Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1625 ggr
[Aquelegia]
2013-02-02 09:02

God morgon kära lördag! 2/2

Vaknar av att hunden jag är hundvakt av slickar frenetiskt på min arm. Kissnödig tänkte jag och gick upp. Ni förstår, denna sessan är duktig på att säga till när nöden kallar!
Icke sa nicke: MAT! Ska hon ha! ^^ Efter maten ligger hon och sover igen så jag börjar väl dagen med frukost då.

Efter gårdagens knasiga "något i kläm" i axeln igår är triggerpunkten igång igen *man tackar* Så som tack för hundvaktandet tänker jag kräva akupressur av systerCool

Har en hel del att ordna med idag: Hämta skivor till teorifrågor, hämta fiskar (akvarie), våffelbjudning, handla till våfflorna och gå på bio om vi orkar sen ikväll ^^

Har fått skriva stora A4 för att tydligt se vad som skall göras kommande veckan. Kommer plötsligt på tusen saker som jag vill ha gjort. Tjingeling so long! Solen är väl alldeles för ljuvlig!

Önskar er en toppendag! NJUT!

Annons:
[Tassy]
2013-02-02 10:33
#1

Morrn morrn!

Gör mig i ordning för gymmet som bäst nu, är mer pepp idag då vaderna känns bättre.

[Aquelegia]
2013-02-02 10:37
#2

#1 Vad skönt. Stretchar på bra nudå före, efter eller vad som underlättar för dina vaderGlad Skall försöka få tag på en herre först inna vi kan börja bege oss ut i vildmarken. Vi kommer till dig om sisådär 2 timmar tror jag! Hör av mig!

[Tassy]
2013-02-02 10:40
#3

#2 Jag tror inte jag har hunnit hem tills dess, ring först, svarar jag inte är jag kvar på gymmet.

Chestnut
2013-02-02 11:26
#4

God… ehm, morgon?

Här är det svajigt, borde vetat bättre igår kväll än att dricka vitt OCH rött vin! Big, big misstake! Varit vaken sen 03.30 och knappt fått något gjort alls mer än släppa ut fröken och gulla med syskonen Bus. Är tomt efter att vi avlivade syskon K igår… Gråter Var absolut nödvändigt men inte är det roligare för det.

Idag står laga lunch, öppna matteboken och fortsätta skriva ner ur minnet vad som hänt senaste veckan på schemat. Vad gäller kroppen så gör axlarna ont, jag har fått värre trycksår på foten (gör vrålont) och jag är mör överlag.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-02-02 22:28
#5

#3 TAAAACk för fiskarna! Framförallt för att jag fick tummen ur och rengjorde mina haha !

#4 hehe men det var ju sååååå gottFlört
Synd med K men ibland så går det inte längre.

Ah, så sjukt arg och bitter över min höft. Gör fortfarande svinont så får smörja som en tok med voltaren (jag vet som mest 16gr) i 2 veckor men tänker köra fullt ut den kuren nu! Aldrig tänkt på att det är antiinflammatoriskt så nu kör jag hårt!
Satt på en trång biograf och kvinnan framför skulle ruffsa till sitt hår hela tiden och studsade sättet in i mina knän så det kändes som elchocker in i höftleden TACK! Skrikandes

Får man ta värktabletter samtidigt som voltarengel egentligen? Vore ju trevligt att kunna sova en hel natt utan uppvaknande!

[Tassy]
2013-02-02 22:44
#6

#5 Tack för att jag blev räddad undan eländet! Tyst Förbaskade allergi! Mycket riktigt så fick jag blåsor av den ynka vattendroppen jag fick på mig.

Du kan ta andra sorters värktabletter, t.ex. alvedon som har paracetamol i stället för NSAID preparat.

Fy BUBBLAN vilken träningsvärk jag börjar få nu, huuuuah blir ju nästan rädd att gå och lägga mig. Hur ska jag vakna i morgon tro? Körde ju inte slut på mig direkt på gymmet, men likväl tills kroppen sa stopp. Ujujuj, 8 års stillasittande så när som på ett halvår med regelbundna promenader med lite inslag av jogging några meter och lite crosstrainer.

Uah, en gång i tiden var jag vältränad, jag vill veta om det är möjligt att ta mig dit igen, och till vilket pris. Blir jag bättre eller sämre smärtmässigt tro? Förr hade jag ont jämt, men judo t.ex. är INTE en skonsam träning. Man slog sig ju halvt fördärvad varje gång. Vill tro det är skillnad på gymmet med ergonomiska maskiner på lätt nivå.

Så många tankar som maler i mitt huvud nu. När det kommer till kritan, hur dålig är jag när jag har något som kan kallas grundkondition och muskulatur?

Just nu knakar det och brakar, krasar och känns allmänt stelt och sladdrigt samtidigt.

Annons:
[Aquelegia]
2013-02-02 23:57
#7

#5 Vågade knappt lämna dig ju efter den pyttelilla vattendroppen! Sambon trodde knappt när jag talade om hur allvarligt allergisk du var mot akvariet så "bra" att han fick se det med egna ögon att jag inte överdrev. Jag själv blev förvånad faktiskt trots att jag tyckte mig förstå hur allvarligt det var!

Bra då tar jag alvedon med, tar nog de långtidsverkande nu under natten plus voltarenen. Ringder syster och grät en skvätt över frustrationen med höften. Huva, vad förbannad jag är på att det gått såhär långt. Nåja, jag SKA klara mig ur även detta så det så. Hade dock inte ens susning om att inflammerade celelr kunde fräta på leden. Förstår inte varför allt skall förminskas hela tiden. Mycket bättre att vårdpersonal säger att, vila och se OM det blir bättre, annars utgår vi från det och ser vad som behövs göras då.

Såsom jag förstått det så, har man varit tränad hela sitt unga liv så har man något som kallas "muskelminne" tror jag det var? Så musklerna har möjligheten att återgå till det,de en gång var då man faktiskt HAR varit där! Svårare när man aldrig varit vältränad för då har musklerna det som "minne"

Man kan dessutom återgå snabbare till bra kondition om man haft det innan.
För mig tar det inte så lång tid innan det syns att jag tränat, däremot tog det bra lång tid att märka av de positiva effekterna. När de positiva effekterna märks kör man gärna LITE hårdare. Det är då man får tygla sig lite och glida lite i den fasen för att få ett långvarigt och hållbart resultat. Jag tror absolut du kan återgå till den muskelmassan du hade förr så länge du håller dig inom ramen vad som är bra för lederna osv. Så länge du är försiktig och inte drar på dig skador (vilket du gör om du kör på för hårt) så finns inget som hindrar faktiskt.

[Tassy]
2013-02-03 10:53
#8

#7 Japp, har man varit vältränad förr går det lättare att nå dit igen. Det är precis det jag upplever nu på gymmet också, det går ruggigt fort!

Upp till toppen
Annons: