Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1683 ggr
Anterrabae
2012-12-14 13:34

14/12 gomiddag!

Hur mår ni i vintern? Här är det ömt överansträngt och instabilt idag. Var ju hela dagen i simhall igår, och det berättar mina leder för mig idag. Annars verkar allt gå åt rätt håll med bilbytet. Verkstaden håller på med servicen på vår "nya" och banken har gått med på billånet. Nu ska vi bara fixa till den gamla så den blir bra att sälja.. Till veckan som kommer blir vi med fyrhjulsdrift. :D det behövs här..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
qawqaw
2012-12-14 14:21
#1

OND dag, jag har ont i arbågarna, koglederna, axlarna, fötter och knän, min syster kommer på besök ikväll och jag har bokat in en välbehövlig massage av henne i utbyte mot mat och mys med mina barn.

[Tassy]
2012-12-14 16:18
#2

Mer eller mindre sängläge här.

Anterrabae
2012-12-14 16:44
#3

Krya på oss!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
2012-12-14 19:37
#4

Krya på er! Kyss

Mår betydligt bättre idag än igår och förrgår på alla sätt och vis bortsett från uvin som blev helt klart värre än 1½ timme på ridbanan. Skulle äntligen få komma till infektionsläkare för det imorse men det ställdes in i sista sekunden från deras håll. I bästa fall kan de klämma in mig nästa vecka, annars blir det först i januari…

I övrigt har jag haft fullt upp i princip hela dagen och nu ska här smuttas lite vin och julpyntas tror jag bestämt!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-12-15 00:18
#5

Jag vill be alla som ens tittar på mig fara och dra men jag kämpar med humöret ändå. Höften är på ruta ett igen och jag vill bara örfila mig själv.
Skitförbannade jävla ont den där saken ger mig. Förhopningsvis kommer ett muskelavslappnande snart så jag kan klara dagen efter långpannor.

Glömde av att äta under jobbet idag så köpte med mig pizza hem, med magkatarr är detta ICKE att rekommendera!
Drack även kaffe i smärtlindrande syfte men nu är magen katastrof istället HUA.

Skall på min familjs julmiddag imorgon men kommer ju knappt kunna äta något av den feta matenGråter

Neh, dags att rycka upp sig och ta mig i kragen, tårtan gör sig inte klar själv. Skall bli skönt att slippa snacka tårta haha även om det bara är 3 veckor till nästaOskyldig

Anterrabae
2012-12-15 00:23
#6

Huga Aye, krya på dig och hoppas magen skärper sig så du kan orka med familjemys och gomat!

Rejuvelac kanske vore något? Inför helgernas middagar.. den innehåller ju både enzymer och tarmbakterier och en massa annat bra. Jag brukar kunna lindra och häva många av mina besvär, även magkatarr eftersom jag tillför sånt som hjälper magen att smälta maten fortare så den inte ligger och stör..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Aquelegia]
2012-12-15 00:51
#7

#6 Jag är sämst på sådana där saker. Kan inte ens groddaGråter För 2 veckor sedan vart jag full i "luft" i magen och började med silicea som till min förvåning tog bort det "luftiga" men det ajjiga alltså huva! Får faktiskt skylla mig själv. NUförtiden slarvar man ju gärna med maten och skräpmat har blivit mera "mat" än man egentligen vill erkänna. Hade en idiotstressig dag idag med.
Exploderade på ett gäng ungdomar tilllslut som inte visste vett att bete sig. (jag fick många tack av kollegorna för jag sa ifrån) andra ungdomar som hörde mig skälla ut gänget vart lättade att jag fick iväg bråkstakarna.
Efter det har kroppen varit i uppror.
Sedan tog stressen idag över allt vad matlust hette så jag åt inget på 9 timmarObestämd Drack dock rikligt med vatten.

Anterrabae
2012-12-15 01:05
#8

Huga! Sån stress är så vidrig, den sätter sig verkligen på psyket. Och är man slut i psyket så följer kroppen strax efter.

Det är inte så svårt som det låter. Det är tre enkla steg, och groddar man något som gror fort så behöver man inte ens komma i håg det i flera dagar. Flört Jag la till exempel quinoa i blöt igår kväll över natten, idag hällde jag av och silade. Och ikväll hade de grott. Så jag la dem i vatten igen, med ett tranbär (går med russin, honung, annan torkad frukt) för att starta jäsningen. Den är klar i övermorgon, kväll. Det gör underverk med magen.

Nu mera lever jag inte utan. Så värt "krånglet" att lära sig, som egentligen inte är så krångligt, när man väl testar. Det låter krångligt, men in action så är det ganska lätt.

Det till och med häver magreaktioner om jag käkat/fått i mig sånt jag inte tål.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2012-12-15 02:31
#9

#8 Tvärtom att det är kroppen som tar stryk först. Stresshormonerna spänner musklerna och jag orkar ingenting verkligen. Varenda rörelse känns som en överbelastad kran XD Sedan får jag kämpa med psyket/mentala för den utmattande tröttheten gör ju att jag måste tänka mig stark för att få energi.
Förr visste jag inte varför jag fick kämpa så med psyket på jobbet/ stressiga situationer.
Men det är för kroppen säger nej men man kan ju inte bara lägga av mitt i ett jobbpassTungan ute Numera vet jag att okej, nu är kroppen slut, nu sparar jag energin och tar allt lugnt och sansat.
För att handskas med stressen som tär på kroppen gör jag saker som att underlättar eller inte gör dom där extragrejjerna utan fokuserar på det som ska göras. Då har jag något att fokusera på. Ett mål och allt känns inte övermäktigt.

Tårtan är förresten KLAR!Cool För att vara ärlig är det nog den gulligaste tårtan någonsin. Frågan är hur jag skall få plats med alla figurer hihi.
Blev en ljusblå/isig tårta med tomtar, ren och snögubbe. Ni får se kort imorgon!

Upp till toppen
Annons: