Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2351 ggr
[Mamma-Mia-Marie]
2013-01-30 06:48

TILLBAKA

Trollkvinnan är tillbaka =) ville bara meddela detta…och kommer försöka läsa ifatt lite här, gjorde en ny användare med mitt egna namn, Mia-Marie…och har nu fått klart min EDS utredning och det är här jag hör hemma: EDS + Fibromyalgi…*vinkar*

Har saknat denna del av iFokus…massor!

Annons:
[Mamma-Mia-Marie]
2013-01-30 07:08
#1

Förresten om jag får skulle jag vilja fortsätta vara med på den "privata delen" vet någon hur jag kan skriva fortsättningen på min gamla Fkasse tråd?

[Tassy]
2013-01-30 10:35
#2

Välkommen tillbaka! Jag ordnar med behörigheten.

Anterrabae
2013-01-30 11:55
#3

Välkommen tillbaka säger jag med :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Mamma-Mia-Marie]
2013-01-30 12:00
#4

Tackar =) värmer…Nu är det då klart i alla fall, skall bara landa i detta och även invänta dotterns utredning!

Hur har ni haft det?

Anterrabae
2013-01-30 12:16
#5

Min utredning på Klinisk Genetik är startad, får se vart det leder, har en nyfiken och trevlig professor som verkar gilla utmaningen :) även om hon vid flera tillfällen poängterade att det inte är säkert att de kommer fram till något. Men det verkar som jag kan stryka tanken på vaskulär eds. Dock tyckte hon att vi skulle ta provet för säkerhets skull. Annars är det som förr, ganska ont och borrelia som spökar :P Själv? Hur har du det?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Mamma-Mia-Marie]
2013-01-30 12:35
#6

Upp och ner här…skall opereras snart (igen) väldigt trött men kämpar på =) Du jag läste om en grej som man kan få som kan påminna om båe EDS och FMS i mångt och mycket men som kan starta tvärt av tex. en infektion - som tex. borrelia!

Har ju också haft borrelia, som du kanske minns…

Den heter ME läs länken nedan…

http://info.me-cfs.se/

Kommer be dom kolla upp min dotter nu för detta, då hon är så trött och slut så hon knappt orkar röra på sig, hon har tinitus, yrsel, b12 och järnbrist mm. och har haft infektion - ordentlig med en brusten blindtarm som barn som spökat i alla år…problem med magen/tarmen alltid redan som nyfödd!

Förutom sina kroppsliga krämpor [EDS] och sin NPF…

Annons:
Anterrabae
2013-01-30 12:50
#7

Jo ME är läskigt men det kräver väl att man har epstein barr-viruset? Eller blandar kg ihop virusarna nu. Är EB det som ger MS? Får kolla upp. Jag vet ju att jag har borrelia, den är aktiv nu och svarar inte på behandlingen.. Men visst är ME bra att ha med sig i bakhuvudet. Särskillt kolla det med sun dotter! Fy vad drygt med operation igen. Men samtidigt bra om det blir bättre på andra sidan så att säga. Jag grubblar över det här med maten jag med ;) grubblar på Gerson, att äta för läkning. Jag vet att det fungerar, men det är så svårt ich tungt. Men jag borde orka ta tag i det..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Mamma-Mia-Marie]
2013-01-30 13:06
#8

hm…nej ej läst nått om viruset du nämner, kolla upp det och meddela vad du kommer fram till!

Urk med borrelian - du borde få medicin i minst 1-2 år kring detta och "döda ut den" liksom - tyvärr kan man väl endast vända sig till tyskland tex. kring så lång kur med pencellin har jag för mig???

Maten, ja…du den maten, jag är med här och läser på lite och försöker anpassa efter våra allergier också

http://smartamaten.se/

finns både på FB och sidan ovan - sen kikar jag lite på att äta efter sin blodgrupp =) men just detta med basiskt är intressant tycker jag!

Läste också någonstans om att man skall läka kroppen och låta den återhämta sig endast ha typ 10 bas mat varor man äter och göra det under lång period innan man sätter in nya saker…Vad går detta Gerson ut på?

Anterrabae
2013-01-30 13:53
#9

Jo antibiotika i minst två år, rotation på flera sorter. Det skull inte min kropp klara. Jag kräks upp det redan från början. Gerson var en läkare på 20-30-talet som kom på hur man startade kroppens egen självläkning med hjälp av mat. Förutom sin ochånga andras migrän läkte han ut TBC och Cancer på alla som fullföljde dieten. Genom åren har det även visat sig att de flesta sjukdomar läker ut eller stannar av. Till och med genetiska defekter kan förloppet bromsas eller stanna upp på. Tanken är att återställa natrium-kaliumbalansen, normalisera pH, och maximera näringsupptaget. En kropp mes full näringstillgång blir inte sjuk. Sen få igång utrensningsorganen. Detoxa. Man äter frukt och grönsaker, potatis, en speciell hippokrates-soppa och ffa dricker man juice, hempressad färsk och rå. Juicen ser till att man får i sig den näring man behöver. Maten är delvis rå, och delvis tillagad. Man kompletterar med enzym-tillskott, kaliumtabletter och probiotika. För detta kan vara ganska starkt för magen. Jag har testat en period. Och på bara en månad så blev jag såpass mycket bättre i ögonen att ögonläkaren såg förbättringen. Det har aldrig hänt tidigare, inte utan operation eller massiv kortisonbehansling. Man kan googla på Max Gerson och Gerson therapy, Gerson institute. Sitter med mobilen så det är lite knepigt med länkar nu ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Mamma-Mia-Marie]
2013-01-30 15:08
#10

Detta låter onekligen intressant kan du ej skriva lite om det? Googlade och lät translaten översätta men man skulle ju vilja ha på svenska recept och dylikt =) för detta är ju redan som vi äter i stort nästan…

Just frukt, grönsaker, smoothies, juice - funderar på en juice press maskin igen - men det är så trist att göra detta själv…du vet att jag önskade att man bodde närmare varann och kunde stötta varandra och peppa varann =) hade varit perfekt!!!

Skall försöka ta reda på mera kring denna medtod, tackar!

chilisalsa
2013-01-30 15:25
#11

Jag väntar på din bok….

Näringslära med Ida !

Jag köper den jag lovar !!!!

Medarbeterare på Kost

Upp till toppen
Annons: