Allmänt prat

Dom små glädjeämnen!

2012-12-26 21:17 #0 av: [Aquelegia]

Jag är en total nörd när det gäller vardagliga ting som gör själen varm.

Kan nästan påstå att jag är beroende av att försöka insupa varje minut av livet.
Inte av stress, inte av rädsla att dö utan för att det är små saker som knappt kräver någon energi som ger så mycket energi.

Vad har ni för glädjeämnen?
Vad gillar du att göra som ger dig en guldkant i vardagen?

Med mera!

Anmäl
2012-12-26 21:20 #1 av: [Aquelegia]

Köttkvarnen jag köpte igår gjorde sitt jobb och lyckan av att se malda kycklingvingar utan att behöva slita sönder kroppen på en manuellt driven köttkvarn är obeskrivligt.
Hela eftermiddagen har katten dessutom legat mer eller mindra tvärs över hela mig och bara visat sådan tillgivenhet så jag har fått i mig mängder av endorfiner!

Skall snart lägga mig i sängen och läsa på lite inför morgondagens körlektion. Också ett glädjeämne då varje läst sida i körkortsboken är en delvinst!

Anmäl
2012-12-26 21:29 #2 av: Chestnut

För mig är varje avklarat delmoment i skolan ren glädje och det är den glädjen jag motiverar mig med när jag vill kasta uppsatsen i sopkorgen eftersom f*nskapet aldrig blir helt klart. Tar ett djupt andetag, tänker på hur framtida Chess kommer vara tacksam över att jag lade ner allt arbete, och skriver vidare. Glad

Sen hästarna! Fick en riktig blöt puss av Fröken idag som ville stå inne i stallet och mysa medan jag mockade och fixade. Hon står kolugnt i stallgången tills jag mockat färdigt, kört ut skottkärran, hämtat hö och lagt in, fyllt på vattenhinken och hängt upp betforkrubban. Då brukar hon nosa mig lite i håret, jag säger varsågod och hon går in och äter. Kyss

Med vänliga hälsningar
Chess

Anmäl
2012-12-26 21:37 #3 av: [Tassy]

För mig är dom små glädjeämnena det absolut viktigaste i livet. Tyvärr är dom alldeles för få nuförtiden. Blir bara bittrare för varje dag som går...

Anmäl
2012-12-26 22:29 #4 av: [Aquelegia]

#2 Fröken är ju bara för underbar!Skrattande Säkert du inte har en väldigt stor hund i stallet?Flört Den där nedrans uppsatsen ja, håller tummarna att du är nöjd med den snart och slipper klia sönder håret över det ^^

#3 Så kände jag idag. Efter utskällningen. Var så bitter över hur förbannat orättvist livet är. Därför jag startade denna tråden för jag fick verkligen göra en rejäl kraftansträgning för att förstå att det enda som skulle ge mig energi är att fullfölja dagens planer. Började uppskatta det småttiga runtomkring när jag öppnade upp sinnet lite igen.
Kollade upp och rehabbadet har öppet för allmänheten lör-sön är 36* vad tror du? Varannan vecka kan vi väl få till i alla fall?

Anmäl
2012-12-26 22:36 #5 av: Anterrabae

När dottern kommer och kramar och pussar och säger att hon har något JÄTTEVIKTIGT att berätta, och jag bara måste lyssna NU! Och så säger hon "jag älskar dig mamma!"

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anmäl
2012-12-26 22:37 #6 av: Chestnut

#4 hunden till nalle-häst bor ute på lösdriften även om hans gosighet verkar smitta även gamla Fröknar Kyss

Sen en sådan där sak som riktigt god mat, lovely!

Ibland känns livet j*kligt orättvist och eländigt, och dem känslorna och den bitterheten tycker jag att man måste få känna. Ibland. Bara man hittar dem där små guldkornen igen, kanske byter ut gamla mot nya? Hoppas att du hittar dem snart igen Tassy så att du får många guldkorn varje dag!

Med vänliga hälsningar
Chess

Anmäl
2012-12-26 22:38 #7 av: Chestnut

#5 naaw Kyss

Med vänliga hälsningar
Chess

Anmäl
2012-12-26 22:49 #8 av: Anterrabae

Märkligt halva inlägget försvann, men det viktigaste kom med! ;)

Annars var det saker som att få hjälp att tömma diskmaskinen, (det är det tråkigaste jag vet ;P) eller när hunden är lyhörd, pigg och glad..

Vårsolen, ljus och barfota. Inte den tiden nu, men på intågande :)

Skickar styrkekramar, Tassy och hoppas det vänder uppåt igen!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anmäl
2012-12-27 08:06 #9 av: qawqaw

Jag blir lycklig av: Mina barn som är så himla underbara, att lyssna på deras tankar och livsplaner som stora dottern på 4 år har. Sen måste jag säga att jag är en sån som blir glad om av så små saker som att någon tackar med blinkersen när jag har gått åt sidan så dom kan köra om. Jag har ju haft ett sånt jobb som ger mig daglig lycka i form av goda gärningar, att hjälpa människor är min passion även om det är små saker som att hjälpa någon ladda på sin mobil.

Anmäl
2012-12-27 22:53 #10 av: [Aquelegia]

Hittade en blogg idag som lättade upp min sega morgon och jag log från öra till öra hihi

Sedan hann jag köpa sushi innan jobbet idag som jag hade att äta ikväll när jag kom hem Skrattande

Jobbar dag imorgon och skall spendera eftermiddagen med tårtbak/mys, mysstädning och att få vara ledig HELT ledig min första helg på 3 månader. Bara få vara hemma i 2,5 dygn <3 Jobba nyårsafton och sedan ledig i 2 dagar igen <3

Anmäl
2012-12-29 17:14 #11 av: DesK

För mig är de små glädjeämnena oftast de största och bästa glädjeämnena. Kanske beror det på att jag var ett så kallat maskrosbarn, så att jag tidigt i livet tvingades vara glad för det lilla!

Désirée

Anmäl
2012-12-29 20:45 #12 av: [Aquelegia]

Glädjeämnen, förskottfirades idag och fick så fina presenter <3
Skönt att fira någon dag innan istället för när jag fyller år. Mindre stress= mer glädje Skrattande

Anmäl
2013-01-02 03:53 #13 av: Chestnut

Har en riktigt tuff natt och nattens glädje är faktiskt att NRJ har börjat sända här! Musik underlättar lite iaf!

Med vänliga hälsningar
Chess

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.