Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1975 ggr
Chestnut
12/24/12, 9:27 AM

God julaftonsmorgon!

Hoppas att ni får en fin dag med kära och nära!

Vi firade i familjen igår så jag har redan fått lite fina paket och haft den där mysiga hemmastunden med god mat och skratt Tungan ute I år gjorde vi i vanlig ordning på tok för mycket mat så nu blir det till att äta julskinka i olika former ett tag varvat med köttbullar och olika sorters fisk… Kalkonen hoppas jag kommer försvinna idag Oskyldig

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
hus-musen
12/25/12, 10:15 AM
#1

God annandag jul Glad Firade med familjen igår, och idag blir det resten av släkten. Matkoma nästa Skrattande

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
12/25/12, 5:46 PM
#2

God annandag säger jag med. Full rulle igår från morgon till kväll, trots att det gick i mitt eget tempo. Blev en riktigt lugn och mysig jul.

[Aquelegia]
12/25/12, 7:43 PM
#3

TS såg ett toppen recept på någon indisk rätt där man strimlade ner kalkonrester med kummin, och grejjer. Kanske finns att googla framSkrattande

Fy vaknade knappt imorse för av någon anledning är mina ben blytunga. Tror musklerna är småsega efter jag simmade i söndags. Inget märkvärdigt men ack så "mycket" har jag inte tränat sedan i våras.

Sambon gav mig en Digitalkamera i julklapp/födeseldagspresent så vi var på jakt efter en idag. Fick med mig hem en på prov i 30 dagarGlad
Då jag fick 650:- i julklapp köpte jag en köttkvarn/matberedare (går att skiva, strimla osv med den) så kostade den bara 250 för mig JIPPI!

Större kök tack?

Nu skall jag mysa med plockmat och njuta av att jag har morgonpasset på jobbet imorgon. Dagens pass i relaxen var som vanligt hypermysigt. Älskar gästerna där Skrattande

Chestnut
12/26/12, 12:29 PM
#4

#1 & 2; virrpannor! igår var det ju juldagen, idag är det annandag jul! Cool

#3 Har faktiskt inte så mycket kalkon kvar (värre med prinskorv, köttbullar, fisk och skinka), den gick åt Glad Det som är kvar tänkte jag nog göra en wok på!

Är det bara vi som har rester att äta för några månader framåt eller finns det andra som är lika hopplösa på att planera? Tungan ute

För övrigt är det inte någon pigg chess här idag. Fått hög feber igen, mår lite skralt vätskemässigt och foten åkte ur led igår vilket innebar väääldigt många timmar på akuten med ont Gråter

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
12/26/12, 6:17 PM
#5

#4 NEEEEJ den som hade hållit sig på plats ett tag Rynkar på näsan

Inga matrester här inte. Inte en enda gnutta julmat ens en gång. Hihi är ju alltid bortbjudna på jul men i helgen blir det värre. Då lär jag ha massa tårtrester kvarObestämd

Blev så otroligt kränkt idag uscha. En vanlig dag hade jag handskats bättre med det men idag tog det mentala stryk en stund SkrikandesJag sa faktiskt inte ifrån, tvärtom, jag valde att handskas med det i tystnad. Behövde energin att ta hand och slicka sårena lite. När det är rent ut elakheter som är menade att såra då gör det faktiskt lite ont hur hård man än vill verka. Chefen fanns på plats så jag slipper ta diskutionen själv en annan dag och kan med att släppa allt. Han skulle sköta det så kan andas ut och slippa oroa mig för eftersviter. Kan gå med huvudet högt. Det om något är viktigt. Men värken av all stress är inte nådigt.

Idag behöver jag dessutom baka, plugga körteori och egentligen allt som jag skulle hunnit med sedan tidig eftermiddag men då all luft gick ur mig.

Skall nog bara låta kvällen flyta på och få det gjort som jag känner för.

Baka tårtbottnar och smörgåstårtebotten sen kolla "Real housewifes of vancouver" och sedan plugga när jag laddat batterierna igen.

Upp till toppen
Annons: