Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3012 ggr
qawqaw
2012-12-17 08:50

God Måndag 17/12

Jag är så nervös idag inför handkirurgbesöket trots att jag längtar att få den bra igen.

Hur har ni andra det i det töiga svergie?

Annons:
hus-musen
2012-12-17 11:14
#1

Jag har äntligen internet så riktigt bra just nu Skrattande

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-12-17 11:36
#2

Peppar dig TS!

#1 Välkommen tillbaka hihi

IDag har jag kört och lärt mig parkera på massa sätt. Alltid lika förvånad över hur snabbt och smidigt jag parkerar.

Skall baka lite bröd idag, kanske träffa väninna som åker hem över jullovet och äta massa god mat.

Halsen är lite tjocker fortfarande men febern är väck WIHO!
Hjälpte att dunerkurera mig med Pressade apelsiner (c-vitamin och förkylningen är död)
Kamomillte och tigerbalsam. Nästan så jag vill skrika ett vårtjut för att jag inte ligger däckad idag med Skrattande Om jag får tummen ur kanske jag tom bakar pepparkakor och chocolat chip cookies.

qawqaw
2012-12-17 11:59
#3

#1 välkommen tillbaka

#2 När ska du köra upp?

Anterrabae
2012-12-17 12:04
#4

Inget vidare här :P men en bra sak i allt det ajjiga är att jag har upptäckt att borrelian är uppe och aktiv igen :/ inte bra i sig, men den hår att göra något åt! Jag kommer må bättre än jag gör nu! Tycker jag har haft omotiverat ont och varit mer sänkt och trött än jag borde. Så jag känner mig lite positiv i alla fall :P ;) Skickar peppkramar till TS! Välkommen tillbaka, #2 och härligt att det vände så fort, Aye! :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

qawqaw
2012-12-17 12:52
#5

Jag kom att tänka på om oprtopeder kan ställa en diagnos ang. HMS/EDS vad har ni för erfarheter om det?

[Aquelegia]
2012-12-17 13:03
#6

#3 Planerna är att få allt klart i slutet av januari men början februari är okej det med.
Är glad att jag tar körkort först nu. Förståelsen mot andra trafikanter och uppmärksamheten är helt annorlunda nu än förr. Jag har mer "koll" på allt runtomkring. Lite väl mycket ibland säger svärfar haha

#4 Mäkta förvånad faktiskt över tillfrisknandet. Minsta lilla temperaturhöjning gör mig precis knäsvag. Kom upp i 37.6 feber igår fy vad python jag mådde.
Lite köksgöra gjorde dock att jag fick så pass mycket fokus att kroppen lydde på kvällen.
Uscha borrelia, minns när min syster var helt väck. Hon fattade inget och var verkligen "seg i skallen"Så visade det sig att stackarn gått med borrelia i flera årRynkar på näsan Nu är hon mycket piggare och fattar vad man pratar om Glad Hoppas du får det under kontroll fort så du piggnar till!

Annons:
hus-musen
2012-12-17 14:40
#7

#5 En ortoped jobbar ju med frakturer och skador, vet faktiskt inte om de vill ställa en diagnos då. Men ortopeden kan säkerligen samarbeta med en annan läkare och skicka dig vidare till rätt person för diagnos. och utredning. Oftast så får man väl diagnosen av sin husläkare/reumatolog/sjukgymnast osv.

Qui dormit, non peccat

 


qawqaw
2012-12-17 14:48
#8

Men borrelia, blir man aldrig av med det? Låter jätte jobbigt att få.

qawqaw
2012-12-17 16:57
#9

#7 Det blev bestämt att en menisk i handleden ska opereras bort och då tog jag upp detta med EDS och att vc skulle testa mig, han sa aha men det kan ju jag göra nu på en gång göra en koll. Jag fick 8-9 poäng men han ville inte yttra sig om det var EDS då det var en väldigt komplex sjukdom som han sa, ja sa då att jag även har dåligt läkkött och får fula ärr och då hummade han lite och sa att ovasett så kommer inte det påverka operationen. Nu ska jag bara hitta något som vill gå vidare med det hela för jag kan tänka mig att längre än detta kommer jag inte heller på vc.

Chestnut
2012-12-17 20:47
#10

Känner mig supertrist men jag är så trött på att ha ont, på att inte få sömn, att inte få behålla maten som normalt folk och på det knappt kunna tugga. Blivit jätterisig så nu ska jag bädda ner mig med febern igen… Rynkar på näsan

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-12-17 21:01
#11

Dagen blev är fulländad, kom iväg på Hobbit idag. Då jag inte har läst böckerna och aldrig hört talas om den innan hade jag inga åsikter om den förut eller nu.
Kanske då jag fått en skön låsning/något i kläm i nacken så jag kunde inte fokusera och ärligt minns jag inte så mycket av filmen Skäms Lite tröttsamt att slutet som vanligt öppnar för fortsättning BLÄ trött på att filmer ska hålla på i evigheter haha. En som inte förstår sig på sagan om ringen triologin. Nej jag har inte läst dom heller!

Nu ska vi käka lite nachos med ost och dricka en drink min sambo hittat på åt mig för några år sedan.
Hoppas på likabra dag imorgon då vi ska julklappshandla till sambons familj, luncha, sedan får jag min ensamkväll med småstadsdrottningarna (sånt fattar jag mig på haha inget man måste tänka när man kollar på) Flört

Anterrabae
2012-12-18 00:03
#12

#8 det råder lite delade meningar om man kan bli av med borrelia. De flesta inom svensk läkarvård säger att det är lätt. Penicillin i två veckor sånär det bra sen. Många som fått det upplever annorlunda. Och kommer du till Norge eller ner i Europa har man också en Annan syn på det hela. Den aktiva infektionen kan man få bukt med på ett par veckor. Men eftersom borrelia har tre former varav två kapslar in sig och gömmer sig i vävnaderna så kommer man inte åt den delen med antibiotika. Den ligger latent och på lur tills man är försvagad och då kan den bryta ut igen. Ungefär som Herpes Simplex-virus, sån munherpes. I Tyskland och Norge har man kommit fram till att det tar två år av kontinuerlig intravenös antibiotika, minst tre sorter som alterneras för att helt utrota den. :/ Det finns även örtmedicin som är effektiv. Men det tar tid, är besvärligt och man mår pyton. Om man går in på borrelia och TBE-förbundets sida finns symtomlista på borrelia. Det är 77 symtom, kommer inte ihåg hur många man ska ha för att stark misstanke ska föreligga. Själv prickar jag in 75… Men då är många symtom lika EDS/HMS också.. Har en vän som var sängliggande helt och hållet, i över ett år, pga borrelia. Det syntes inte på blodproverna så läkarna trodde inte det var det. Borrelia är sjukt läskigt, om det får gå för långt. Skönt att din syster blev bättre Aye, är hon helt återställd?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: