Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 4179 ggr
[Tassy]
2013-01-27 13:48

Dagens motion 1

Tänkte starta en tråd om motion, hur mycket rör vi oss på dagarna? Nu ska ni inte räkna som på tränings och bantningssajter, utan här räknar vi det lilla, utifrån våra förutsättningar, så alla törs vara med!

Annons:
[Tassy]
2013-01-27 13:50
#1

Jag har tagit en långsam morgonpromenad på 30 minuter, gick runt kvarteret.

Sedan har jag stått 10 minuter på min orbitreck, i sakta promenadtempo.

Mitt mål är att röra kroppen först och främst, ett steg i taget så det inte säger brak och massa aj.

Normalt sett är jag mycket stillasittande, så detta är mycket träning för mig.

DesK
2013-01-27 14:37
#2

Jag följde inte med ut på morgonprommisen, istället åkte tjejerna och jag till Rättvik och fikade + gick en liten tur i centrum där Glad Jag lyckades vrida till mitt ena knä när jag skulle hämta påtår, så nu har jag ont i det igen Gråter

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2013-01-27 19:12
#3

Idag har jag flera gånger tänkt att jag måste skärpa mig med träningen. :/ men dagen är inte slut. Ska nyttja pilatesbollen en stund ikväll.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-01-28 02:04
#4

Idag har vart en vilodag så har inte vart utanför dörren, men igår så var jag först på Hjulet för att sedan gå på Netto och sen köra in till Alingsås med en kompis och gå på Ö&B och sedan ICA Maxi så blev desto mer rörelse igårTungan ute Imorgon blir det nog en promenad fram på samhället för att handla lite småsaker.

Jennie


Anterrabae
2013-01-28 12:01
#5

Glömde träningen igår, satt och pärlade mitt mobilheadset i stället ;) blir nog lite bättre idag. Är på väg till Göteborg och där brukar det knatas en del..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

qawqaw
2013-01-28 13:35
#6

jag har gjort statisk arm/axel träning än så länge idag.

Annons:
[Aquelegia]
2013-01-28 14:10
#7

Idag hade jag tänkt träna armar/axlar/rygg med övningar jag fått av sjukgymnasten men blir stillasittande idag. Färsta dagen på länge jag inte skall röra en fena!
Jodå, lite i och för sig, när jag tänker efter gjorde jag cirkelrörelser med armar/axlar imorse för att få igång blodcirkulationen. Minskade värken något efter helgens jobb.

#6 Det är väl just statiska träningsmoment man skall undvika? Jag har tabu för det i alla fall då musklerna spänner sig under statisk träning. Vad är det för övningar du gör som är statiska? Vill kunna göra statiska moment igen så är lite nyfiken ^^

RuiXue
2013-01-29 01:17
#8

Gick runt lite på Hjulet och Netto trots smärtskov och migrän, men kom i alla fall utanför dörrenTungan ute

Jennie


qawqaw
2013-01-29 12:18
#9

#7 jag gör mothåll mot vägg med armarna, jag fick det som tips av både AT och sjukgymnast eftersom i dom lägerna kan jag aldrig hamna u ytterläge med någon del. Sen gör jag plankövningar, rumplyft, rumptryck j soffa och fottryck i soffa och sittandes.

Anterrabae
2013-01-29 14:09
#10

#9 låter som mitt träningsprogram ;) fast jag har även en massa övningar på pilatesbollen. Idag blir det inte många knop, har gruvligt ont :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-01-29 15:16
#11

2 x 30 min promenad.

[Tassy]
2013-01-29 18:00
#12

En liten sväng till affären också, lite promenerande och lite lyft.

DesK
2013-01-29 19:34
#13

Vardagsmotion i form av ett antal vändor, både ner i källaren och upp på övervåningen med tvättkorgen och en tur till affären. Inte nöjd, men får se om det kan bli lite mer och bätre imorrn

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Tassy]
2013-01-30 15:57
#14

Har storstädat lägenheten så nu känns det som om jag ska gå av både  här och där. Inte klar ännu men måste ta en paus. Uuurk! Skulle behöva tvätta och greja också, och hinna laga mat!

Hade egentligen tänkt smita till gymmet idag, men det blev inställt så jag behövde göra av min uppsparade energi någonstans, och då upptäckte jag att justja, lägenheten har blivit en svinstia igen Tungan ute kan inte begripa vad det är för skitgris som bor här…

Chestnut
2013-01-30 16:10
#15

Dagens motion har precis som föregående dagar bestått av att hoppa på ett ben (vänster) om jag måste någonstans, typ toa….

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-01-30 19:05
#16

Följer sporten *hoppa på ett ben* Gick till bussen imorse men utöver det är det stillasittande. Får se när jag kan motionera igen. KAnske fredag! Glad

DesK
2013-01-31 11:54
#17

#14 Det måste vara en kompis till din skitgris som bor här, för jag håller också på att städa, men pausar en stund nu vid datorn Glad Åh vilken fin Avatar du har nu Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-01-31 12:06
#18

Skrattande fniss

[Mamma-Mia-Marie]
2013-01-31 12:27
#19

Jag får dagligen motion - går med dottern till och från skolan - har även med hunden då, inte så lång sträcka dock men sen blir det ju någon fler kort runt huset promenad unde dagen för hunden…

Längre promenader blir det då jag orkar!

Önskade jag kunde simma men tål ej klor…klara ingen annan form av motion än just promenaderna!

[Tassy]
2013-01-31 13:42
#20

Har precis gjort mig i ordning och ska iväg på introduktion på gymmet, ställa in maskinerna och sådär. Spännande! Tänker starta mer eller mindre helt utan vikter och diverse motstånd, och öka långsamt, bit för bit. Rehab it is, Tassystyle!

Annons:
DesK
2013-01-31 14:03
#21

Lycka till, Tassy! Glad

Jag vågar inte sticka ut näsan alls, här är glashalt! Gråter Så jag motionerar med städning, tvätt och matlagning

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-01-31 16:08
#22

Längtar till imorgon då jag skall ta första promenaden! Vad jag saknar träningen sen förra året. Jag var på gymmet många dagar i veckan. Var 3e dag var vilodag sedan var det ena dagen styrkan och andra kondition. Jag skall banne mig dit igen! Blir SÅ peppad av dig tassy för den glädjen som träningen ger den är efterlängtad. Så skönt att komma ur soffan och röra på sig!

[Tassy]
2013-01-31 18:55
#23

Ojojoj vilka bra grejor dom har, och kunskap! Dom fattade direkt galoppen när jag sa att jag är överrörlig. Skoj!

Maskinerna har jag inte gått på ännu, har bokat specialgenomgång för dem. Men cyklat och stått på crosstrainer har jag gjort, och PUH, det räcker långt till mig hahaha!

[Aquelegia]
2013-01-31 19:02
#24

#23 Crosstrainern var sjukt jobbig för mig. De jag stod på, på den i stan hade på tok för långa steg så jag fick bara ont i höft/knän trots att det skulle vara sååååå skonsamt! Vad skönt att de var så kunniga, vågar man ju be mer om hjälp Flört

[Tassy]
2013-01-31 19:12
#25

Och jag tyckte det var mikrosteg så jag fick kramp i låren haha! (musklerna, precis som det ska vara, var lite känslan av "sitta mot en vägg")

Chestnut
2013-01-31 19:19
#26

Crosstrainer <3 Älskar den och roddmaskinen!

Dagens motion har inte blivit så mycket mera än att gå ut till djuren nu på kvällen.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-01-31 19:25
#27

#25 Då har de nog gamla varianterna. De nya på stans gym var groteska, gillade de gamla på nedervåningen bättre.

Skulle köpt en crosstrainer i förra veckan som var grymt billig men glömde av så nu är priset höjt igen åh! Älskar tränign hemma för efteråt orkar jag knappt gå hem annars. SKönt att kunna avbryta när man vill och bara slänge sig i soffan om något inte känns rätt.

Annons:
[Tassy]
2013-01-31 19:32
#28

#27 Inte en susning! Apparaterna såg väldigt nya och fräsha ut, och min egen urgamla manick tar betydligt större kliv.

Anterrabae
2013-01-31 22:19
#29

Fnissar hejdlöst.. Jag satt hela crosstrainer-pratet. Och funderade på hur ni kom in på croissanter ;) ibland tycker hjärnan att den vill hitta på eget :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2013-01-31 22:42
#30

#29 Pekar ifrån mig hela skulden på inlägg #23 Flört

Anterrabae
2013-01-31 23:11
#31

Haha, ja och min knasiga hjärna Sorsele det den "vill" Inte Sorsele! IPad! Ser ska det ju vara! ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2013-02-01 05:14
#32

Fniss fniss, Ida! Skrattande Men ähum, hur hamnade Sorsele i ditt #31?

Än har jag bara motionerat min kudde, men ska ut och motionera volvon om en stund, om jag nu lyckas ta mig till bilen, det är glansis på gårdsplanen här Skrikandes

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-02-01 21:34
#33

Dagens motion blev 2 svängar inne i stan där jag knatade runt i sakta mak. Kikade lite i affärer och fixade en gymväska. Skrattande Den står redan packad tills i morgon! Gud vad jag längtar till gruppträningen på måndag!

I övrigt har jag försökt stretcha ut mina eländes vadmuskler som bara bråkar! (Har tendens till för korta vadmuskler och har kompartmentssyndrom och aktiv inflammation)

[Aquelegia]
2013-02-01 22:11
#34

#29 och jag missade totalt poängen i ditt inläg för jag såg inte ens att du skrev croissanter som bakverken utan jag läste crosstrainer hela tidenCool

#33 Hurtigbulle!

Idag har jag gått in till stan och sedan hoppat lite på kryckor en kort vända med vovvingen. Skall ut en kortis nu igen så får det blir en tur på cykeln imorgon så slipper jag kryckorna och hunden får springa av sig liteFlört

Annons:
[Tassy]
2013-02-01 22:17
#35

#34 *ASG* jag har spenderat 30 min av mitt snart 25åriga liv på gym och du kallar mig hurtbulle Skrattande mycket ska man höra! Cool

[Mamma-Mia-Marie]
2013-02-02 08:15
#36

Idag blir det motion som heter duga =/ skall gå långt till stora affärecentrumet och handla - dra med mig kärran som jag har allt i som jag nu får så jävlars ont av att dra men jag har inget val - behöver mat och har ej råd med taxi eller buss!

Så det lär bli sängläge sen…

Chestnut
2013-02-02 11:08
#37

Igår blev det ridlektion (jag red inte utan instruerade men blir en del gående på ridbanan då), en sväng på stan och sen ge alla djuren vatten och hästarna hö dessutom. Idag är det än sålänge en kort kort promenad inatt för att få frisk luft.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2013-02-02 11:11
#38

Har precis lassat in massa gröt och väntar nu bara på att smälta maten lite innan jag sticker till gymmet. Glad

[Tassy]
2013-02-02 16:23
#39

Fick tvinga mig hem från gymmet pga att kroppen sa ifrån, det blev 30 min spinning och 25 min crosstrainer. Stampar otåligt runt och väntar på återhämtning.

[Tassy]
2013-02-03 15:25
#40

40 min promenad

[Mamma-Mia-Marie]
2013-02-03 16:18
#41

Glöm inte vilan mellan varven =)

Annons:
[Tassy]
2013-02-03 16:51
#42

Jag är mycket noga med att lyssna på kroppen. Glad

Dags prommis var sakta lunk till netto och hem, ingen hurtbullerunda.

[Tassy]
2013-02-04 14:01
#43

Idag var det då dags för yoga/pilates, och visst var det rogivande, lugnt och allt det där, men nej det går inte att anpassa så lederna inte tar stryk, nu är jag överbevisad på den punkten. Men jag känner mig nöjd med att ha provat, och många rörelser var suveräna också, framförallt balansövningarna och övningar som ska motarbeta "hösäckställningen" många (jag, jag, JAG!) har.

Det är framförallt handlederna som fick ta stryk, samt höfter och fotleder.

Träningen höll på i 55 minuter, och det var i väldigt lugnt tempo. Efteråt tog jag en kort paus och sen körde jag 20 min på crosstrainern så jag fick svettas lite iallafall.

Är förvånad över hur bra kroppen återhämtar sig. Hade räknat med att vara asdålig och halvt gråtfärdig vid det här laget, men tvärtom känner jag mig väldigt pigg och fräsh i kroppen. Klart det värker, men på en helt okej nivå. Jag har nog tyvärr varit offer för det där jävla dunbolstret iallafall och trott att nej jag kan inte röra mig ett skvatt utan att bli dålig.

Jag hoppas att detta blir någon slags inkörsport till en mer smärtfri vardag för min del, nu när jag valde att börja när jag mår som allra bäst. (Samma sak varje år, våren mår jag bäst på, och har lite energi till övers).

När jag gjorde min förra vikt/hälsoresa för 3 år sedan fick jag ner min smärta ganska mycket genom att hålla mig i hyffsad form, men sen kom ett skov, jag tappade allt och brände ut mig samt hamnade på ruta noll. (Brände ut mig på grund av helt andra saker än träningen).

[Tassy]
2013-02-06 19:41
#44

Igår provade jag ett gruppass med fokus på mage, rumpa och lår. "äh, 30 min lätt träning fixar väl jag trots lite träningsvärk", jo jävlar ja, HAH! Det var stenhård intensivträning så svetten sprutade! Den träningsvärken kunde döda!

Så var det då idag, jag skulle få en rundvisning på gymmet, jahaja, lätt och bra det kör vi på. Neeehej nu skulle jag sätta ihop och köra ett helt gympass. Det jag hittils har tränat i ett helt gympass blev dagens uppvärmning mer eller mindre. Jag tror jag dör snart, haha! Åh gud va vi garvade ihop åt min träningsvärk och envishet. Störtskön PT med många kloka råd.

I morgon STANNAR JAG HEMMA! Jag ska inte ens "lite"! Så detså! Tungan ute

[Aquelegia]
2013-02-06 20:26
#45

#44 Vad härlig din PT verkar!

Jag gick lite på stan idag men jag får sådan nedrans kramp/stickningar i sätesmuskeln. Svinigt ont gör det. Smörjer och masserar den muskeln.
Upptäckte även igår att min ena skinka tappat allt vad muskulatur heter på sidan så det går inåt. Jaja inget som syns med byxor på men kommer kräva en del träning att få tillbaka muskulaturen. Inte konstigt när jag inte kunnat belasta de musklerna rätt på nästan 2 år.

Från att jag gick hemifrån till jag var hemma igen hade det gått 2,5 timmar vilket jag tycker är väldigt bra faktisktGlad Sakta, lunkande gång men ack motion för mig!

[Tassy]
2013-02-06 20:29
#46

Ja hon var suverän! Men hittils har allihopa varit kanon som jag varit i kontakt med. Glada, positiva, en stor skopa humor och kunskap. Man längtar alltid tillbaka dit!

[Mamma-Mia-Marie]
2013-02-06 21:00
#47

Promenader…promenader…promenader - vad jag orkar just nu!

[Tassy]
2013-02-07 10:00
#48

Idag blir det motion nog att ta sig ur sängen efter nattens migränanfall. Hoppas på en liiiten prommis om det är väder, det är så skönt för huvudet

Annons:
[Tassy]
2013-02-07 22:38
#49

Det blev en långsam prommis på ca 1 timme.

[Tassy]
2013-02-12 23:49
#50

den 8:e promenerade jag i 2 tim
den 9:e blev den en prommis på 30 min
10:e var helt vilodag
11:e fullt ös på gymmet, 1 tim på crosstrainer och ett varv bland maskinerna och körde plankan x2 och en till ryggövning. På det blev det 30 min promenad senare på kvällen (ej planerat). Präktig huvudvärk som följd och inflammation i axlarna.

Idag var ännu en vilodag.

I morgon har jag planerat 30 min core, om jag mår bra, håller på att bli sjuk och inflammationerna lurar.

Kan ju säga att jag ser ut som världens jävla hurtbulle på papper iallafall, men skenet bedrar. Så lätt en text kan ge helt fel intryck!

[Tassy]
2013-02-17 01:12
#51

Corepasset gick bra, och i fredags tränade jag mitt "standardpass" med 2x20 min crosstrainer och ett varv bland maskiner och hantlar.

Gårdagens motion blev att storskrubba sopskåpet! 😃

[Tassy]
2013-02-18 21:38
#52

60 min crosstrainer, ett varv på maskinerna och lite hantelövningar. Träningsvärk i ryggen så jag tror jag smäller av. Peppar peppar ingen huvudvärk! 😃 20 min promenad senare på kvällen.

[Tassy]
2013-02-18 21:40
#53

Kom igen ni andra också, skriv vad ni gör! Dansar ni hula hula med dammsugaren så skriv! 👍

DesK
2013-02-18 21:44
#54

X antal rundor med Golfen och minst lika många rundor till fots :)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-02-18 21:46
#55

Hejja Dessan! ✨

Annons:
Anterrabae
2013-02-18 21:47
#56

Räknas sitter inne och är inisad? Viker tvätt? ;) Här har det varit skamligt stilla på siståne. :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-02-18 21:48
#57

Vika tvätt är helt klart giltigt! ✨ 😃

[Tassy]
2013-02-20 20:32
#58

igår var det officiellt rally på stan med gubben, sen storhandling på det!

Idag blev det 30 min core, och jag klarade att hänga med NÄSTAN hela passet! 😃

qawqaw
2013-02-20 20:56
#59

Lite dans a la zumba körde jag med barnen idag och nu ska jag träna rumpan och bukmusklerna :)

DesK
2013-02-20 23:01
#60

Golfen har motionerat och jag har sprungit i trappor i flera olika trapphus :p

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2013-02-22 12:33
#61

Snart vankas det promenad med make, föräldrar, barn och hund :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-02-22 16:58
#62

60 min crosstrainer, ett varv på maskinerna och lite hantelövningar. 

Har kunnat höja både vikter och antal repetitioner en hel del nu. 😃

Annons:
Chestnut
2013-02-22 17:23
#63

#62 Härligt! 😃

Dagens motion blev en promenix från bussen och stallsysslorna.

Med vänliga hälsningar
Chess

DesK
2013-02-22 19:09
#64

Imorse tog Tedie och jag en cirka en timme lång prommis i kylan, sen motionerade jag Golfen och tog x antal varv i flera affärer, nu återstår bara en kort kvällsprommis :) Tassy, härligt!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

qawqaw
2013-02-22 19:13
#65

45 minuter på rehabgymet idag

qawqaw
2013-02-23 14:43
[Tassy]
2013-02-23 14:49
#67

#66 Känns som en extremvariant av MBT-skor. Inget jag skulle ge mig in på med mina sladdriga fotleder.

qawqaw
2013-02-23 15:31
#68

 Jag tänkte så som den är gjord för så är det igentligen för rehab om man läser längre ner, mina fötter skulle kanske behöva tejpas innan till en början men det behövs det ändå :), Mina knän klarar inte att gå på gångband eller cykla så för mig skulle det nog kunna vara ett alternativ om det nu är skonsamt för leder som det står.

[Tassy]
2013-02-25 21:17
#69

Pust, fick hoppa gymmet idag då jag mår skit, men har ränt rutn och storhandlat och brottas med svinstian i köket, det får räcka för idag. 😡

Annons:
[Aquelegia]
2013-02-25 23:22
#70

Idag har varit en bättre dag, på väg ut ur skovet och vänster höft har lugnat sig, likaså höger så nu är jag igång igen. Tur då jag är vovvevakt igen och ja, det blir ju en hel del promenerande då! Nu på kvällen tog vi en halvtimme i rask takt!

Chestnut
2013-02-25 23:42
#71

Dagens motion blev shopping! :)

Med vänliga hälsningar
Chess

DesK
2013-02-26 08:17
#72

#70 Är den den vackra Shiban du passar? Igår blev det 4småturer med Teddie och så några turer till tvättstugan.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-02-26 11:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

#72 Neh, shiban har jag dock vart på vovvedejt med förra veckan😃Var hans matte jag bjöd på musslor senast ^^

Min systers hund som jag delvis är uppväxt med är jag vovvevakt åt 2-4 gånger i veckan, även det en mycket vacker hund😉

Bilden är från när de bägge lekte i snön ^^
Blir en hel del promenader med storvovven. Hon vill gärna gå LÅNGT! Shiban däremot tröttnar efter en halvtimme och går som en snigel då 😛

DesK
2013-02-26 17:17
#74

Fin bild! Aha så du har 2 vovvar att ta tass om ibland :) först blev det en tur med Teddie, sen motionerade jag Golfen och därefter blev det en lång runda i köpcenter med lunchpaus och sist fick Golfen ta oss hem :)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-02-28 11:54
#75

Tvättar, städar, diskar - A neverending story! 🥵

Men jag börjar må bättre nu, så det blir gymmet till veckan! 😃

[Aquelegia]
2013-02-28 18:25
#76

Idag och igår har jag cyklat. Har cyklat runt halva stan idag ÅH så härligt!

Annons:
DesK
2013-02-28 21:07
#77

För min del har det blivit korta rundor i halkan med Teddie och ett antal turer med Golfen :)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-03-01 16:39
#78

Har ränt runt på stan på förmiddagen, och sen måste jag säga att stå och stryka kläderna tills i kväll var en pärs! Gosh, min vänster hand är HELT ur funktion, gör galet ont! axeln strejkar också. Rena rama brottningsmatchen följt av maraton 😮

Ja undrar vart detta slutar, knäckt av att göra i ordning kläderna! Då har jag inte ens fått på mig dom och så ska jag ha 12cm klackar på fötterna, en annan som går i klack typ 2 gånger om året. 🥵 Näee jag vette tusan, kanske man blir nykter i kväll också när det kommer till kritan haha 🤦‍♂️

Chestnut
2013-03-01 17:30
#79

Här har det sprungits runt på stan och städat lite hemma idag. Igår å andra sidan blev det både promenader, städning och shopping…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2013-03-03 13:23
#80

Har städat balkongen och sprungit ner med skit till förrådet. Nu gäller det bara att hitta nån med bil som kan hjälpa mig att köra skiten till tippen.

Anterrabae
2013-03-03 13:25
#81

Ska snart släpa pirra, dotter och fyra väskor till och upp på tåget. Via buss och tunnelbana. Det får bli mitt dagsverke.. Kanske till och ned "dagsvärke" ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2013-03-03 16:35
#82

Först en rätt lång morgonprommis i halkan med Teddie, sen tvättstugan med spring ner och upp och lite halka över gården.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-03-06 18:41
#83

äntligen tillbaks på gymmet!

Det gick över all förväntan och jag fick höja både vikter och repetitioner. Stolt som en tupp kan jag konstatera att under denna 1,5v paus så har min kropp tagit förnuftet till fånga och passat på att bygga muskler. En erfarenhet rikare kan jag nog konstatera att ja, jag kan vila en vecka i månaden med gott samvete om det behövs när hormonerna strular och hotar med migrän! 😃 vilan är ju så viktig! Man bygger ju inte muskler under tiden man tränar, utan under vilan efteråt!

Däremot var jag dum som ett spån och åt för lite innan träningen 🤓 fick springa ut i omklädningsrummet och käka mellisen mitt i passet. 🤪 och eftersom jag hade hunnit köra över 30 min så slog så klart magen bakut! mat mitt i passet, inte så lyckat! 🥵

Annons:
qawqaw
2013-03-06 21:40
#84

Jag var borta en vecka med barnen för att få avlastning och när jag kom hem så står där en alldeles egen trampmaskin/crosstrainer så nu är jag inne på dag 3 med trampadet. Sen har jag varit ute med barnen och släpat undan lite gammalt nersågat sly som markägaren är för lat att röja själv.

[Tassy]
2013-03-06 21:45
#85

#84 Grattis, vilken härlig present! 😃

[Aquelegia]
2013-03-06 23:41
#86

#84 Kan denna givaren månne tro råka skänka mig en med😎

Idag har vi gått en sväng vid lunchen och nu på kvällen gick jag ut med vovven. Hade mina löpskor på mig och bar mark under fötterna. Resulterade i en 50meters "lång" joggingaktig sak. Jag hade sådan sjunedrans spring i benen! Dock bestämde jag att jag absolut inte fick jogga fortare än gåtakt och ett slutmärke. Tur det för när sambon mötte upp oss började krampandet, rumpmusklerna påstod prompt att de inte ville kännas vid detta action😉Den lilla jogging"turen" ger mig energi i flera dagar framöver. Så lycklig!

qawqaw
2013-03-07 09:04
#87

#86 Han fick den gratis av sin kompis som har tummen mitt i handen och inte kunde laga ena fotpedalen själv så ibland är det tur att ha en liten handyman/skrotnisse som fyndar åt mig :D.

[Aquelegia]
2013-03-07 14:33
#88

#87 Härligt!

IDag gick jag 30min morgonpromenad med systers hund som jag är hundvakt åt tills  eftermiddag. Blir en kortis strax innan jobbet med, sen cykla till jobbet och även cykla hem efter jobbet.

DesK
2013-03-07 19:10
#89

Jag har stått och gått och burit hela dagen - Flyttat! :)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2013-03-07 20:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

En timmas vovveprommis med mobilkameran i högsta hugg.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Tassy]
2013-03-07 20:34
#91

Vi har strövat runt på stan i någon timme 🙂

DesK
2013-03-08 21:31
#92

Jag har burit, packat upp, motionerat röd Golf, motionerat Teddie och mig själv up och ned för trapporna.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-03-08 21:48
#93

Blev runttraskande i finvädret idag med, och i morgon blir det upp och till gymmet!

[Tassy]
2013-03-11 16:37
#94

20 min crosstrainer, 40 promenad på löpband och 20 min cykling! Sen gick ögonen i strejk och yrseln slog till. Men nöjd hann jag bli hyfsat iaf.

Chestnut
2013-03-11 19:20
#95

Totalt tre timmar ute hos djuren (lektion, mocka, ge mat och brottas med rastlös sjukling till unghäst) + en promenad i förmiddags har det blivit idag!

Med vänliga hälsningar
Chess

DesK
2013-03-11 19:50
#96

Mycket spring i trapporna här fär vi tvättar

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-03-11 20:17
#97

Känns som jag cyklat som en besatt idag XD 2 vändor tur&retur till skolan idag 😃 Tar galet mycket på krafterna då det är uppförsbacke hela vägen dit😎 Vägen hem tog bra mycket den med då det var så iskallt att jag skakade till mig några kilo muskler ^^

Annons:
[Tassy]
2013-03-12 22:00
#98

Har ränt på stan i olika ärenden hela dagen och även brottats med diskberget.

[Aquelegia]
2013-03-12 22:35
#99

#98 Du speglar min dag som vore det min spegelbild i en blank spegelyta. Mycket spegel men ja, jag har gjort EXAKT samma!

[Tassy]
2013-03-13 17:02
#100

20min crosstrainer, 20min cykling, 20min promenad på löpbandet.

DesK
2013-03-13 17:44
#101

Först en kort och sen en längre prommis med Bishou, sen har Golfen fått motion 2 gånger idag, nu ska jag ta ett bad 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-03-14 00:41
#102

När förra snön försvann, enligt mig "för gott" så slängde jag mina utslitna 2 par vinterskor.
Tji där fick jag! Enda par varma skor jag har är ett par med klack, så jag har ägnat mig åt tur och retur tripp "klackgång" till och från jobbet PUH!

[Tassy]
2013-03-14 11:41
#103

Idag ska jag dansa vals med min snabeldrake tills benen inte bär mer, sedan ska jag ta en tango med skurmoppen! 😂 ska gå en brottningsmatch med böset i köket också, sen när det är rent hus ska jag brottas med rotfrukter tills det blir en smarrig soppa!

[Aquelegia]
2013-03-14 23:52
#104

#103🥳 Vardagsmotion i sitt essä! (heter det så?)

Idag har jag TADA gjort ingenting motionsaktigt😃Skulle åkt ut på landet men blev kvar i stan istället. Det jag gjorde utanför lägenheten utfördes med bil.

Lite synd men aja, kommer lägga upp ett motionsschema för mig så jag slipper oroa mig för om jag tar i för mycket eller så. Har massa tankar krign vad jag skall göra för övningar men det förblir just tankar.

Annons:
[Tassy]
2013-03-15 14:55
#105

#104 japp 😃

Fortsatte den aktiva krigsföringen i köket idag också, och nu packar jag gymväskan. Återkommer senare med resultat. 😃

[Tassy]
2013-03-15 18:40
#106

Träningen gick kanon! Knappt vimsig alls och känner mig full av ny energi! Det blev 2x 20 min crosstrainer, 20 min promenad i lite uppförsbacke, utfallsövningar, benpress och höftpress.

[Aquelegia]
2013-03-18 17:31
#107

Nu när internet är tillbaka kan jag släppa bomben! Fredag kväll efter jobbet skulle jag ut med hunden jag var hundvakt åt. Då denne fått vara ensam en timme längre än planerat så ville jag rasta av henne rejält. Vad jag jag då? JO jag puttar ner ängeln från vänster axel och låter djäavulen på höger axel domdera med min kropp!
Vipps så drogs de igendammas träningskläderna på och gympadojjorna snördes i en rask fart.

Sedan bar det av: JAG JOGGADE! Grät av lycka av att känna marken ge vika. Knäna svek lite men höll det i schack genom att springa på gräset/snön bredvid trottoaren. Gick nästan i snigelfart MEN jag joggade!
Tänkte glatt att den som vill vara fin får lida pin. Japp, precis vad jag får göra nu. Nåja skit samma. Jag gjorde det iaf! Jag dog inte och hoppas våga mig på detta nästa vecka igen😃Planen är att jogga samma sträcka och se hur ofta jag behöver pausa. Tar ingen tid för tid stressar. Går endast och enbart efter kroppens signaler.

DesK
2013-03-30 13:20
#108

En långprommis på dryga timmen med Bishou 🐶 Sen ska bilen motioneras en stund också 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-03-30 13:37
#109

Jag ligger lågt och vilar kroppen, men det har ändå blivit minst en lång promenad om dagen i stället.

Idag motionerar jag må-bra systemet i kroppen medan jag solar på balkongen 😎

[Aquelegia]
2013-03-30 16:54
#110

Min motion idag blir att vispa i bunkar tills jag blöder. Det skall bakas påsktårta och jag TÄNKER lyckas med hemgjord vaniljkräm! Den förra blev "sandig" i konsistensen hum!

RuiXue
2013-04-02 15:16
#111

Idag så blir det en rullad i solskenet framme på samhället, och en tur till apoteket med omvägar både dit och hem😃

(Rullad är en promenad i rullstol haha)

Jennie


Annons:
[Tassy]
2013-04-03 15:36
#112

30 min crosstrainer och 20 min promenad på löpband. Kroppen ville inte lals idag, pulsen åkte jojo och jag mådde riktigt dåligt! Var bara att kasta in handduken och åka hem.

[Tassy]
2013-04-04 14:31
#113

Idag kavlade jag upp ärmarna och körde lite spis-karate! Med andra ord dags att städa bakom och under spisen! 😓

[Tassy]
2013-04-07 22:46
#114

Igår promenerade jag i 1 tim, idag blev det spring i affärer och 2 promenader

DesK
2013-04-07 22:56
#115

En förmiddagsprommis på dryga timmen med Bishou 🐶 Motion av bilen och kånka upp inköpskassse och så många glada skratt med vänner och mina döttrar 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-04-07 23:48
#116

Vågar inte ens tänka på hur mycket jag varit i farten senaste veckan. Inte en lugn stund nästan. Har haft ett kreativt pirr i kroppen som lett till duracelliknande krafter.
Både på gott och ont såklart men nu ska vi fokusera på det positiva! Kan numera cykla uppför backen till stan (eh neh ingen lng backe men en jag fick leda cykeln uppför för ett år sedan) på högsta växeln 😃 Känns i låren må ni tro och har fått kommentarer om att det börjar synas främre lårmuskler!

[Tassy]
2013-04-09 18:53
#117

Sannerligen kvalar avloppsrensningskampen in här! Annars har vi sprungit runt i stan idag med och fixat med papper och gått i affärer.

DesK
2013-04-09 19:08
#118

Först en timslång prommis med 🙂🐶 Sen var det bilens tur och sen sprang jag i stan och provade byxor, köpte 2 stycken + en vårjacka. Åkte hem och tog en prommis med 🐶 sen har jag kokat buljong, lagat mat och ätit 😎

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Anterrabae
2013-04-09 19:23
#119

Efter gårdagens vurpa är jag mer ur form än vanligt :/ men som tur är verkar det inte stlöra min sura hund.. Han har varit trött och grinig hela dagen, och däremellan sovit men utan att bli värst mycket gladare :P Jag vill dock ut och springa.. Men måste vänta ut sista islossningen :/

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2013-04-11 17:38
#120

Jag har väl bäddat in mig lite i någon sorts dunbolster senaste tiden. Har småtränat lite när jag kännt att jag kan göra det utan att få världens bakslag efteråt. Sällan alltså enligt mitt dunbolster.
Frustrerande så jag vill skrika att inte kunna löpträna eller åtminstonne värma upp hela kroppen och kunna träna även benen.

Kör pga detta endast träning för höften. Lite det som går helt enkelt.

Imorse började jag också min styrketräning för bål/mage/rygg/axlar och armar. Övningar man kan göra från soffan och sängen hihi så inga ursäkter😉Nacken fick sig lite motion med.
Kan jag inte träna hela kroppen är det ingen ursäkt att inte träna det som kan tränas!
Jag har ett mål. Få plats i en klänning som jag blev för stor förra året.

Chestnut
2013-04-11 18:13
#121

Idag har det blivit promenader, totalt ca 5 km

Med vänliga hälsningar
Chess

DesK
2013-04-11 18:22
#122

Långpromenad med 🐶 Sen lite städning.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-04-11 18:31
#123

Promenad in till stan och lite runtknatande. Börjar bli galet arg på min nacke som hindrar mig från gymmet 😡

[Tassy]
2013-04-13 14:42
#124

1tim promenad på löpbandet, 20min crosstrainer och ett varv bland maskinerna.

Anterrabae
2013-04-13 15:01
#125

Den här tråden börjar bli lång..

Härär den nya!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: