Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1372 ggr
Chestnut
12/15/12, 9:47 AM

God lördagsmorgon 15/12!

Här är det 0 gradigt och full snöstorm! Fann inspiration igår kväll till att ge mig på tårtbak så gjorde bottnar då och nu ska fyllningarna fixas Flört

Hoppas att ni får en fin dag Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
12/15/12, 11:50 AM
#1

God dagens.

Samma väder här, men jag trotsar både väder och värk, måste in till stan och köpa julklappar…

Tyvärr verkar jag så dålig att jag nog får ställa in min norrlandsresa i mellandagarna. Gråter

Anterrabae
12/15/12, 5:38 PM
#2

Åh Tassy, vad tråkigt! Hoppas du fick klapparna du skulle i alla fall. Här har snöstormen övergått i plusgrader och regn. Halt, mörkt och blött. Jag håller mig inne. Inne kokar jag grönsaksbuljong, grisfötter (och får köttbuljong) och rödvinssås till kvällens middag, rotsaker ligger i ugnen och rostas tillsammans med saltinlagda citroner. Till det stekt svamp och marinerade karré.. Parallellt med detta bakas det saffransbullar, startas surkål och rejuvelac.. Viss inspiration har visst infunnit sig! Är lite sugen på att göra veganost också. Hur blev tårtan Chess!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
12/15/12, 5:50 PM
#3

#1 Kram Kyss

#2 Inte provsmakat men hittills ser det lovande ut! Väntar bara på att jordgubbsmoussen ska gotta sig färdigt i kylen och bli spritsbar så ska jag använda den till att täcka tårtorna (gjorde två st minitårtor, fyrkantiga på 10*10 cm). Glad

Huvva, nu börjar det dock känns på allvar att jsg gjort en del idag. Höften protesterar helvilt och det är då inte det lättaste att försöka hitta något OK läge… Sitta gör ont, stå med och ligga gör nästan ondast om jag inte hittar "rätt" läge. Obestämd Mensvärken och den däringa andra jäkelskapen intill gör sig väl påminda nu med så ska bara samla lite mer ork, sen gå ut till hästarna och efter det måste jag öppna matteboken för första gången idag Foten i munnen Hur jag nu ska orka fatta något, det är ett mysterium…

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
12/15/12, 9:59 PM
#4

Gud vad jag känner mig grinig och gnällig nu!

Ont, ont, ont! Var mindre begåvat av mig att dessutom försöka tugga på knäcke och då bita med fel sida av munnen, gjorde inte smärtorna kring min tand bättre precis, tvärtom känns det mycket värre. Sen höften, uvi och allt annat… Usch nej, nu lägger jag mig, bara att konstatera att det blev absolut inget plugg gjort idag Gråter

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
12/15/12, 10:15 PM
#5

#4 *kram*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: