Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3702 ggr
[Aquelegia]
2013-01-21 17:47

God dagens 21/10

Idag är ingen vanlig dag för idag är första vårens dag! Eller ja, jag har vårhandlat lite ljusgröna bordstabletter. Bytt ut de röda ljusen i kökets ljuskrona mot olika pastellfärgade och köpt ljuslyktor i form av ugglor att ha på tvmöbeln istället för tomtelyktor!

Har även införskaffat en hylla med sugproppar att förvara mina parfymer i då jag alltid drar ner de ur badrumsskåpet Skäms En bröd/fika/fruktkorg i ljusblått fick följa med hem också. Bara för att jag vill kunna använda mitt kakfat till annat än frukt ibland. Som kakor till exempel!

Jag är inte shoppinggalen men JISSES vad efterlängtat det var att få shoppa av sig lite!
Bara jag tittar på de nya fina sakerna blir jag så pigg, påminner mig om att SNART så är solen här.

Solen som vi nog alla behöver en stor och enorm dos utav! För att pigga upp mig mer ska jag kolla om sambon vill ta semester om en månad högst oh resa till solen. Så ikväll skall jag spendera dagen med att leta resor!

Gör ni något för att pigga upp omgivningen lite vårig? Vad får er att tänka på ljusare tider?

Annons:
[Tassy]
2013-01-21 18:00
#1

God kväll, vi strosade runt i stan lite idag och passade på att besöka gårdsbutiken bland annat. Trevligt! Glad

[Aquelegia]
2013-01-21 18:03
#2

#1 Fick ni med er något hem? Baconet är ju bara för gott!

qawqaw
2013-01-21 18:13
#3

Jag gillar snö och vinter så jag brukar inte göra något speciellt, det är annat när det är agusti och jag spelar julmusik för att bli glad.

[Tassy]
2013-01-21 18:33
#4

#2 Nix, var bara en titterunda denna gång. Glad

Chestnut
2013-01-21 19:48
#5

Varit en lite kämpigare dag idag. Fått några besked, gormat lite, skrivit kursprov, haft mattelektion och sen uträttat några ärenden. Nu hemma, käkar thaimat och håller på och pluggar för morgondagens stora prov…Tyst 350 sidor fysik SKA in och det SKA bli ett bra betyg!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-01-21 21:45
#6

#3 Jobbade med julmusik i öronen i flera månader så är urless på allt vad rudolf med röda mulen eller jag såg mamma kyssa tomten heter Tungan ute Undra vad det finns för jobb där man INTE behöver lyssna på julmusik ^^
Nästa jul skall jag dock verkligen gå all in. Brukar bli så glad av julen med men senaste åren har det inneburit stress till max att försöka hinna få julstämning i lugnan ro. Jisses vad jag längtar till nästa jul nu bara för detFörvånad

#4 Synd att oxfilén var galet pris på! 44:- hg är LITE saftigt tom för en lyxig middag hemma Tungan ute Dock var det bra priser på lamm och kalv om jag inte minns fel?

#5 Hoppas din thaimat var bättre än min! Fy vad jag såg fram emot det men har verkligen tappat gnistan och kan inte få till smaken!
350 sidor, det var banne mig inte dåligt att få in sådär på en dag Förvånad Hållar tummar och tassar för dig!

Annons:
Anterrabae
2013-01-21 22:41
#7

Idag är det inget vidare alls! Jag har influensakänning och är ynklig. Svullet gomsegel och febervärk i kroppen, men självklart utan feber :P Vi var på föreläsnings-/seminariehelg i helgen. Föreläsningar och kurser och allt möjligt. Helt underbart och fantastiskt men så sjukt jobbigt också. Pendlade till Ulricehamn båda dagarna och det blev både tidiga morgnar och sena kvällar. Jag förstår varför jag har sjukpension ;) Idag har jag mest sovit, och legat och vilat. Hoppas att imorgon kommer bli bra! Katten har fortfarande utegångsförbud efter operationen, och börjar ledsna rejält. 5 dagar inne nu. Bara två dagar till, åb till vet på ons hoppas han får gå ut då! Idag fick jag frågan hur mitt liv ser ut om 5 år, har lite tankar, men ska nog skriva lite mål :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2013-01-21 22:51
#8

#7 Haha, samma som när jag avr sjukskriven. Man blir verkligen påmind om att man gör sig förtjänt av sjukpension/sjukskrivning när man helt enkelt inte klarar sådant som man "normalt" borde kunna!

Angående sjukkänningar, jag fick tipset om esberitox. INGET sådant har funkat för mig i hela mitt liv. Testa echinea? nånting (minns aldrig namnet) men esberitox gjorde susen! Jag blir alltid helt nere i förkylning så fort halsen svullnar upp men efter 2 dagars esberitox var allt som bortblåstFörvånad

uscha, stackars missen! Min kisse började lukta ur munne igår. RIKTIGT illa! Men visade sig att herrn bara inte tyckte att det passade att äta igår! För idag efter att han åt vart lukten helt väck. Blir lite smått hispig efter vad du berättad om din kattSkäms

Den eviga framtidsfrågan!

[Aquelegia]
2013-01-21 23:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Ser fult och kalt ut på kortet men tog kort på de nya fina pastellfärgade ljusen i kökets ljuskrona. Skall försöka hitta på något mer kreativt med ljuskronan med. Skall förska föda min kreativa ådra lite mer med inredningsdetaljer i hemmet.

[Aquelegia]
2013-01-21 23:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Mina fina ugglelyktor som jag är helt förälskad i bara MÅSTE ni få se också ^^

Sambon är bortrest och jag passade på att shoppa sånt JAG ville ha moahaha!

Anterrabae
2013-01-22 00:20
#11

Ja framtidsfrågan är evig.. Men jag tar set som ett ort tecken att jag tänker tanken ;) det har jag inte orkat på ett tag! Jättefint ugglor! Vill oxå ha såna ;) och pastelljus är alltid rätt typ! :D har halva skåpet fullt med fina ljus och matchande servetter ;) Nu måste jag sova, skulle lämna in tidigt för att orka upp imorrn! Men det är svårt när man inte gjort annat än vilat. Esbetitox har jag, och får sådär effekt. Echinasea som esberitox är, får jag bättre effekt på som tinktur, typ echinaforse. Annars är grapefruktkärneextrakt, sarsaparill, jod, och kollodialt silver mina favvisar. Men jag ska nog slå ett slag för kan jang och echinasea som något att varva med! Tack för påminnelsen!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2013-01-22 00:25
#12

#11 Lagerhaus som har ugglorna! Kostade lite men aja, den stora 99:- mellan 69:- och den lilla blundade jag kostnaden förTungan ute Höll på att köpa matchande servetter till matsalsbordet i vardagsrummet me får inte köra fast mig så på en viss grej ^^

God natt då! Sov gott ^^

Tinkturen har aldrig funkat på mig och kan jang smakar ju sådär dåra va sedan håller sig tabletter bättre. Dricker aldrig upp en hel flaska kan jang på 2 veckorTungan ute Chi san blev jag för övrigt bara yr utav. Obehaglig effekt!

RuiXue
2013-01-22 01:57
#13

Riktigt seg idag efter att ha firat min 90 åriga gammelmorbror igår. Mest läst och tittat på TV hela dagen. Nacken spökar en del.

En kompis och jag har pratat lite om Turkiet resan som hon vunnit och jag fått på köpet på Thermo tours resa, funderar fram och tillbaka på NÄR vi ska åka och OM vi ska åka, är ju så oroligt i Syrien och det är Alanya/Antalya resan går till. Vi ska snacka mer om det imorgon över en kopp kaffe och även ringa researrangören och höra närmareGlad

Jennie


Annons:
Upp till toppen
Annons: