Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 10865 ggr
[Aquelegia]
2/7/13, 1:40 PM

Knäcka höft?

Jag har sedan i förrgår börjat få kramper i rumpan igen. Känns dessutom som att jag har en nerv klämd (vilket jag tror orsakar kramperna)
Kan man knäcka tillrätta höften?

Tror det är i sittbenen eller vad det heter jag fått en liten låsning. Känns absolut inte som ländryggen eller nedre ryggen för där har jag full rörlighet. Det är till höger om korsryggen.

Några råd kanske om jag kan gunga loss det själv på något vänster?

Tror det har blivit så då jag slänger mig i sängen om nätterna när höften drar och sliter.

Annons:
Oson
2/7/13, 4:22 PM
#1

Det låter som om du skulle behöva träffa en bra naprapat.

[Tassy]
2/7/13, 4:39 PM
#2

Nja, du ska vara väldigt försiktig med din höft nu efter kortisonsprutan. Kontakta ortopeden i stället för att gå till naprapat etc. gör inget själv.

Chestnut
2/7/13, 5:23 PM
#3

Jag tippar snarare på SI-leden än höftleden. Kanske beror det på ändrat rörelsemönster (haltande exempelvis) efter kortisonsprutan. Men ring ortopeden och rådfråga med sköterska där och om de inte ser något hinder så gå till sjukgymnast, inte naprapat. Instämmer med Tassy om att du ska vara försiktig efter kortisonsprutan! 

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2/7/13, 9:57 PM
#4

#1 Har sjukgymnast men hinner inte få tid innan helgen :(

#2 Lovar är försiktig :)

#3 Tror absolut det är pga den dåliga balansen/stödet i höften iaf. Skall ringa till ortopeden imorgon!

Kan ju berätta att medans jag pratade med massörskan på jobbet så försökte jag förklara för henne vart det gjorde ont. Lutade mig framåt och drog upp höger ben lite och *klickediklickklick* så knäppte det till otaliga gånger.
Just efteråt fortsatte det göra ont och det knäppte så fort jag rörde på mig, trots det kändes trycket på nerven lättare.
Massörskan trodde det kunde vara ischiasnerven som blev klämd därav kramperna och svidandet ner i höft/ben

Väl hemma sitter jag ner i soffan och känner faktiskt (peppar peppar) inte av någon låsning eller något tryck alls.

Kommer dock antagligen vakna med samma låsning imorgon då jag slänger mig under natten och det är då jag vaknat låst.

Fick frågan idag hur det var med höften, vågar knappt ens svara längre.
Men fick de att förstå att en kropp i obalans läker inte, man måste få bukt med boven i dramat för att alla småproblem runt omkring också skall kunna försvinna.

Upp till toppen
Annons: