Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 3383 ggr
qawqaw
2013-02-12 08:55

Allt om knän

Jag tyckte Aquelegia la upp det bra om höfter/bäcken så nu kör vi en tråd för knäna.

Jag har ett trasigt korsband och allmänt slitna knän efter allt förmånga roliga aktiva år. När jag överanstränger mina ben så orkar dom inte kompensera för mina dåliga knän och då vill gärna mina knäskålsplattor subluxera. Jag har även glapp iafl ena och när jag gör vissa grejor som t.ex situps så hoppar mitt knä ibland,jag kan inte krypa på mjuktunderlag för då subluxerar knät och jag får ont i flera dagar. Jag har levt med inflamationer i knäna sedan jag var barn och har även haft slatterproblem.

Annons:
Anterrabae
2013-02-12 15:27
#1

Har också skeva knän. De vill inte riktigt hålla ihop leden i sdläge. Det gör ont. Vid överansträngning så sticker det som grova nålar.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

qawqaw
2013-02-12 15:36
#2

Jag har detta problem och enligt sjukgymnasten som jag hade för mina knän tidigare så sa hon att jag hade för flack skål dvs saknar kanterna som man kan se på denna bild.

Chestnut
2013-02-12 17:22
#3

Korta historian: Allmänt slitna och överrörliga/instabila knän med flertal ledbandsskador, knäleden hakar sig lätt och opererad totalt tre gånger för bilaterala recidiverande patellaluxationer. Fortfarande inte helt 100 men stor förbättring mot innan.

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: