Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1558 ggr
qawqaw
12/19/12, 5:48 PM

19/12

Burrr riktig rå kyla idag, stor dotter blev glad att snött börjat tina för då är det sommar snart.

Idag tog jag mig i kragen och fixade en akut tid på vc för höften, det hela slutade med att 2 läkare klämde och kände på mig. Slutkontentan blev att dom höll med om att det kan mycket väl vara eds och att dom själva inte ville ställa diagnosen utan ville att någon med mer erfarenhet skulle göra det. Nu visste dom inte vart dom skulle skicka remissen men en av dom hade haft en patient tidigare som dom remitterade till örebro för att få diagnos och dom ansåg att jag bör få rätt hjälp så dom skulle göra sitt yttersta nu. Jag fick oxå bekräftat att det var glapp i höften och att den säker hade subluxerat tidigare, nu fick jag spasmofen mot smärtan så jag hoppas det hjälper.

Ikväll ska jag ta ett långt varmt bubbelbad med avslapnade musik med gubben när barnen somnat, det ska bli jätte skönt att få pyssla om sig själv lite.

Annons:
Chestnut
12/19/12, 7:59 PM
#1

Varit en rörig dag, fått både bra och dåliga besked blandat med att jag faktiskt fått en första dos av riktigt starkt antibiotikadropp i hopp om att bli bättre nu innan jul. Känner dock av en hel del biverkningar….

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
12/19/12, 8:12 PM
#2

Usch är det emot inflamationer du får det?

Chestnut
12/19/12, 8:24 PM
#3

Antibiotika hjälper mot bakterier, inte inflammation ;) får det mot uvi.

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
12/19/12, 8:32 PM
#4

Sorry, noll koll på inflamations bekämpning men jag vet ju faktiskt att det är mot bakterier så snurrhuvud jag är Skäms

Chestnut
12/19/12, 10:42 PM
#5

#4 Det är vanligt att folk blandar ihop infektion och inflammation så du är inte ensam Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
12/19/12, 11:02 PM
#6

God kväller. Haft en riktig skitdag då allt gått mig emot. Haft en dust med en busschaufför också som vägrade släppa av mig vid mataffären, utan hävdade att jag skulle vara tvungen att åka med till mariestad och sen ta ny buss hem? Gissa vem som exploderade, till slut blev vi avsläppta i diket. Fy fan vad jag är trött på dessa ******** bussar!

Den promenaden gorde både mig och gubben svindåliga! Inte var vi klädda för att promenera flera km i detta väder på icke plogade vägar heller!

Annons:
[Aquelegia]
12/19/12, 11:09 PM
#7

Varit på lyxfrukost hos väninna.OM det var en bra start på dagen!
Sedan gick vi in till stan för att hinna med lite "normalt människorliv" köpte presentpapper så nu skall nog alla julklappar kunna få en bit pynt på sig.

Sedan jobbade jag och det var INTE en bra dag för aquelegia att jobba på idag. Uscha så ryggen värker. MÅSTE verkligen börja träna upp ryggen igen.
Skall somna på spikmattan idag <3

Höften varnar för repris från i somras så läkaren pushade på för en ny kortisonspruta precis som ortopeden förvarnade mig om. Attans! JAg som tyckte jag kunde luras och klara mig på en! Trodde lite väl mycket på den första jaja!

Måste hitta på något åt min extrema vintertrötthet. Skall testa chi san. Även försöka vara ute mer "dagtid"

Fler som har svårt att komma ur säng på morgonen? Jag är morgonpigg annars juSkäms

Upp till toppen
Annons: