Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 7909 ggr
[Aquelegia]
2/2/13, 9:18 AM

Sprickor i läppen

Igår fick jag en märklig spricka på insidan överläppen. Svider nått så hiskeligt. Har smort på en salva för blåsor i munnen för att inte saliven skall komma åt och "fräta" på sprickan men det är svårt eftersom jag ju rör på överläppen när jag pratar. Rätt vad det är ritsch ratsch spricker det upp igen.

Har vad jag minns på rak arm ej haft sådant innan utan alltid undersida över/underläpp.
Just sprickor i allmänt läppen har jag haft sedan barnsben. Ej munsår! Läppen är inte särskilt torr och framförallt inte insida så undra om det kan bero på kollagenet? Att det helt enkelt är skörare? Men just varför det spricker på insidan *hum*

Annons:
[Tassy]
2/2/13, 10:31 AM
#1

Hmm, för min del spricker läpparna extremt lätt, men det beror på vätskebrist. Jag har mycket svårt att få i mig tillräckligt med vätska om dagarna. På nätterna sover jag ofta med munnen öppen så jag verkligen blir snustorr om läpparna också, vilket gör sitt till.

[Aquelegia]
2/2/13, 10:36 AM
#2

#1 Det händer ju under dagen/morgonen igår. I och för sig så har jag faktiskt varit medveten om att jag druckit mindre vatten än vanligt senaste dagarna. Här skall drickas vatten!

Chestnut
2/2/13, 11:14 AM
#3

Spruckna läppar här med! Kombination av muntorrhet, sköra slemhinnor och i viss mån generell vätskebrist.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2/2/13, 3:07 PM
#4

Då tror jag absolut på vätskebrist! Saliven är det inga problem med nämligen, dock har jag ju druckit vatten idag med ^^ Känns redan lite bättre och har *peppar peppar* inte spruckit upp igen idag sen imorse iaf.

RuiXue
2/3/13, 6:20 AM
#5

Brukar också kunna få sprickor i läpparna rätt som det är, behöver inte ens ha torra läppar eller misstanke om vätskebrist utan helt appropå så spricker det bara antingen på insida eller utsida och det gör ju så galet ontSkrikandes

Jennie


[Aquelegia]
2/3/13, 10:52 AM
#6

Min spricka har inte gått upp mer under hela gårdagen, måste varit vätskebrist för jag drack enbart vatten igår och sprickan slutade spricka.

Annons:
Upp till toppen
Annons: