Annons:
Etikettmyndigheter-sjukvårdsorganisation
Läst 1884 ggr
Chestnut
2/25/13, 12:29 AM

Du ser så pigg ut!

Om någon sjukvårdspersonal/FK-handläggare etc kläcker ur sig kommentarer i stil med:

"Men du ser ju inte sjuk ut alls!"

"Det är svårt att tro att du är sjuk, du ser så lugn och glad ut"

"Du ser så pigg och fräsch ut!"

Eller liknande, vad är då din spontana reaktion liksom första tanken som poppar upp?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2/25/13, 10:40 AM
#1

Jag blir nog mest ställd av såna kommentarer, sedan blir jag reserverad. En del säger det bara som nån slags artighetsfras, medan andra följer upp med att köra över en totalt och vägrar att tro en.

Anterrabae
2/28/13, 2:33 AM
#2

Är det från vänner och bekanta brukar jag säga att det är tur att det finns bra smink, eller tacka och tycka att de är tur att jag har något som är bra.. ;) Från myndigheter brukar jag undra om de lyssnat alls.. Och ibland påpeka att måendet inte nödvändigtvis behöver synas på utsidan.. Ev påpeka att jag har bra smink.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
3/3/13, 10:46 AM
#3

Förr förväntade jag mig direkt att "jaha nu kommer h*n säga att det sitter i huvudet… Och visst, det finns dem som vänder det så - ser man frisk ut är man frisk men numera är det mera "yes, jag lyckas iaf upprätthålla mitt yttre" eftersom när jag träffar ny vårdpersonal är det ofta i förvånad ton dem säger det som om dem förväntade sig ett vrak sittande i rullstol konstant gråtandes. Sen gäller det att dem inte gör den där tolkningen med ser frisk ut = är frisk…

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
3/5/13, 8:31 AM
#4

Jag måste bara berätta vad jag har sett ett flertal personer gjort, dom kommer för ett möte med fk eller försäkringsbolag och ser redan i receptionen döende ut men dagen efter är man där i annat ärende och samma personer ser  helt plötsligt hur friska och krya ut aoch t.om 5 år yngre ut :). Jag själv får ofta höra att jag SER frisk ut fram tills jag rör på mig och tyvärr så tror jag första bedömnngen ofta säger sitt.

Upp till toppen
Annons: