Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2580 ggr
[Aquelegia]
2013-01-30 19:31

God kväll 30/1

Händer och sker i landet?

Jag fick mig en omgång kortison i muskelfästet igen så det känns göttans ont AJ! Men jag ligger nerbäddad och gosig i soffan så det är helt okej!
Skulle helst vilja ut i den fria luften. Som alltid när jag inte kan eller får röra på migTungan ute Svärfar var så go och kunde hämta mig från KSS sen för lokalbedövningen hann släppa innan jag kom ner till entréhallen. Skönt, för trots kryckor ville höften inte med alls. Skall vara ledig några dagar nu och förhoppningsvis går allt som på räls sen och jag kan börja röra på mig "normalt" igen.

Må väl gott folk!

Annons:
Anterrabae
2013-01-30 20:06
#1

Jag är löjligt trött och seg idag.. också. Börjar ledsna på det ni. Imorgon har jag sjukgymnastik och jag undrar seriöst om jag kommer orka. Jag har så ont i kroppen. På morgonen på ett mycket driekt sätt, och på kvällen på ett molande indriekt sätt. så där lite fibro-/nervaktigt. Jag misttänker att det är borrelian som bråkar i botten. Vet inte riktigt vad jag ska göra med den. Den vill inte gå över.

Annars försöker jag arbeta upp en motivation för att lägga om kosten högst drastiskt, så jag kan läka. Eller åtminståne ge det en chans att läka. I nuläget så har jag inte så mycket annat val, då mediciner inte verkar hjälpa.

Just nu är det jobbigt att inte orka vilja.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2013-01-30 21:25
#2

Uscha den där envisa borrelian!

Nu på kvällen har jag varit årtiondets värsta humörkärring. Usch, vill bara lägga mig men sambon hade bestämt att spela via skype AHSkrikandes Smått arg ja för fick frågan "ska du sova i soffan idag" Bara för att vara jävlig så bestämde jag att det blir sängen moahahaha, fått världens huvudvärk med, mår illa. Misstänker att det är kortisonet för mådde likadant förra sprutan.

Imorgon har jag bjudit över väninna på fika för jag var BAKSUGEN! Tjenis, när hade jag tänkt hinna baka XD Får bli någon syltkaka och tinade bullarTungan ute

Mindes idag hur otroligt dålig min rygg var för över ett år sedan. Ojoj, kunde ju inte ens lyfta en matkasse utan att tårarna rann. Wow vad långt jag kommit ändå! Bra att se saker i perspektiv ibland!

[Tassy]
2013-01-30 21:41
#3

God kväll.

Har härjat och stöket hela dagen så nu är jag helt knäckt och slut. Ont i halsen har jag också, går och drar på nåt skit fortfarande (har gjort sen i somras Skrikandes) det kommer och går i små vågor med några dagars mellanrum.

Anterrabae
2013-01-30 23:25
#4

Huga.. kortison ja. Man blir lynnig och arg av kortison. det kan jag skiva under på Tungan ute Hoppas det ger med sig snart Aye.

Skickar styrkekramar till er båda!

Jag känner av att det blåser. Är trött och tänker gå och krama kudden nu, med motiverande ljutdbok Flört

Jag vill, vilja…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-01-30 23:34
#5

Pust, gjorde ett ryck till och fick undan all disk efter middagen också! Såhär rent har det inte varit på veckor. Men aj pang och skrutt, det kostar på! Nu ska jag drulla i säng och förhoppningsvis drömma något trevligare än mardrömmar.

Anterrabae
2013-01-30 23:43
#6

Sov gott!

Jag ska också rasa isäng, som jag sa innan. Sjukgymnastik i morgon.. om kroppen går med på det..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
RuiXue
2013-01-31 00:35
#7

Lugn dag hemma, magen är i totalt uppror och känns som om det är rakblad hela vägen från magsäcken och ner. Klarar inte att äta annat än typ choklad, weetabix eller yogurt och bara små mängder åt gången.

Men fick i alla fall tittat på en förlängd version utav Sagan Om Konungens ÅterkomstSkrattande

Jennie


[Aquelegia]
2013-01-31 12:15
#8

#4 Jaha dåså! Tyckte väl att något var galet som jag inte kunde komma i underfund med. Skyllde på kortisonet bara för att hitta någon sorts tröstan i det iaf men då var det alltså så. ^^

Mår lite bättre idag, öm i kroppen för jag bara kunnat lega på rygg vilket är det värsta jag kan göra en hel natt.

Sist jag såg klockan var den 21.45 hehe jag gick och lade mig sen och minns bara hur sambon pussade mig godnatt och skulle åka iväg för att lämna bilen. Hörde aldrig när han kom hem eller gick och lade sig. Kalastrött så det small om det ^^

Chestnut
2013-01-31 19:22
#9

#7 Är det att du är illamående som gör att det är det som känns bäst? Låter annars som en väldigt retande kost med fullkornsflingor, choklad och yoghurt (tänker där på laktosen), för magen är ju till exempel te och smörgåsrån med hård ost på mycket bättre. Hoppas att du mår bättre idag iaf! Kyss

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2013-02-01 05:19
#10

#9 Har inga som helst problem med laktos oavsett i vilket skick min mage befinner sig i. Har ingen som helst aptit och mår illa så tar liksom en liten bit choklad och låter det smälta i munnen, det ger i alla fall lite energi. Har klarat lite kexchoklad också. Idag fick jag ner lite ris med kycklingbuljong också, väldigt soppig blandning. Blir en del probiotiska drycker också (även fast jag inte tror på att det fungerar) för att det är snällt och ger lite energi. Märker att kroppen inte får tillräckligt, sover och sover och sover… Visst, klockan är 05:20 nu men har sovit några timmar, och sov av och till under dagen och kom inte upp förens vid 18 tiden. Ska nog snart sova lite till.

Hoppas din fot är bättre nu Chess!Kyss

Jennie


Upp till toppen
Annons: