Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1458 ggr
[Aquelegia]
2013-01-25 10:49

God Morgon 25/1

Börjar dagen med att vakna av smärta i höger axel/skulderblad. Skönt, jag som tog både muskelavslappnande och smorde in med voltaren gel igår, vaknar alltså med MER ont.
Morgondagen kommer bli spännande iom att axeln inte släppt. Jaja, om någon har tips får ni gärna överrösa mig med det ^^
Annars är jag på strålande humör! Visst vaknar jag och vill somna om alla dagar i veckan MEN det är så otroligt ljust ute nu igen att jag inte är helt emot tanken att gå upp.

Lägger mig så hiskeligt sent bara. Tidigast 02 varje dagSkäms Har ni svårt att lägga er i tid?

Igår var kylan hemsk. Usch, mina fötter var avdomnade och benen brann när man gick in från att ha gått hem från jobbet. Sedan störtvägrade jag att sätta min fot ute igen ^^

Hur mår ni?

Annons:
Anterrabae
2013-01-25 12:28
#1

Mår sådär, kraxig i halsen och ont i ansiktet. Vaknade vid 4 av smärta i höger käkled. Den subluxade nog igen. Två Ipren, en norgesic och en halvtimma på spikmattan tog det för att slappna av så jag kunde somna om. Gruvligt ont! Visst har det hänt förr, lite nu och då men inte så här mycket. Dessutom har jag ett kärl vid högra handens pekfingerknoge som gör ont, känns svullet och jag misstänker att det håller på att gå sönder :P Dessutom maken låg, dottern febrig och livet inte allt för kaxigt.. Men annars är det bra. :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-01-25 13:56
#2

Kraxig i halsen och halvsjuk här också. Uträttar ärenden och flänger runt med massa papper, CSN hit, FK dit och bla bla bla… Hatar sånt, stressar sönder. Förut hade jag hjälp med sånt här men det rann ut i sanden.

Chestnut
2013-01-25 22:49
#3

Hoppas att ni som är kraxiga kryar på er och att din axel känns bättre nu på kvällen TS!

Idag har det helt enkelt varit rörigt. Fått en del gjort, både småärenden och lite sjukhuskontakter. Var iväg hos arbetsterapeuten också (och domen blev inte bra, nu blir det till att ta mig en rejäl funderare…Rynkar på näsan) för att kolla upp handfunktionen - med fokus på högern. Fick en gjuten plastskena att använda vid RIK och ett gäng mjuka ortoser. Både för att stabilisera min högra tumme och för handlederna. Efter att ha fått några övningar för att försöka få igång rörligheten i höger handen efter gipsningen och fått en tid hos en av deras sjukgymnaster nästa vecka var vi klara för denna gång.

Varit ovanligt risig i magen idag så sitter och försöker att peta i mig lite grann att äta samtidigt som jag kämpar vidare med plugget. Urk! Det är ju fredags kväll…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-01-25 22:53
#4

Oj, ja då skall jag ju knappast beklaga mig! Fick lunch hos en väninna och sedan har det varit lugnt på jobbet. Axeln är tigerbalsamad så nu släpper det för stunden. Hoppas det blir bra till imorgon, vore trevligt för jag vill gå på massage snart igenOskyldig

Upp till toppen
Annons: