Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2405 ggr
[Tassy]
2/13/13, 12:15 PM

God dag 13/2

Här är bagarstugan igång för fullt 

Vad händer hos er idag?

Annons:
Anterrabae
2/13/13, 3:45 PM
#1

Inget.. Eller jo lite ;) tvättstuga snarare än bagarstuga. Samt så diskas det.. Jag är seg och splittrad. Fick de nya dåliga nyheter ang pappas cancer. Inte någon överraskning, men trist i alla fall. Cellgifterna har krympt tumörerna något, men inte så de kommer försvinna. Palliativ behandling mao, att han dessutom framhärdar med cellgifterna som inte kommer åt cancern och inte ser sig om efter alternativ tycker jag känns frustrerande..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2/13/13, 5:55 PM
#2

Här har det inte hänt mycket idag. En kompis kom över en stund och nu gäller det att bekämpa en mördande huvudvärk som triggas av nacken Räckte med att sitta upp en stund och snacka med kompisen så körde nacken igång…

Jennie


[Aquelegia]
2/13/13, 7:11 PM
#3

Jag har jobbat, märker hur jag mycket mindre jag hinner göra. När jag skall gå för att hämta något, har någon annan redan hunnit hämta, skall jag torka upp något har någon redan torkat.

Känns märkligt att vara sengångare, jag som annars hinner före saker ens blivit spillda och har fyllt på innan saker är slutSå länge jag gör min del av arbetet ser jag dock inga problem i det. Står mer i kassan för tillfället!

[Aquelegia]
2/13/13, 10:02 PM
#4

Eh, fortsätter förvåna mig själv. Senaste 2 dagarna har jag haft ett rejält tryck över tinningen/öronen/frontloben.

Idag föreslog en kollega: Öroninflammation eller heter det infektion? Iaf hur vet man det? Försökt att torka rent öronen men de känns konstant igentäppta och som om det är vatten som trycker på trumhinnorna. Var många år sedan sist så minns faktiskt inte hur det känns

RuiXue
2/14/13, 12:29 AM
#5

Konstant igentäppta öron kan även vara vaxpropp. Öroninflammationer gör vanligtvis väldigt ont

Jennie


[Tassy]
2/14/13, 12:37 AM
#6

Eller vatten i mellanörat. Boka tid på vc. :)

Annons:
[Aquelegia]
2/14/13, 10:38 AM
#7

#5 Inte igentäppta, rensar öronen varje dag för jag får in vatten när jag duschar, så vax är det inte. Hade så ont i öronen igår att det tog bra lång tid att somna.

#6 Kan det möjligtvis vara men gör det ont då? Hade vitlöksklyftor i öronen igår på kvällen, då jag inte kunde somna och trycket har släppt lite plus att det inte gör lika ont. Tänkte på har man ont på båda sidorna om man har vatten i mellanörat? Ringer vc imorgon om det inte släppt.

[Tassy]
2/14/13, 10:40 AM
#8

Hmm båda sidorna låter ju mysko för både öroninflammation och vatten i mellanörat. 

[Aquelegia]
2/14/13, 10:50 AM
#9

#8 Läste på om vatten i mellanörat och öroninflammation och det kan vara att gången mellanörat är lite igentäppt och då kan man få en inflammation i mellanörat om det kommer in vatten då vaxet sväller upp. Vaxpropp borde jag ju märka när jag kör med topsen.

Hur skall jag förresten göra med vatten efter duschen. Jag får ALLTID in vatten i örat och det gör skitont om jag inte får ut. Får alltid topsa då men det är ju verkligen inte bra
Vet att det börjad efter att jag glömde dra ner mössan över öronen i måndags. Jag får jätteont i öronen när det blåser kallt. Hum, kanske något att kolla upp med öronläkare för besvär med öronen har jag haft hela mitt liv. Hua när det allmänt blåser! Då känns det som att min hjärna blåer ur huvet på mig och jag får ont i ögonen tom

[Tassy]
2/14/13, 10:53 AM
#10

#9 Ajja bajja ALDRIG tops i örat! Då kan det bli massa elände.

[Aquelegia]
2/14/13, 11:00 AM
#11

#10 Kan ja men det blir större elände när vattnet ligger kvar i örat och driver mig till vansinne. Inte bra att ajjabajja när jag inte har några alternativ. Jag använder dock endast tops när jag har vatten i örat för det är det som gör sjukt ont. Vatten gör ju att vax i öronen sväller vilket i sn tur är bra mycket värre än en tops.

Chestnut
2/14/13, 11:05 AM
#12

#11 Antagligen har du de besvär du har nu pga tops-användning… Dags att ringa VC så att de får kolla och ev skriva ut droppar?

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
2/14/13, 11:08 AM
#13

#1 Vad tråkigt :( *kramar om*

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2/14/13, 11:21 AM
#14

#11 jag känner igen dilemmat, men man får verkligen inte stoppa tops i örat om man har anlag för problem (känsliga gångar eller lätt att få vaxpropp t.ex.). Säger bara rakt av det alla läkare har moralpredikat för mig, och som du säkert får höra om du nämner det på VC. Alla läkare hatar tops 

Men jag känner som sagt igen mig, använder själv tops i bland och så står jag där med problemen sen och svär.

Anterrabae
2/14/13, 1:19 PM
#15

#13 tack!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2/15/13, 12:49 AM
#16

Tack #13 för du visade det viktiga för mig!

#1 Kan inte tänka mig känslan att vara med om sådant hemskt i sin fars liv. Även om min styvfar inte var den bästa så skulle jag känna stor sorg i om hans läge var likadant. Mycket styrka och tankar till dig.

Ladydragon
2/15/13, 1:06 AM
#17

9# angående öronen det finns öronproppar som man inte sätter i  öronen utan täcker örongången dom funkar väldigt bra om man inte vill ha vatten i öronen efter duschen javascript:nicTemp();

öroninflammation där trumhinnan blir infekterad gör inte speciellt ont det är sånt barn oftast får….

vatten bakom trumhinnan gör inte heller speciellt ont däremot så kan man få en hörselnedsättning av det som kan avhjälpas med att man opererar in rör i öronen 

däremot så hörselgångsinflammation är nåt av det j-vligaste man kan få det gör fruktansvärt ont ofta utanpå örat och örat kan vara och blöda och då är det bara att söka läkare för det blir värre utan behandling 

sen är det knepigt med öronen det är i stort sett omöjligt att se in i öronen utan dom speciella hjälpmedlen läkarna har så därför rekommenderar jag dig att söka läkare….

jag har själv haft problem med hörselgångsinflammationer dom senaste åren och för mig så funkar det bäst att antingen täcka öronen vid dusch eller att torka torrt med tops gör jag ingenting så kommer besvären som ett brev på posten 😕

Anterrabae
2/16/13, 12:46 AM
#18

#16 tack!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2/16/13, 12:48 AM
#19

Nä, nu är det andra gången jag skrev en utläggning om öron och iFokus postar bara översta stycket! :X skriver om i morgon.. Har hänt på flera ställen till och med i Pm..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2/16/13, 1:16 AM
#20

#17 Tack för tipset om öronskydden🌺 Blir precis ynklig när det där eländiga vattnet rinner in i öronen.
Trodde problemet skulle lösa sig själv men icke, sitter ännu med trycket i öronen. Dock hade smärtorna i huvudet inget att göra med öronen. Det var en annalkande migrän som var samtidig bara.
Har iakttagit hörseln och icke, inte ens nu på kvällen är det någon som helst hörselndesättning. Däremot balansen är sämre främst morgon och kväll. Har noll fokus med. Kan inte göra flera saker samtidigt😊

Dumt att jag inte tog det på allvar direkt, ville tro att det skulle lösa sig men icke. Så sitter jag här som vanligt en helgdag och ångrar mig djupt att jag inte kollade upp det redan igår eller idag😕 Får för mig att sådana här saker är löjliga att söka för så skamsenheten över att kanske ha orsakat det själv håller mig tillbaka.
Får svälja min stolthet och försöka få en akuttid på måndag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: