Allmänt prat

Bakslag

2013-01-10 15:33 #0 av: qawqaw

Nu idag skulle jag på vattengymnastiken och jag han med uppvärmningen och 2 av 10 övning innan min kropp sa stopp. Nu senaste nätterna vaknar jag av smärta i axellederna och skiten har fastnat och hakat upp sig su nu kan jag inte göra anat än ligga med armarna jämsmed kroppen eller knutna på magen. Jag tar gärna i mot tips hur jag kan hindra axlarna från att haka upp sig för min höft mår inte bra att ligga på annat än sidan och vart ska man då ha armarna?

Anmäl
2013-01-10 16:52 #1 av: [Tassy]

Tassar i tråden ifall det dyker upp tips, är själv i mycket stort behov av samma råd.


Anmäl
2013-01-11 00:06 #2 av: Anterrabae

Mitt bästa tips är som vanligt osteopati och kraniell behandlign, dvs lösa upp hakningar, spänningar och skapa fria flöden.. Men det är ju svårt att göra hemma.. men funkar gör det, och effektivt är det. Utan manipulation och knäck, utan på kroppens villkor.

 

Sen att sikta på att äta sådant som gör att kroppen själv kan bygga sig stabilare, med bättre hållfasthet. Jag har varit jättemjuk i skelettet, instabil överallt och så, I och för sig är jag det fortfarande, men tack vare kost, näring och specifika tillskott har jag stabiliserat upp mig. Så istället för att behöva osteopathjälp var tredje veckan klarar jag mig ofta tre-fyra månader. Ibland ett halvår.

I denna tråd: http://kost.ifokus.se/discussions/50e9d70788f4720fcc0eda7c-stabiliserande-mat?discussions-1 har jag fått många bra tips. Det är ju såklart inga quickfix, men över tid blir man bättre, Jag själv är ett gott exempel på det.

 

 

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anmäl
2013-01-11 11:59 #3 av: hus-musen

Det finns stödtröjor, kanske kan vara något? De sitter tajt och är inte det skönaste att sova med, men betydligt sköntare än att ha värk för att axlarna legat och gnagt.

Anmäl
2013-01-11 12:07 #4 av: [Aquelegia]

Någon som testat att sova med en hållningssele?

Jag äter just nu något som heter "fitline" recovery" som skall hjälpa till med cellåterbyggnad blaha blaha. Innehåller magnesium och dylika ämnen som är bra för musklerna. Har ätit det i 2 veckor nu och känner mig spänstigare. Trots träning ingen stark träningsvärk vilket jag ALLTID får även vid sådan mjukstart som nu. Jag blir heller inte lika trött på jobbet utan håller längre. Kan tom stå i kassan nu vilket jag undvek förut.
Det om ämnet äta stabiliserande.

Annars med axlarna är jag lite rådvill just nu med.

Har problem med en övning jag fått av sjukgymnasten, kan inte hålla armarna rätt ut och lyfta för då gör det galet ont i nyckelbenstrakten och klonkar till. Jätteobehagligt och svider efteråt. Den övningen gör jag med armarna snett neråt istället tills muskulaturen är starkare och kan hålla saker på plats. Jag kunde nämligen göra denna övningen med armarna rätt ut förut så det är inte omöjligt för mig.

Anmäl
2013-01-11 12:24 #5 av: hus-musen

#4 Finns ju olika hållningsselar, men de jag tittat på har spännen och sånt på sidan eller baktill vilket inte funkar om jag ska ligga ner. T.shirten funkar bättre för den ser ut som en helt vanlig t-shirt.

Anmäl
2013-01-11 12:42 #6 av: qawqaw

Inatt låg jag och finulade lite och tänkte om jag skulle göra mig ett bälte likt amerikanska fångar har när dom ska transporteras i filmer, lite så att jag kan röra armarna men jag kan inte få upp dom i ytterlägen

Jag äter magnesium och jag äter D-vitaminer vilket inte hjälper jätte mycket nu.

Anmäl