Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3708 ggr
Anterrabae
2013-02-13 14:45

Dagens Hiss och Diss 3

Annons:
[Tassy]
2013-02-13 14:47
#1

Hiss: herculesen och brödbaket!

Diss: inflammerade muskler och huvudvärk som ställer till det! 

Mona22
2013-02-13 15:15
#2

Hiss : att få vara hemma och gosa katter

Diss: värken efter operationen. Höfterna som krånglar så man knappt kan röra sig.

Anterrabae
2013-02-13 15:38
#3

Hiss: att detvarit sol idag, och att jag fått ta det lugnt Diss: Fars cancer, som idag bekräftades av sjukvården som en typ de inte kommer få bort? Negativa effekter på cellgifterna dissas också :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-02-13 17:57
#4

Hiss: Kattmys, vänner, familj

Diss: Nacken och dess ständiga följeslagaren- den mördande huvudvärken…

Jennie


[Tassy]
2013-02-13 17:59
#5

DISS: sprang in i dörrkarmen till toaletten och slog axel och nyckelben ur led! Jag är på väg till gymmet, har inbokad tid!!!  AAAJ! jag behöver den armen för dagens övningar! inflammationsbula i nacken och huvudvärken kommer gallopperandes!

[Aquelegia]
2013-02-13 19:14
#6

Hiss: Blev helt lyrisk över dagens middagsval! Länge sedan jag åt sådan härlig sallad

Diss: Att jag inte hinner göra saker jag vill göra. Smått frustrerande att behöva hålla sig inom kvarteret och bara komma ut till stan när någon har bil.

Annons:
DesK
2013-02-14 18:03
#7

Diss segt och ajjigt

Hiss Snart dags att hälsa på goda vänner 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chestnut
2013-02-14 18:24
#8

Hiss: Fick hjälp med de tyngsta stallsysslorna idag! 🙂 Återstår nu bara att plocka in damen.

Diss: Att jag mår så vansinnigt dåligt idag också… Känns som ett maratonlopp bara att gå utanför dörren, blir helt slutkörd. Är inte förkylning/influensa utan mera mitt allmäntillstånd som rasat + mer smärtor än vanligt och sömnbrist…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2013-02-14 18:36
#9

Hiss: jag slapp migrän trots strapatserna igår! Har fått massor uträttat också.

Diss: jag tränade core igår, med resultatet att värsta träningsvärken sitter i halsen, på framsidan  måttligt obehagligt 

Anterrabae
2013-02-14 19:20
#10

Hiss: trevlig, rak och bra reumatolog som jag fick träffa idag.. Hon lyssnade och sa att hon förstod min oro att inte bli trodd pga tidigare erfarenheter och sånt. Vi kunde i alla fall prata med varandra ;) till skillnad mot hur det var med den förre jeppen jag hade. Diss: att den samme inte var ett dugg intresserad att hjälpa mig om jag har EDS, eftersom jag inte är ledpåverkad enl henne, är jag där bara för medicinering för ögonen. Hon uttryckte också tanken att det inte ingår i hennes jobb att samarbeta med Klinisk Genetik, eftersom de "inte tar emot ehler danlos här, eftersom. Det ändå. I te går att behandla" Måste även hissa mina nya vandringskängor, som jag gått i flera dagar i rad, och de bli bara skönare för varje gång! Dessutom superstadiga :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-02-20 21:03
#11

Hiss: klarade corepasset nästan smärtfritt! Jag gör framsteg!

Diss: jag orkade inte städa köket idag. Det ser ut som en rövarkula 😡

DesK
2013-02-20 22:58
#12

Hiss nu kan jag surfa med hjälp av min mobil på paddan, tack Tassy! :D Diss är stel och har ont nästan överallt, känner mig mörbultad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chestnut
2013-02-21 22:05
#13

Hiss: Att jag beställde hem hela första säsongen av NCIS L.A för ett tag sedan. Var helt perfekt idag när vi låg hemma och var ynkliga!

Diss: Influensa… 😕

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2013-02-22 18:38
#14

Hiss: träningen går över all förväntan! Känner mig pigg och glad. Har dessutom hittat en ny favoritlåt som tuggar på repeat 👍

Diss: Drog i armbågen i dörrkarmen när jag höll på att klä på mig, åter igen strax innan gymmet så jag såg stjärnor och planeter! 🤦‍♂️

[Tassy]
2013-02-23 12:58
#15

Hiss: träningen har gett synbara resultat, vilket känns mkt motiverande till att fortsätta 😃

Diss: magplågor så till den milda grad att jag drömde mardrömmar och fick ligga dubbelvikt hela morgonen. Fick inte i mig frukost förrän vid lunchtid. Vet inte vad det är frågan om, magen känns alldeles förgiftad fast jag har skött mina allergier felfritt.

Anterrabae
2013-03-04 23:32
#16

Hiss: har testat och tolererar all mat utom ägg :D betvivlar dock att jag klarar mängder och i många dagar utan att bli sjuk. Men det går vid enstaka tillfällen :D Diss: testade ägg och magen pajade :P måste därtill ge mig på de dör medicinerna en sista vända *bävar* har dock fått ok från dr att vänta tills maten slutar göra ont efter förra tablettomgången..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2013-03-05 07:00
#17

Hiss idag flyller min "lilla" dotter 16 år :) Diss det är fortfarande glashalt på många ställen ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-03-05 13:00
#18

Hiss: Körde grymt bra idag och väl hemma satte mattesuget igång.

Diss: En halvtimme senare efter att jag fattade prioriteringsregler och löste ett antal uppgifter lurade internet mig och jag har totalt lagt av i hjärnan redan. Surt då jag vill göra mitt första prov nästa vecka 😕 Fattar det svåra men inte det lätta, det lätta irriterar mig! Nya tag i eftermiddag när sambon är på jobbet.

Uppdatering: Tog nya tag och blev klar med det jag ville för idag😃Det jag inte fattade lät jag bli.

Anterrabae
2013-03-05 13:23
#19

Diss: migränen från h******* som dessutom bestämde sig för att ta nya tag när jag trodde den var på nedgång och maken ringt till jobbet och sagt att han kommer i alla fall. Och att dottern är sjuk. Hiss: världens snällaste make

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
2013-03-05 19:40
#20

Hiss: Härligt mysiga och busiga hästar <3 Älskade tokiga pållar som skött sig exemplariskt på alla sätt och vis idag! Gick till och med att ta med bebishästen på promenad ut i skogen utan större besvär 🙂 Och imorgon kommer en överraskning in på ridbanan 😃

Diss: Min axel… Och febern. Knäna är jag härdad med, likaså blåsan men axeln är banne mig inte rolig och febern blir jag så trött av!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2013-03-06 22:12
#21

Hiss: Tillbaks på gymmet, och det gick skitbra! 😃

Diss: jag saknar solen! Ge mig finväder NU! 😭

Anterrabae
2013-03-06 23:12
#22

Hiss: dagens mycket positiva besök hos ögonläkaren. Diss: huvud- och ögonvärk efter sprutan i bindehinnan..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
2013-03-07 06:55
#23

Hiss: jag tog mig upp i tid idag trots 40 min sömn… Diss: fick (oplanerat) åka bil mitt i natten ett par timmar och idag ser det ut att bli mycket mera bilåkande vilket spär på bäckensmärtorna rejält och jag har snart inget smärtstillande kvar alls upptäckte jag :/

Med vänliga hälsningar
Chess

DesK
2013-03-07 19:17
#24

Hiss jag har klarat hela långa flyttdagen Diss nu har jag ont

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2013-03-07 20:03
#25

En timma skogsprommis frå bli hissen..

och dissen landar i värken, tröttheten och den där knasiga magen.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-03-15 14:51
#26

Hiss: solen! 😃 ska även träffa en ny träningskompis på gymmet idag.

Diss: yrslig som ett fyllo haha 🤪 gud vet hur det ska gå på gymmet idag! Är även vimsig i huvudet, gör saker helt bakvänt, skriver tokfel och får rätta etc. Hjärnan kopplar inte idag! Jag tror det är på rymmen.

Anterrabae
2013-03-15 20:07
#27

Hiss:solen och den dåfantastiska skaldjursmiddagen, samt vinet i glaset. Diss: värk i binjurarna :P och nacken..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
DesK
2013-03-15 20:12
#28

Hiss i massor här, härlig tur till Ikea med yngsta dottern och god middag med båda tjejerna + kompisar här hemma 😃

Diss det är svinkallt ute!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-03-15 20:41
#29

Hiss: energikicken jag fick på gymmet

Diss: kylan

Mona22
2013-03-15 20:47
#30

Diss : att ha varit i horisontellt läge hela dagen. Hiss: att man haft sällskap av kissarna.

[Aquelegia]
2013-03-18 17:17
#31

Hiss: Imorgon får jag träffa brorssonen. Fått foton via mobilen och han är så söt så man smälter!😍

Diss: Folktandvården. Jobbade till 16 så hann inte avboka i tid så får låna pengar för att kolla tänderna som ÄNDå inte kommer räknas som nollade. Det kan jag räkna upp på ett finger! tack för mig hej! Ja, jag är mäkta förbannad för de tjänar så förbannat mycket ändå så när man är ärlig!!!!!! och komma 1,50 min för sent för 24timmars regeln. Jadå kan man inte få minsta nåd. Hon höll på att ge med sig av sig självt men ångrade sig vid ombokningen wtf!

[Tassy]
2013-03-19 09:02
#32

Hiss: Gubben har fått en lägenhet!!!! 😃 Urmysig och ska renoveras så allt kommer att vara superfräsht! Ett stenkast ifrån stan! HURRA! Nu ska han bara skriva på kontraktet sen blir det full rulle!

Diss: nackvärken, förkylningen som satt sig i lungorna och grannhunden som bjäbbar och ylar hysteriskt varje morgon 😭

DesK
2013-03-19 09:11
#33

#32 Wihoo! 😃 Då kan jag andas ut, släppa både tummar och öron nu! Grattis till Gubben din! 😃

Hiss har sovit bättre inatt

Diss ont i lederna

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-03-19 23:00
#34

Dagens hiss: Väl klar med undersökningen hos tandläkaren säger min ängel "du behöver inte betala idag" chockad vände jag mig om och frågade igen, nejdå, ingen betalning. Hon tyckte hon gjorde undersökningen för SIN skull för att vara säker på sin sak hihi, plus att jag kommer få teckna tandvårdsförsäkring trots att hålet inte är borta. Min nogranna tandvård har gett resultat😃Hålet tycks vara på väg att läka av sig självt!

Diss: Börjar på H och slutar på N, japp the pain is back, knappt 2 månader efter 2a kortisonsprutan, svider som in i *censurerar mig själv för eran skull*🤫

Annons:
[Aquelegia]
2013-03-21 11:57
#35

Hiss:  Känns bra att vara igång med projekt höft igen dock i ny etappning😃

Diss: Studierna, blä! Funkar inte ihop med lärarna så jag är lite lost.

Chestnut
2013-03-23 14:03
#36

Hiss: Börjar med nya kurser nästa vecka och solen skiner idag!

Diss: Mår inget vidare…

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2013-03-23 14:36
#37

Hiss: vårsolen, som faktiskt värmer en smula. Diss: den ihållande kylan, vill ha vår NU! Och den fördömda huvudvärken som kommer och går och har gjort så, dagligen i flera veckor.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-03-28 14:20
#38

Hiss: har haft energi att ta itu med röran här och har lyckats fixa diskmaskinen! Har varit ute och promenerat massor och känner mig fräsh om än mörbultad. Gubben skrev kontrakt igår och i maj blir det flytt för hans del 👍 hipp hipp hurra! 🥳 I kväll blir det smaskig mat (om jag lyckas med detta tyska konsttycke!) Nu ska jag sätta mig på balkongen och sola!

Diss: värken, huvudvärken och ögonkrånglet.

[Aquelegia]
2013-03-28 14:44
#39

#38 Låt steken vara kvar mer än du tror och lite till så blir det perfa! det är att få till surheten som är svår! Du har väl lagt in den senaste 2 dagarna?

Hiss: läst MASSA matte senaste 2 dagarna och det verkar återigen falla lätt för mig! Denna gången fattar jag dessutom minsta lilla detalj. Trevligt värre.

Diss: Missar nog morgondagens grillsammankomst😮

[Tassy]
2013-03-28 14:47
#40

#39 Den har marinerat i 3 dar 😉

satt just och funderade över tiden, tack!

Chestnut
2013-03-28 14:50
#41

Hiss: Vädret, underbara pållarna, att våren är i antågande och ja… Större delen av mitt liv faktiskt! 🙂

Diss: Att jag har så förbannat ont och att min kropp sätter gränser… Jag vill så mycket mer än vad jag kan för tillfället!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
2013-03-28 14:54
#42

#40 Tror det är 2 timmar iaf? jag brukar peta in en sticka i köttet, går det lätt igenom mitten är den färdig.
#41 Våren gör verkligen nått märkligt med kroppen, det går knappt att hålla tankarna i styr över allt man kommer på att göra 🤪

[Tassy]
2013-03-28 15:19
#43

#42 Ja, du skrev 2h i receptet iaf 😉

[Aquelegia]
2013-03-28 21:46
#44

#43 Puh sicket matlagningsminne jag har haha jag erinrade mig om n¨gon sådan tid😃

Mona22
2013-03-30 09:05
#45

Inte något direkt att hissa idag. Dissar att man får en horisontell dag idag bara för att man hade kul igår. var på elmia och kollade på bilar .

[Tassy]
2013-03-30 09:10
#46

Hiss: det ser ut att bli sol idag

Diss: har en sena som smäller till i halsen när jag ligger ner på vänster sida. Ruggigt ont gör det, och jag har ingen aning om varför den gör så? Värken sitter i hela dagen.

[Aquelegia]
2013-03-30 16:58
#47

Hiss: jag har äntligen piggnat till och skall baka som en tok <3 Folk har börjat bli sugna på mina tårtor igen såhär i solen 😃
Diss: Kände av min höft igår igen , nästan lite panikkänlsa, herregud vad fort man glömmer av smärtorna! När det stack till i en halvtimme ville jag bara krypa ihop och gråta. VErkar dock ha släppt idag igen.

Anterrabae
2013-03-30 18:07
#48

Hissar att maken fått bytt kranen i köket, den förra läckte. Och jag har lagt upp en plan för hur kommande jumborenovering ska te sig när det är klart… Dissar att det tagit hela eftermiddagen i anspråk, jag som skulle städa ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Tassy]
2013-03-31 13:06
#49

Hiss: mår bättre idag, och solen kämpar sig sakta runt huset mot min balkong. Lyckades få lite grundfärg igår så jag inte ser ut som ett vitlila halvgenomskinligt lakan längre 🤪 

Våryran har slagit till på allvar här, har fixat upp vårgardiner i sovrummet, men vill köpa nytt till kök och vardagsrum så det får dröja lite till. 🙂

Diss: Min sega halvförkylning som har beslutat sig för att göra min muntorr 🤦‍♂️

Anterrabae
2013-03-31 13:12
#50

Hiss: vårsolen och att utrensning av gamla lagrade gifter bl.a. Läkemedel, håller på att rensas ut och jag känner att det händer bra grejer. Diss: att utrensningen tar massa energi och gör att jag mår dåligt på mer eller mindre diffusa och högst varierande sätt. Idag är jag sjukt illamående.. Det avhjälps dock med snäll mat ich enzymer. Tyvärr är effekten sådär. Men hellre ut än in!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-03-31 22:53
#51

Hiss: d-vitaminboostad i solen 😃

Diss: solexem i pannan 🤦‍♂️

[Tassy]
2013-04-01 16:20
#52

Hiss: Mina goa fina vänner som finns runtom i landet.

Diss: kompartmentssyndromet har börjat bråka, ajj! Jag som skulle till gymmet! 😡

Chestnut
2013-04-01 17:26
#53

Hiss: Solen och att lammen som överlevt (förlorade lilleman igår kväll, snyft 😢) växer och frodas. Ah, det ligger vår i luften!

Diss: Att jag gjorde en sjujäkla vurpa imorse, halkade och landade helknas så är alldeles öm över revbenen på höger sidan och gör svinigt ont att andas djupt. 😕

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2013-04-02 00:31
#54

Hiss:att vi fick se vännernas nya hus, och hjälpa dem att flytta in. Diss: att jag inte gjort det jag borde till imorrn.. Mer tjafs i morgon med andra ord :/

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2013-04-02 12:10
#55

Hiss: Vovven kommer hit för att bli vaktad lite igen och sambon tar morgonpromenaden imorgon så jag får en timmes mera sömn innan jobbet <3
Igår på jobbet var kroppen min med som attan! Använde musklerna som bara den och jag klarade många tunga lyft😃

Diss: Skulle råpluggat idag men har varit nere av förkylningen igen. Den släpper som vanligt inte!

Annons:
Anterrabae
2013-04-02 13:25
#56

Hiss: finbesöket som är på väg! Och att jag mår ganska bra idag! Diss: att jag inte kan umgås med vovven så mycket som jag och han vill idag

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-04-02 15:20
#57

Hiss: Det underbara vädret och friheten jag upplever i min Panthera S2🙂 Kattmys, vänner och konserten jag var på förra Lördagen!

Diss: Att vakna med något ur led eller i kläm uppe i bröstryggen, men med lite mediciner så ska det nog bli ordning på det med😛

Jennie


Chestnut
2013-04-02 16:30
#58

Hiss: Halloumi som är så ruggigt gott sådana här dagar! 😃 Ja jag skulle nog kunna leva på enbart halloumi, haha 😉

Diss: Att facebook strular för mig… Ser att jag fått meddelanden men kan inte läsa och kan inte kommentera något. Suck! Sen en extra diss till den där vurpan igår som fortfarande känns!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-04-02 21:40
#59

Hiss: Lyckades hävda skitdagen och gå vidare. Hade ett otroligt givande samtal med mor min. Pratade hela 2 timmar med kärringen👍

Diss: Är slut som artist. En dag med extrem inre stress som går ut totalt över det mentala och nu har jag svaret till förmiddagens yrsel, tunnelseende, tal-fokus och koncentrationssvårigheter. Plan A har gått i stöpet när det gäller studierna så det som varit dagens mental break down plus sociala livet som behövde rensas upp lite.

Nya tag imorgon krams till er alla!

RuiXue
2013-04-05 02:54
#60

Hiss: Vänner, skratt, George Carlin😃 Det fina vårvädret ute. 

Diss: Vänster skulderblad har vart åt skogen sedan jag vaknade i Tisdags morse och kan inte få det att kännas bra så nu är hela ryggen genom j*vlig🤦‍♂️

Jennie


[Tassy]
2013-04-05 11:19
#61

Hiss: får besök idag 😃 och vågen stod på 69.9kg i morse! Delmål två i viktnedgången gick som smort!

Diss: urusel sömn flera nätter i rad, sprängande huvudvärk och nacken jävlas precis som vanligt. Känner mig som en zombie idag!

Chestnut
2013-04-05 12:01
#62

Hiss: Att jag tagit mig upp ur sängen överhuvudtaget

Diss: Mycket… Skräpdagen igår, att jag måste städa och att jag inte vet hur jag ska orka med högskoleprovet imorgon. Men jag ska likt förbannat dit och försöka!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
2013-04-05 14:22
#63

Hiss: Varit ute och övningskört lite och det faller sakta men säkert på plats allting.
Hittad en häst att rida på, nu ska bara kemin stämma så hoppas få träffa pållen redan nästa vecka!

Diss:
Ryggen min har bråkat hela veckan, verkar vara låsning mellan skulderbladen igen, eventuellt ländryggen med då jag har svårt att böjja mig ner utan att få ont.

RuiXue
2013-04-05 22:43
#64

Hiss: Våren verkar närma sig

Diss: Pyromanen som härjar i mitt område nu. Inatt vid halv 4 hörde jag hur en motor stod på tomgång i närheten, öppnade persiennerna och såg blåljus speglas utanför så tog på mig lite kläder och gick ut just som två tankbilar från brandkåren gjorde sig redo för att åka efter att ha släckt en eld i soprummet. Det är andra gången på kort tid som jag hört tomgång utanför vid den tiden på natten, och efter att ha sett brandkåren här ute inatt så föll myntet ner- det var troligtvis brandkåren förra gången också, för det var redan svedda väggar i soprummet sedan innan. Dessa jävla vandaler som ska förstöra för andra😡 Nu hoppas jag bara polisen får tag på pyromanjäveln och det snart!

Jennie


Anterrabae
2013-04-05 22:56
#65

Fy vad otäckt Jennie! Hoppas verkligen dom tar hen snart!! Hiss: finbesöket som jag haft äran att ha jos mig några dagar, trevlig avslutningslunch pch insikten att om mina ögon fortsätter såhär så kanske jag kan börja köra bil igen och ta det däringa körkortet! :) Diss: de infernaliska låsningarna i nacke bröst- och ländrygg, och det faktumet att jag fixade dem för en vecka och två dagar sen, för 600 spänn, och kommer få pröjsa 600 till för att få det gjort igen :/

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-04-06 13:00
#66

Hiss: finväder idag också. 🙂

Diss: inne på dag två med såpass mycket sömnbrist att jag spontant blöder näsblod. Huvudet värker och jag är så matt. Nacken håller mig vaken, tillsammans med min senskada i halsen. 😢

DesK
2013-04-06 13:02
#67

Krya på er!

Hiss har haft några fina dagar med goda vänner

Diss är allmänt öm och seg

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chestnut
2013-04-06 17:36
#68

Hiss: Högskoleprovet gick över all förväntan! Nöjd med mig själv!

Diss: Smärtvågen som kom så fort jag kom hem och började slappna av…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-04-06 18:30
#69

#68 För vi är så jekla bra !!!🥳

Hiss: Samma som chestnut😃 Som det verkar nu så har jag noll behov att behöva göra om det. 8 år sedan jag läste Matte A och engelska så jag är mäkta stolt!

Diss: Rygghelvetet! Ryggmusklerna spjärnar emot nu och vill allt annat än hålla sig mjuka och fina.

Annons:
[Tassy]
2013-04-06 19:44
#70

Hiss: 1 timmes härlig promenad i solen, och en liten förbättring i värken.

Diss: Blev galet illamående av maten idag! Vet inte om det berodde på för blodigt kött eller potatisgratängen, jag har ju inte ätit potatis på väldigt länge nu. Magen bullrar på i sann DesK-anda 🤪 fniss!

DesK
2013-04-06 19:46
#71

Grattis Chess och Aye!

Tassy fniss fniss 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-04-06 20:10
#72

#71 TACK 😃 Hiss annars för en härlig dag med chestnut. Vi peppade varann mellan proven!
Så skönt att slippa göra om det och faktiskt vara konkurrenskraftig när det skall sökas till högskolan. Skönt också att ha på papper att man inte är helt kocko ^^

Chestnut
2013-04-06 20:25
#73

Instämmer med Aye, riktigt härligt att ha det gjort! Jag lär dock göra om det åtminstone 1-2 gånger för att försöka att förbättra mitt resultat, är väldigt tydligt vad jag missade på… 😉

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-04-07 09:44
#74

#73 Inget tydligt hos mig tyvärr. Visade sig att jag har breda kunskaper men tror det jag missat är antingen sånt jag behöver sluta slarva😛 Hade jag 3 rätt på rad hade jag 3 fel efter för jag blev för självsäker osv. Lite segt faktiskt. Smart drag av mig att fylla i på måfå på sista mattedelen, diagrammen jag inte hann med för plockade 3 poäng på det trots jag inte ens såg uppgifterna haha 😉

Chestnut
2013-04-16 21:17
#75

Hiss: Vädret! och att lillan inte behöver mera pencillin utan är frisk från sin lunginflammation 🙂

Diss: Telia… Eller Felia snarare! Åh, blir så arg på att det alltid ska krångla med allt hos dem! 😡

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2013-04-16 21:24
#76

Hiss: Vädret, Nasonex, Betapred, Aerius, Ventolin och att det är Leva och Fungera på Svenska Mässan (åker imorgon), kattmys, kroppen värker inte så mycket trots helgens alla begivenheter. Har fått tillbaka rösten och förmågan att andas igen😛

Diss: Trängselskatten i Göteborg! Måste ta bilen imorgon och då går det inte att slippa den förbenade trängselskatten😡

Jennie


Annons:
[Tassy]
2013-04-16 22:55
#77

Hiss: fint väder och gott sällskap

Diss: Astrött, dålig sömn och ögonen klappade ihop igen så jag ska försöka hinna få dem undersökta medan de är dåliga.

RuiXue
2013-04-18 04:28
#78

Hiss: Leva och Fungera mässan

Diss: Att troligtvis inte orka ta sig till Göteborg till mässan för en mässdag till… Kroppen skriker på mig i flera oktaver sedan jag kom hem🤦‍♂️ Övertrött till tusen, vart vaken i dryga 23 timmar i sträck nu och kan inte sova🤪

Jennie


[Aquelegia]
2013-04-18 11:55
#79

Hiss: Kanske kan jobba i helgen iaf vilket ger mig ledig helg nästa helg istället som jag ville från början.

Diss: Eviga krånglet med folk som ställer till det för mig. Jag har ett schema som funkar toppen men jämt får jag anpassa mig i efterhand för folk inte meddelar mig saker i tid GHA! Tror folk inte jag har nått bättre för mig än vara som en j*vla studsboll.

Chestnut
2013-04-20 21:01
#80

Hiss: Vädret, att våren äntligen är på gång på allvar!

Diss: Värken i musklerna som kommer efter att ha hållt igång hela dagen.

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2013-04-20 21:27
#81

Hiss: Vårvärmen, att torka tvätten ute och att få träffa familjen imorgon.. Diss: värken, illamåendet och cancer..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2013-04-20 22:01
#82

Hiss: Balkongen är nu åter i funktionsdugligt. Har städar som en tok och sovit åh så många timmar ❤️ Projekt *förbättra ergonomin* i lägenheten fortsatte idag. Alla mattor är numera ett minne blott. Nu kan jag bara svischa över med sopen 😃

Diss: Höften orkade inte med promenad upp till berget. Hade inte tackat nej till den fantastiska utsikten och att spendera lite tid vid vattnet och i skogen. Satsar på att klara det nästa vecka!

[Tassy]
2013-04-23 00:22
#83

Hiss: Ett rent och nystädat skafferi blev dagens verk.

Diss: ohyran i skafferiet som orsakade totalsanering av skiten 😟 nån jädra lus som gick på vitlöken. Såg ut som miljoner små fästingar! 🤢

Annons:
RuiXue
2013-04-23 02:31
#84

Hiss: Fick ringt till vårdcentralen och pratade med en riktigt bra sköterska👍

Diss: Att bihålorna fortfarande är fulla av allergiskt tapetklister trots en vecka med Betapred, över en månad med Aerius och flera veckor med först Flutide nasal och nu Nasonex😟 Dumma träd terrorister med sina massförsnorelsevapen😡 Jag vill ju vara ute i solen!

Jennie


[Tassy]
2013-04-26 11:37
#85

Hiss: mysigt väder, och vågen rör sig stadigt neråt fortfarande. Har inte vägt såhär lite sen jag växte upp! 😃

Diss: mensvärk från helvetet och ont i ryggen.

[Tassy]
2013-04-28 13:22
#86

Hiss: har inte kommit på något än…

Diss: grymt besviken på en del som hände igår. Känner mig mer ensam än nånsin, och mina jävla sömnproblem har hållit i sig en vecka nu. Sov ingenting i natt. Är ett totalt vrak. Borde ställa mig och fixa dessert, men för vilken ork? börjar lipa för ingenting. Just nu har jag bara lust att skita i allt här och åka hem till norrland, men inte ens det kan jag.

[Tassy]
2013-04-28 18:06
#87

Hissen får bli dagens kakbak! Lätt, rogivande och lyckat. Många små pauser i baket i schemat passade mig perfekt. Nu hoppas vi på att det kommer att smaka bra i morgon! Nu känns det lite bättre.

[Aquelegia]
2013-04-28 22:40
#88

Hiss: Slutfört månadens mål och har en mäkta spännande månad framför mig 😃
Diss: Att inte få erkännande för vad jag gör, jag hjälper andra för mycket som sedan får beröm för något jag lett de till. För mig personligen just nu gör det inget för jag är stolt då jag VET att det ju egentligen är jag som ligger bakom det positiva. Det som är diss är att andra framstår som bättre än de är och de mer än gärna glider på det utan ett tack. Problemet ligger längre fram när jag behöver hänvisa till min kompetens och andra har tagit del av den för sin egna framgång.

RuiXue
2013-04-29 03:23
#89

Hiss: Himla rolig helg med bästa barndomsvännen. Så roligt och härligt att bara sitta och umgås, spela TV-spel och slappa med cola, snacks och pizza och en tur in till stan.

Diss: Att kroppen alltid ska skrika i flera oktaver efter att man gjort något roligt!

Jennie


[Tassy]
2013-04-29 10:15
#90

Hiss: jag har sovit! Diss: allergin..

Annons:
[Aquelegia]
2013-04-29 11:16
#91

Hiss: Att bara dra iväg idag och få komma ut en sväng på landet. Ska pussa lite på häst, lamm och sniffa på frisk luft.

Diss: Kattjävlarna!!!!!!!! Fick ta sömntabletter tillslut. Inatt stängs idioterna ute från sovrummet 😡 De busar hela dagarna vilket jag är glad för deras skull men inte för min.

RuiXue
2013-04-30 00:08
#92

Hiss: Fått sova ovanligt mycket idag.

Diss: Allergin, höften som bestämde sig att strejka inne på Netto så jag knappt tog mig ut till bilen igen… Så går det när man bestämmer sig för att GÅ inne i en affär😡

Jennie


[Aquelegia]
2013-04-30 18:43
#93

Hiss: Tagit ut mitt livs längsta semester, funderar på att ta längre ändå hihi som att vara barn igen och ha hela sommaren för sig 😃
Diss: ehum ehum näh, inget särskilt som jag kan peka ut som behöver dissas idag. Kanske min lathet. Ska vara på en fest nu egentligen men soffan är så skön!

RuiXue
2013-04-30 23:52
#94

Hiss: Dagen är snart slut

Diss: Kör helvetet var 45 minuter försenade, det var kallt, folk ställde sig framför mig trots att de uppenbarligen hade kunnat se lika bra bakom mig då jag satt i min rullstol vid firandet, fanns inte ens en kopp kaffe att köpa eller någon som helst värmekälla. Folk kunde även inte hålla käften när manskören sjöng in våren, utan då skulle de absolut stå runt omkring och prata vitt och brett om allt och inget. Det var nog fasen SISTA gången jag åker på något Valborgsmässofirande!😡

Jennie


Anterrabae
2013-05-07 16:59
#95

Hiss: vänner och familj, stöd och kärlek Diss: fysiska och psykiska sjukdomar, frozen shoulder eller vad det är som gör att högerarmen och axeln strejkar, nervmuppet i ansiktet som är den i särklass värsta smärta jag haft (det gjorde mindre ont att bryta benet eller föda barn) dessutom går den knappt att lindra. Samt ögoninflammationerna som så lämpligt valt att explodera.. Det känns som jag rasar.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2013-05-07 18:17
#96

Hiss: Läkaren <3
Diss: Solen som inte vill hålla sig på min balkong😕Den är lite halvdan för ett träd skymmer med sina ännu nakna grenar. När löven kommer så försvinner solen helt till högsommaren när solen står så pass högt att den återigen når min balkong.

[Tassy]
2013-05-08 12:05
#97

Hiss: har nu klarat mitt tredje delmål i min viktminskning. Nästa mål är det definitiva! 🥳

Diss: vart tog solen vägen idag när jag är ledig och har hoppat i favvoklänningen? 😟

Annons:
[Aquelegia]
2013-05-08 12:23
#98

Hiss: Sjukgymnasten lyssnade och var i sitt esse idag😃
Diss: Allt jag lovat fixa idag blä visst kul saker men det har nog gått lite till överdrift🤪

Anterrabae
2013-05-08 12:37
#99

Hiss: jag jag för tillfället är huvudvärksfri.. (Man får vara glad åt det lilla) Diss: Narcissim

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[alfy]
2013-05-08 18:03
#100

Hiss vakna glad 🙂Diss blev tomt när dottern åkte.

RuiXue
2013-05-08 20:31
#101

Hiss: Det underbara vårvädret och att det idag vart varmt och skönt trots regnet!

Diss: Spinal klusterhuvudvärk som OxyNorm knappt rår på alls och smärtan skickade mig nästan till akuten i eftermiddags.

Jennie


[Aquelegia]
2013-05-08 22:02
#102

En till dagens hiss och diss blire för sen är ni av med mig i några dagar hihi

Hiss: Sambon bjöd på restaurang😍
Diss: Min garderob, överfull och inget passar ihop med flera saker, saknas något plagg eller ligger i tvätten blir hälften av garderoben värdelös åh vad irriterande. Trodde det skulle bli fint väder med så jag kunde ligga på stranden och lapa d-vitamin men icket, helgen kommer pissregna bort. Om det inte gör det är det ännu en diss då jag inte har med mig sommarkläder😛

RuiXue
2013-05-09 00:44
#103

Hiss: G+ hangout med goda vänner

Diss: Huvudvärken har ännu inte släppt, och det trots att jag drack en stor burk vidrig energi dryck! (Koffein sägs hjälpa) Eftersmaken av energidrycken hänger kvar än trots att jag borstat tänderna. Tvi fanken va äckligt det är!

Jennie


Upp till toppen
Annons: