Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2544 ggr
[Tassy]
2/12/13, 12:06 PM

God dag 12/2!

Idag är det fettisdagen va?  eller är jag helt ute i det blå?

Jag har i vanlig ordning träningsvärk och dessvärre inflammation i nacken. Körde en runda på gymmet igår men undvek att träna överkroppen i mesta möjliga mån.

Har äntligen fått hem min köksassistent igen så här lär det bli bakat igen! 

Annons:
Anterrabae
2/12/13, 3:24 PM
#1

Japp semmeldagen och internationella pannkaksdagen! Skönt att Hercules är hemma igen! Här är det segt och magontigt.. Magen pajade helt i natt, smärta, illamående och yrsel, Kallsvett och hjärtklappning. Bättre nu, men lite spak.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2/12/13, 4:27 PM
#2

Jodå, idag är det allt semledags! Får se om det blir pannkakor också eller om jag väntar med det tills imorgon Åt lasagne i cafeterian i rehab huset, Borås lasarett förut så är rätt så mätt! Är någon av er någonsin på OTA i Borås så kan jag varmt rekommendera husets lasagn i cafeterian! Såååå god och inte en massa äcklig belchamelsås!

Jennie


Chestnut
2/12/13, 5:19 PM
#3

God dagens!

Känner mig lite trött efter gårdagen, har betydligt mindre ont idag dock. Vet inte alls vad det var men ont som fasen gjorde det.  Nu känner jag dock desto mera av min blåsa och sånt där "vanligt" för mig…

Har fastnat helt i boken "El Choco: Svensken i Bolivias mest ökända fängelse" av Magnus Lutterman, rekommenderas verkligen! Läst säkert en 2-3 timmar idag, därmellan semleätning (vilket INTE var snällt mot magen!) och svara på mejl. Planerna för resterande av dagen är väl ta hand om hästarna, städa lite grann och plugga. Hade tänkt att ha boken till kommande tåg-/bussresor men så som det ser ut nu kommer den nog vara slut innan midnatt 

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2/12/13, 6:22 PM
#4

#1 Usha, krya på dig! Blir inte klok på om den gamla är lagad eller om jag fått en ny. Står att den ÄR lagad (tror jag) men den kom i ny förpackning med nya tillbehör! 

#2 Toka, det är ju bechamelsåsen som är god! 

#3 Skönt med lite bättring iaf. Låter som en spännande bok ja! 

Anterrabae
2/12/13, 8:12 PM
#5

Då fick du nog en ny :) Tack, magen är lugnare nu. Går bra så länge jag inte äter, men mår fortfarande dåligt efter mat.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2/12/13, 8:12 PM
#6

Noll koll på vad de är med mig idag. Igår hade jag ett rejält rus från hjärtat. Fick kippa efter andan och gjorde nått förjävligt ont varje gång hjärtat slog till sådär hårt för att sedan bara hoppa över ett slag. Nära på att jag ringde sambon att åka in till akuten med mig men tänkte att det bara var ännu en sådan där hjärtrusperiod som går över. Det gjorde det men de 5-10 minutrarna var inte roliga.

Idag vaknade jag som en klubbad säl och haft ett rejält tryck i öronen/frontloben.

Annons:
RuiXue
2/13/13, 1:08 AM
#7

Bechamelsås är ju vidrigt! Kan knappt köpa färdig lasagn ens för den drunknar i såsen! Ska det vara med bechamelsås så ska det vara med måtta, inte lika mycket sås på lasagnen som is i Antarktis

Jennie


[Tassy]
2/13/13, 12:53 PM
#8

#5 Nu fick jag svart på vitt, dom har bytt motorn, själva rotordelen där man fäster verktygen. Den nya är nämligen fastsiliconad  ser urfult ut! Den kör fortfarande hackigt och luktar bränt och blir skållhet på 15 min medelhastighet av liten vetedeg. Får fortfarande jaga den över bänken när den dundrar iväg, men missljudet är borta - ersatt av ljudet av krasande kullager. Vi får se hur länge den håller denna gång. 

Den knådade iaf degen superfint, den blev alldeles sammetslen och den gör sitt jobb.

Anterrabae
2/13/13, 3:39 PM
#9

Hmm det låter inte bra det där, så ska den inte uppföra sig ju! :/ bra att den knådade som den skulle i alla fall..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: