiser är bra att kunna men inte livsnödvändigt, många lärare föredrar mejl… Och där tog min fronterkunskap slut ;) bokar handledningar via mejl eller prata med läraren när jag är där ocg många inlämningar mejlar jag faktiskt också…

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
2013-02-25 23:39
#9

Jo just det, sjukgymnast kör jag med 2-3 veckors mellanrum bara och det känns lagom :) Fått feber nu dessutom… Borde anat eftersom jag kännt mig risig men frustrerande iaf!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-02-25 23:39
#10

#7 Undra om det var vad jag slitit med förra veckan? Visste knappt någon början eller slut vad fasiken som var fel. Allt var bara helt fel i kroppen.
Klarade inte heller utan att ta till tabletter. Barnmorskan jag ska till om nån vecka var väldigt orolig för mig och har varnat mig för att jag verkar reagera illa på p-piller. Spännande när INGEN någonsin velat se ett eventuellt samband. Har bara fått det bortviftat hela tiden.
Jag slutade ju med migrän igår, jag som skulle på personalfest😕
Tydligen får man inte gå på p-piller med auramigrän spännande info, då jag haft min första auramigrän för ett tag sedan.

Då jag är lite slarvig med pillren så har jag inte kunnat anteckna riktigt, när vad händer.

[Aquelegia]
2013-02-25 23:43
#11

#8 Sambon och syster hade fronter med men de kan heller inte!
     Kommer ha ganska bra kontakt med lärarna irl då mattelektionerna alltid är måndagar och jag alltid är ledig måndagar😃 Kollade lite på NOG uppgifter och det verkar vara något för min matteskalle bara jag smörjer mina kunskaper lite ^^
Snacka om ot men du råkar inte veta om någon som har en matte 5000 för 2b till salu/lån?

Sjukgym var 2-3 är nog bra, så blir det ingen stress. Hur känns det annars på sjukgymnastiken?
Tar lite emot att höra av sig nu när jag är så sjukt dåligt tränad, kommer få höra att jag borde tagit hand om mig själv bättre. Vilket jag borde!

[Tassy]
2013-02-25 23:44
#12

#10 Det stämmer att man inte får äta kombinerade p-piller när man har auramigrän. Det är alldeles för hög risk för blodpropp i hjärnan bland annat. Känns tryggt att veta, när zoely (komboppiller) är det enda som fungerar för mig.. Eller, egentligen funkar de inte heller, men de gör varken av eller till migränmässigt.

Hur fick jag auramigrän från första böran? via kombinerade p-piller! (Yaz). Ett helvetes rävgift är vad det är, ursäkta men ppiller är HEMSKT mot kroppen. Men jag har det att välja på, eller inget skydd alls. Men snart är jag tillräckligt gammal för att sterilisera mig, något som känns som ett alldeles för stort beslut.

[Aquelegia]
2013-02-25 23:53
#13

#12 Fy fasiken nu blir jag sådär skiträdd igen då jag ju hade ett rusande hjärta för någon vecka sedan och haft stickningar/kramper utöver det vanliga en tid. Tycker också att det var så märkligt att jag trots låg stressnivå fick migrän av minsta lilla.
Längtar till den dagen jag kan sterilisera mig. Bra, då vet jag iaf ett alternativ jag kan byta till som barnmorskan faktiskt vill.
Jag vill egentligen inte ta ppiller men finns inga hållbara alternativ.

Annons:
Chestnut
2013-02-26 10:05
#14

#11 Nopp, vet ingen som sitter med en bok till 2:an… 

Jag går bara till sjukgymnasten för att bli rätt tryckt igen så blir inte så mycket annat 🙂 Men hittills är jag nöjd med hur stor skillnad det gör när låsningarna släpper, särskilt nacken känns toppen.

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: