Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 2516 ggr
qawqaw
2013-01-22 15:32

vad har hänt med fingret?

Nu får ni  kloka mer erfarna gissa vad det är för fel med mitt pekfinger. Jag vaknade i natt och kände att jag måse ha legat väldigt konstig med eller på fingret, jag ändrade ställning och somnade om. När jag sedan vaknade gång nummer 2 + 3 och det gör lika ont så läkker jag handen helt plant för att försöka räta tillbaka fingred då den kändes som att någon bänder mitt finger åt fel håll. Nu har det hela exalerat underdagen i stelhet och det käns som sena/muskel som går på ovansidan av handen är alldeles för kort och det stramar och gör ont vid första och andra knoge och jag kan inte räta ut fingret 100% eller knyta näven med det fingret så vad kan felet vara?

Annons:
Chestnut
2013-01-22 22:37
#1

Kan vara en sena som glidit ur läge, tycker att du ska ringa 1177 eller VC om du fortfarande har problem med knyta-sträcka.

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
2013-01-22 22:42
#2

Sambon drog i det hårt samtidigt jag vickskakade handet, det ploppklickade till och sen kunde hag röra det igen. Jag hade hunnit bli svullen om handen och fingret och nu ömmar det ganska rejält.

Chestnut
2013-01-23 16:47
#3

Att manipulera när det är svullet dessutom utan att först ha konsulterat vården och fått en uppfattning om vad som felar är något jag avråder bestämt från.

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
2013-01-23 17:36
#4

Jag ska rådgöra med handkirurgen imorgon om fingret när jag ändå ska dit, jag vet att jag var lite dum när jag löste det själv min kusin hade inte lika tur när han försökte dra sitt finger rätt och nu kan han aldrig mer använda det.

hus-musen
2013-01-24 15:09
#5

Händer mig stup i kvarten, dra till det på en gång du känner det så hinner det inte börja svullna och dumma sig. Risken finns dock att du kan få sena eller annat i kläm, men det kan hända oavsett om du drar till den eller om en läkare/sköterska gör det.

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: