Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1988 ggr
[Tassy]
1/31/13, 11:42 AM

God dag 31/1

Hur står det till med er idag?

Här är det lite mörbultat efter gårdagens krafttag, och har fått muskelkramp i höger biceps Tungan ute ser ganska lustigt ut. 3 försök för att få det här inlägget i rätt kategori, kramperna gör att jag klickar fel!

Annons:
[Aquelegia]
1/31/13, 12:06 PM
#1

Hurtiga tassy ojoj vart skall det här slutaFlört Uscha för muskelkramper. Hade en kraftig förra veckan och skrek som en besatt haha sambon trodde mig inte förän han såg hur muskeln buktade inåt ^^

Idag har jag tvingat över en väninna på fika, bullarna hinner förhoppningsvis klara. Annars blir det bara pepparkakaskladdkaka.

Kortisonet har lugnat sig lite men så skall jag ju endast vara inomhus med.

Ångrar mig att jag inte tänkte steget längre och bad sambon dammsuga och plocka undan lite som ligger framme. Förbjuder väninnan att gå någon annanstans än i köket haha
Annars är det vila hela eftermiddagen. Kanske sitta på balkongen lite om solen fortsätter smyga fram lite mer och merGlad

Anterrabae
1/31/13, 12:28 PM
#2

Tassy, har du magnesium hemma? Om ja, ta en dubbel dos.. Eller tredubbel. När musklerna tröttkrampar sådär har de inte tillräcklig signal till att slappna av. I alla fall oftast. Kalcium uppmanar muskler att aktivera sig och slappna av, magnesium gör att de kan slappna av. Magnesium är så effektivt att det kan häva infarkter och stoppa en tidig förlossning. I och med dess avslappnande effekt och kärlvidgande dito är den bra vid insomning. Kan tom hjälpa en att somna. Idag vaknade jag med massa ont eller mol och trötthet. Så jag fick ringa och boka om Sjukgymnastiken. Ska försöka träna hemma dock, för jag behöver komma igång. Måste få handlat idag också.. Får se om det blir hela familjen eller bara maken som åker.. Har en arg och förkyld dotter som bara vill skrika för tillfället. Hoppas hon lugnar sig snart.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
1/31/13, 12:35 PM
#3

#1 Sol? Vart tusan har du flyttat? Tyst det spöregnar ju!

#2 Har bara multivitamintillskott, har tagit dom vanligt på morgonen, men krampen släppte av sig själv sen. Fniss, man är i bra skrotigt skick Tungan ute

Anterrabae
1/31/13, 12:39 PM
#4

Skönt att det släppte! Även om det är skruttigt, är det skönt att det inte är kramp i alla fall. Vi har också sol ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
1/31/13, 1:40 PM
#5

Jag är glad att det inte gjorde ont iallafall, var mer spasmer än kramp kanske, jag kan kalla det ryckningar tills vidare Skrattande

Nu är jag superglad, taggar gärnet här och ska bege mig ut på tunn is, dags att testa lite vad kroppen håller för! Har bokat in ett yogalatespass och ett spinningpass i veckan som kommer. Milda lugna pass i grupp, jag kommer att ta det väldigt försiktigt och informera instruktörerna så dom inte pressar på för hårt. Jag kan klara det här! (Om inte, så har jag iallafall provat, och sitter inte bara hemma med attityden "det går inte, jag är sjuk"). Skrattande

Chestnut
1/31/13, 3:13 PM
#6

Jag njuter av att ha kommit hem! Glad

Blev lite möten och sånt innan jag kom hem men nu är jag hemma som sagt och dricker ett glas pepsi max Kyss lyxigt värre och det är så fint och varmt ute så jag är jättelycklig!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
1/31/13, 3:32 PM
#7

#3 Haha här har solen kommit fram rejält den försvann dock nu för 15 minuter sedan. Inget regn här inte på hela dagen haha snacka om lokalt regn på andra sidan gatan isf Flört Regnade inatt men inte sedan imorse! Skrattande Solen sken bra mycket medans väninnan var här men när hon gick var den putsväck ah så blir inget balkonghäng!

Orkade dammsuga idag trots allt och väninnan berömde för hon tyckte det såg så städat ut Oskyldig

#6 Du är mitt vittne till att solen skenFlört Vad skönt också att få ha sin egna säng, sin egna tv, kunna sova med stängd dörr. Uscha vad skönt att veta att du är hemma igen <3<3<3<3 Känns tryggare att veta att du är hemma ^^

Mitt humör är åt helvete FAN jag sluddrar och har väldans huvudvärk idag med. Skall förbereda dagens middag så jag inte får dumfrågor från sambon ikväll när han skall laga den. Vill inte bli en satans argsint kärring mot sambon som var så söt mot mig igår <3 Tror han förstod allvaret i kortisonsprutor när hans mor beodrade honom att ta hand om mig och beordrade honom att kräva noll rörelse utav mig ^^

[Tassy]
1/31/13, 6:57 PM
#8

Meh, menar ni att jag hade ett surmoln hängande över skallen idag? vad är det för olycksomen ni pådyvlar mig? FörvånadSkrattande hahaha

[Aquelegia]
1/31/13, 7:01 PM
#9

#8 Japp, BARA ovanför din lägenhet Cool

[Aquelegia]
1/31/13, 7:06 PM
#10

Nu vill jag faktiskt gnälla lite över grannen ovanförs snorungar USCH vad less jag är på deras trampande i golvet. Hör inte deras mor hur det klonkar! När vi var små fick man INTE trampa hårt i golvet av hänssyn till grannarna under, det var mattor och tofflor som gällde! Gick man barfota fick man gå försiktigt.

Sen är jag helt slut också och VÄLDIGT lättirriterad haha hatar tom tvn XD

Chestnut
1/31/13, 7:11 PM
#11

Måste bara säga att din Avatar är grymt snygg Tassy, trots ditt märkligt lokala väder idag Flört

Nu på kvällen har jag vilat, lagat mat och pussat både på hästar och får. Bebishästen gnäggade när jag kom och fröken verkade inte så missnöjd heller, hon surade till först när jag tappade ut all hennes kvällsmat över hela stallgolvet (tappade krubban). En morot som kompensation gjorde dock henne lite gladare!

Återstår gör mängder av pappersarbete och plugg. Ska bara vila ut först. Är så himla matt i hela kroppen och det värker rejält i foten nu…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
1/31/13, 7:21 PM
#12

Pff väldans vad alla tycker vargar är häftiga vava vad är det för fel på min lilla gris va? (humoristiskt menat) Skall allt byta Avatar med snart då jeklar skall ni berömma mig åhåhåhå haha jag är på övertrött humör igenFlört

#11 Haha kan tänka mig frökens min "vad görru på detta vis för matte"
Vila går först! Annars blir det inte mycket vettigt gjort. Säkert att du orkar med imorgon?

[Tassy]
1/31/13, 7:34 PM
#13

#12 Fniss, dom som tycker vargar är "häftiga" får nog långansikte nudå, om jag berättar att det är en smällfet alfahane från järvzoo som ligger och vräker sig för publik hela dagarna. Ni skulle se hängbuken! Skrattande

Annons:
[Aquelegia]
1/31/13, 7:37 PM
#14

#13 Han ser ju lite nallig ut så kanske moderskänslorna som väcks för denna sötnosen ^^ Mitt marsvin är nog aggresivare än denna däringa zoovargenFlörtLite kul för den ser sådär romantiskt vild ut på nått vänster så är det en smällfet alfahane Tungan ute

[Tassy]
1/31/13, 7:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Han ser nog snäll ut på grund av det här:

(han ligger till vänster ur bild, en yngre hane passar på dem).

[Aquelegia]
1/31/13, 7:44 PM
#16

#15 Ett pinsamt tjejjigt "awwwwwwwwww" åh så söta Kyss

[Tassy]
1/31/13, 7:45 PM
#17

hehe Skrattande

Chestnut
1/31/13, 7:47 PM
#18

#15 Instämmer i #16; awww Kyss

#12 Jodå, jag orkar. Får ta det lugnt imorgon på dagen bara, har ju ordnat "taxi" hem så det behöver jag inte tänka på heller!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
1/31/13, 7:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

En till sötnos kommer här då:

fler bilder finns på fb, orkar inte ladda upp mer här :P

[Aquelegia]
1/31/13, 7:52 PM
#20

#18 Tror det är bäst att vi alla tar det lugnt så vi orkar med eftermiddagen/tidiga kvällen ^^ Tassy med träningsvärk, du med foten och jag med höften, sicken redig blandning Flört

#19 Men herregud sicken snygging!

Annons:
[Tassy]
1/31/13, 7:57 PM
#21

En fjällräv som höll på att byta till vinterpäls Skrattande så otroligt söt och nyfiken!

[Aquelegia]
1/31/13, 8:51 PM
#22

#21 Jag har matat en fjällräv i norge en gång de var inte så fina utan gråbruna. Var ingen vild fjällräv jag matadeFlört

Anterrabae
1/31/13, 10:12 PM
#23

Åh vilka söta voffar ;) Idag har jag testat potatismjölk! Det var hur gott som helst. :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: