Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1720 ggr
Anterrabae
2013-01-06 15:26

6/1-13 snart en vecka!

Nu har det nästan gått en vecka in på det nya året. Hur har ni det idag?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Chestnut
2013-01-06 15:42
#1

Jag ligger och försöker med motiverande musik i öronen att samla en energi nog att härda ut smärtorna ett tag till och fixa att plugga lite… Har inte varit någon drömstart på året precis och just nu gäller det mest att få det att funka helt enkelt. Ska ut och gosa med hästarna sen tänkte jag…

Gjorde lite för stora utsvävningar med maten igår (tapas) så idag har det mest blivit te och smörgåsrån som intagits.

Har i övrigt en extremt kaotisk vecka framför mig med flera läkarbesök och mycket annat som just nu känns som mount everest. Försökte att flytta en tid faktiskt men det gick inte.

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2013-01-06 17:34
#2

Skickar massa styrkekramar till dig Chess! Förstår att det är ett H*****e av rang, även om jag inte kan förstå hur du har det.. Håller tummat, tår, tassar och klor att veckan går som den ska! Jag har sjukgymnasten inbokad i morgon förmiddag, har längtar efter denna tiden, och nu är jag sjuk med feber! Måste boka om morgondagens tid :( hoppas det går hyfsat fort att få en ny. Trots förkylning och värk vill jag ut och springa :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

qawqaw
2013-01-06 17:57
#3

#chess lycka till med pluggeriet.

Trots en vecka med kaos som idag även avslutas så fint med att jag upptäckte att jag har fått framfall så ser har jag haft det rätt så kul ändå, jag älskar att pyssla och har gjort ca 10 olika finger ortoser som ska pyntas upp lite nu. Jag hat kommit ut om ev diagnos för min syster lite mer och tja det hela slutade lite mer än oväntat för oss båda för nu i veckan ska hon ta kontakt med klinisk genitik för egen bedömning så det känns skönt att jag ev inte är ensam om det i familjen Skrattande. Jag ska tillägga att 4 av ortoserna gick till hennes fingrar så jag hoppas dom hjälper henne lite iafl med fingerbesvären.

Snön är borta och trots att jag är snö älskare så är det jäkla skönt att inte behöva halta runt på isen, nu peppar jag mig själv till tusen att jag ska bli vältränad igen så jag kan leva ett mer aktivt liv.

Chestnut
2013-01-06 23:13
#4

#2 & 3 tack för stödet! Kyss

Jag insåg att det var rätt viktiga möten imorgon när jag kikade i almenackan, ska tillbaka till infektionskliniken på eftermiddagen så nu sitter jag och försöker minnas alla bakterieinfektioner de senaste 4-5 åren som krävt antibiotika. Innan dess är ingen idé att ens försöka komma ihåg, har varit så vansinnigt mycket… Min tanke är att fixa en sammanställning på de antibiotikum jag fått och hur jag reagerat så att vi/dem får någon slags lathund att gå efter i framtiden. Glad Men var onekligen mer än vad jag trodde…

Fick en ordentlig dos med kärlek ute hos hästarna så känner mig lite mera motiverad till att orka kämpa/härda ut nu iaf. Tur att jag har dem!

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2013-01-06 23:43
#5

Haft en riktigt jobbig start på året både kroppsligt och psykiskt så kommande dagar blir till att vila så mycket som möjligt hemma. Förhoppningsvis ringer AT på Tisdag med nyheter jag väntat en månad på!

Som lite mental terapi har jag ordnat och donat hemma, med hopp om att snart äntligen vara klar med allt pyssel efter inflyttningen för snart ett år sedan! Har så sällan fysisk ork att göra mer än det absolut nödvändigaste hemma, men nu har jag tagit ut mig själv totalt några dagar, och det ger resultat även om det är sängen som gäller efteråt… I Fredags höll jag på i timmar ute i köket, trots trötthet och trots att jag visste helgen skulle bli intensiv med fastrar på besök hos mina föräldrar igår och bortbjudna till familjevänner idag. Igår var det jag som i huvudsak stod för fiolerna gällande menyn. Förberedde Pannacottan i Fredags, men var tvungen att laga varmrätten igår. Lagade middag för 6 pers…

Hoppas alla möten och plugg går bra Chess! Glad

Jennie


Anterrabae
2013-01-07 13:36
#6

Fortfarande förkyld, men bättre än igår. Känner mig rastlös och vill ut och springa. Ingen bra ide.

Får försöka ta mig egenom tvätten, och andas lite uteluft på altanen. Har ont i lungorna, och halsen och går på div hostmediciner, astmamediciner och annat jox. Brottas med Itunes, som inte vill lyda.

Läser om och får bolla om stabliliserande kost, alltså mat och näring som kan göra överrörliga och instabila personer något stabilare.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Upp till toppen
Annons: