Annons:
Etikettaktivt-liv
Läst 1740 ggr
Anterrabae
2013-01-06 22:20

Dyra skor

Vad tycker ni bra skor/träningsskor som fyller behoven får kosta? Gick till sportaffären och bad om de stadigaste och mest dämpade för att fötterna skulle hålla sig på plats vid kommande sjukgymnastik. Blev lite störd på priset. 2000 för skor som beräknas hålla ca 1,5 år. Kortare om man använder dem mer än tre-fyra gånger i veckan.. Eller om man väger mer än man ska osv..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Chestnut
2013-01-06 22:57
#1

Jag köper inte skor för mer än 500-700 (max!) eftersom jag sliter dem såpass fort, helst ska de inte kosta mer än 400.. Träningsdojjor brukar jag hitta vettiga för under 500 lappen och sen kompletterade jag med mjuka ortoser om så behövs (dvs ½ storlek större krävs) och/eller mina plattfotsilägg.

Är inte värt för mig iaf att köpa dyrare skor, som sagt sliter jag dem väldigt fort och ojämnt.

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2013-01-06 23:05
#2

Det är ju så jag tänker också. Får fundera på det där. Mycket pengar är det! Och känsligt. Dels pajar fötterna, men eftersom jag har diabetes är de liksom extra sköra, och jag känner inte skavsår och sånt så bra :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-01-06 23:33
#3

Skorna jag köpte för gymmet kostade 1100 om jag minns rätt. Var tvungen att köpa nya för de skorna jag hade köpt för sjukgymnastiken året innan (knappt använda när jag började gå på gymmet) åt bokstavligt talat upp mina fötter! Fick blåsor på tårna som var större än tårnaSkrikandes 1100kr skorna var och är jättebra! Men jag kan inte träna på gym längre på grund utav skador, och en kass nacke som blev kass på ovannämnda gym!

Jennie


[Tassy]
2013-01-07 00:35
#4

Förr var jag av åsikten att det inte är någon idé att kosta på skor då jag bara trampar sönder dem. Men i ärlighetens namn så är jag i dagsläget beredd att betala ganska mycket mer än vad som finns på kontot för att få riktiga skor.

hus-musen
2013-01-07 14:54
#5

Sliter inte på skor alls direkt, har aldrig gjort det. Har fotrfarande skor som är 10 år gamla och de ser ut att vara nästan nya fast de är använda mååååånga gånger Glad
Så jag lägger gärna ner pengar på skor, men ett par för 1500 kr håller oftast lika bra som ett par för 300 kr.. Om man inte verkligen satsar på specifika märken.

Qui dormit, non peccat

 


Anterrabae
2013-01-07 15:47
#6

Tja, jag sliter inte synligt sä det stör, men stabilitet och dämpning blir ju klart sämre över tid. Och eftersom jag dessutom släpär runt på en ganska stor övervikt så måste skorna liksom hålla för det med, för fötter och knän orkar inte riktigt.

Jag får prova runt, och se vilka som är skönast. Det måste ju få gå som första prio, är skorna obekväma så kommer jag ändå inte ha dem, och då blir de dyra, för att bara stå..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Aquelegia]
2013-01-07 21:03
#7

Till jobbet fick jag skor av företaget, stöddämpande och anpassar sig efter mina fötter. Har ett par andra jag köpte själv som jag har mina fotinlägg i från OTA.

Har pratat med flera i sportbutiker nu och alla är ense. Använder man träningsskor ofta funkar billigare lika bra. Då har man råd att byta ut dom oftare!

Upp till toppen
Annons: