Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 3812 ggr
Ladydragon
2013-02-15 21:22

Nack/axel problem vad hände??

innan ikväll så sträckte jag mig för att ta ur en sak ur kylskåpet och fick då oerhört ont mellan skulderbladen kändes som om någon körde in en kniv….högerarmen började domna bort och det stack och pirrade i den 
smärtan strålade ner i ryggen upp i nacken och ut i högerarmen och var så intensiv att jag ett tag funderade på ambulans då jag blev sittande på köksgolvet och inte kom därifrån….

men sonen blev så skärrad att jag tvingade mig upp och han hjälpte mig att värma min vetekudde och då släppte det värsta efter lite värme

har nu tagit smärtstillande och vilat lite har fortfarande rätt ont högerarmen är svullen och lite dålig färg har ingen som helst styrka i armen och det pirrar och sticker i den 

vad jag kunnat se så har inget gått ur led inga blåmärken eller nåt 

vad tusan kan ha hänt? nerv i kläm? muskelsträckning? muskelbristning? 

känns det för jäkligt imorgon oxå så får jag sätta mig på akuten så dom får kollat upp mig….

kan tillägga att höger axel har en tendens att emellanåt att hoppa ur led 

känns som det är större chans att få ett svar ifrån er än att ringa till Sjukvårdsrådgivningen som brukar bara säga åk till akuten….
jag vill veta vad som kan ha hänt 😕

Annons:
Chestnut
2013-02-15 23:23
#1

Spektrat av möjliga orsaker är så stort, skulle kunna vara något kärlrelaterat likväl som det skulle kunna vara en kortvarig sublux så jag tycker verkligen att du ska ringa 1177 och rådfråga. Särskilt ifall armen fortfarande har en avvikande färg!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-02-16 00:25
#2

Liknande hände mig för 3-4 veckor sedan. Nått vid skulderbladen "låste" sig eller ja nått sånt. Verkade vara en sena tror jag som knicksade till eller ett muskelfäste. Gud vet vad så mycket smått som kan gå fel.

I alla fall fick jag lägga mig på sängen och bara slappna av i hela kroppen. Tillslut poppade det till och låsningen släppte. Hade dock skitont för någon nerv vart klämd och som du hade jag domningar i armen. Gjorde ont i någon/några dagar innan det släppte helt. Masserade in tigerbalsam som fick igång blodcirkulationen och snabbade på läkningen. Tigerbalsam domnar av och smärtlindrar området också så det var skön lättnad.

Anterrabae
2013-02-16 00:40
#3

Tycker också du ska söka för dt där, eller i alla fall fråga.. Det första som slog mig i tanken var diskbråck…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-02-16 10:46
#4

Säger som övriga, åk och kolla det där. När jag skadade nacken fick jag väldigt lika symptom som du, då var det kotorna i nacken som låg galet. Kan vara samma, kan vara något helt annat. Jag tappade känseln i flera fingrar och blev missfärgad. Domningar upp längs armen och ont bakom skulderbladet.

Ladydragon
2013-02-16 22:31
#5

tack för era bra och kloka svar 🙂

jag sökte läkare tidigare idag och svaret muskelsträckning min arm brydde läkaren sig inte alls om 😕

har fortfarande väldigt ont i ryggen och armen är en katastrof fortfarande domnad stickningar svullen och obrukbar….

är det inte bättre på måndag så får jag söka igen för armen bekymrar mig mer och mer och det är ju nästintill hopplöst att få gjort nåt med bara en arm 😕

[Tassy]
2013-02-16 22:47
#6

Trist när läkarna inte tar en på allvar! 😕

Annons:
Ladydragon
2013-02-18 01:00
#7

#6 jo men jag har  i alla fall har blivit rätt van vid det 😕

men det känns skönt att det finns såna här forum där man kan be om råd och hjälp 🙂

nu känns armen bättre i alla fall och svullnaden har lagt sig ryggen känns ungefär som om man har blivit överkörd musklerna är stenhårda men med värme och smärtstillande så går det åt rätt håll 🙂

ska till doktorn nästa vecka på ett planerat besök ska höra med henne vad hon anser om den här incidenten

[Mamma-Mia-Marie]
2013-02-19 10:46
#8

Tycker också - sök hjälp…har haft likadant, varje morgon jag vaknade så kände det som om skulder bladet fram till nyckelbenet som hoppat ur led och obehagligt…tänkte ej på det som nått annat än kanske just en luxation eller sträckning…nu har hela höger arm börjar domna bort, smärtar och känns som förlamad - kan ej röra den mellan varven utan får ta hjälp av andra armen för att flytta höger…

Skall nu på röntgen av nacken - läkaren misstänker sub luxationer som klämmer nerver…*suck* och sån nerv koll med elektroder, mäta nerverna skall även göras!

Så vänta inte - sök hjälp!

Upp till toppen
Annons: