Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 2865 ggr
qawqaw
2013-01-01 19:28

Ortoser, kryckor fråga

Nu vet jag snart inte vad jag ska ta mig till, mina höfter klarar snart inge mer. Eftersom min glapphöft inte ska göra allt för ont så skjuter jag ut omedvetet med andra höften och nu börjar även den strejka. Läkarna på vc känner sig för okunniga innom min problematik med överrörlighet så dom håller på att leta efter någon som ska kunna hjälpa mig bättre och tills dess så får jag nöja mig med smärtstillande. Nu funderar jag på kryckor eller något höftstöd i modell större då inte dom små bälterna räcker, är det sjukgymnasterna som fixar sånt? Mina tidigare ortoser och kryckor har jag fått i samband med operationer eller hos arbetsterapin så jag känner mig vilsen.

Annons:
RuiXue
2013-01-02 02:26
#1

Kryckor kan man själv köpa på nätet från Swereco eller i hjälpmedelsbutiker om man inte vill ha ett par gråaTungan ute Jag har ett par röda Swereco kryckor och att gå med dem gör förvisso galet ont i händer och handleder för det mesta, men det gör åtminstone att jag kan gå längre än utan, utan hjälpmedel går jag bara inomhus inom en lägenhet typ, mer än så och höfter och knän och fotleder börjar skrika på mig.

Annars kan sjukgymnast ordna med kryckor om jag minns rätt, ring NärRehab och hör efterGlad Höftbälte/ortos kan du be om remiss för från din läkare, så får du prova ut det på OTA- om du inte själv åker till typ Rehab shop och provar ut och köper ett helt själv.

Jennie


qawqaw
2013-01-02 08:05
#2

Jag skulle åka in till närrehab nu på drop in men andra komplikationer tillkom igår så det blir akuten istället. Jag har 2 par kryckor i stockholm så jag skulle kunna ordna ner dom men min handled skulle bli glad om jag fick tag på nått som höll höften på plats istället. Jag får maila VC läkaren om en remiss.

Upp till toppen
Annons: