Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2188 ggr
Chestnut
2012-12-13 05:42

god morgon 13/12!

Hoppas att ni får en fin dag! Här är det riktigt ajjigt, hade migrän igår (igen, har aldrig haft huvudvärk överhuvudtaget så ofta som jag haft nu inkluderat migränanfall de senaste veckorna) men kämpade med det viktigaste göromålen efter att illamåendet och smärtan var under hyffsad kontroll… Idag känns det att det är -17 och att jag inte fick vila ut igår. Men men, idag är det skola och hästar som vanligt som gäller!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
2012-12-13 10:18
#1

Fortsatt kallt här, inte blir det bättre av att värmepannan krånglar heller Rynkar på näsan

Termometern visar -20 nu.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Jasså]
2012-12-13 12:15
#2

Jag har så varmt inomhus så jag måste ha altandörren öppen, får problem med luftvägar när det blir för varmt och torrt inne. För övrigt så tar jag det lite lugnt idag, inga ärenden som måste fixas, så jag kan skrutta runt lite här hemma och pyssla med småsaker. (som ingen annan ser att jag gör, då det är lådrensning mm)

[Aquelegia]
2012-12-13 13:27
#3

Uscha fya TS stressa nu inte bara och försök hålla den eventuellt inre stressen under kontroll så inte migränen hänger i eller kommer tillbaka på direkten.

Min dag började 2 timmar senare än jag hade velat men allt löste sig perfekt ändå!
Har fortfarande 2 timmar kvar till jobbet så hann ändå slänga in ytterfilén i ugnen.

Har bakat tårta på "morgonkvisten"
Första omgången vaniljmousse sket sig rejält, springformarna saknade bottnar eller var sönderslagna (temperament oja) så sambon fick leta reda på bottnar medans jag bankade den ena springformen hel igen Cool Jag kan lova att jag svor några högljudda frasor men äsch det var bara sambon och katten som hördeOskyldig

3 fyllningar färdiga i kylen och bottnarna blev vad jag tror gräddade till perfektionism! Hoppas jag, får väl hjärtslag när jag skär upp anslagen imorgonFlört

Skall bara jobba 5,5 timmar idag i relaxen SÅ skönt! Nästan som en ledig dag alltså.

Vet inte vart all energin kommer ifrån. Visst är mest energi i knoppen men kroppen får faktiskt ta och lyda på knoppen ibland!
Har galet ont i ryggen men har så mycket att se fram emot i helgen så tankarna far iväg på det iställetGlad Ska dessutom boka in massage till mig nästa vecka som belöning för att kroppen kämpar på denna veckan.
På tisdag är det samtal med läkare angående starkare värktabletter och muskelavslappnande vid behov.

Nu ska jag kika på julkalendern jag missat några dagar, gårdagens "bonde söker fru" uppföljning och hum, VILA!

Ha det fint i kölden!

[Tassy]
2012-12-13 17:20
#4

God kväll.

Jag har en komplett skitdag helt enkelt.
Det gör för ont för att ligga, sitta eller stå.
Jag kan inte göra nånting, då blir jag sämre.
Jag kan inte vila, då blir jag sämre.
Humöret är i botten, tron på en bättre framtid är icke existerande.

Chestnut
2012-12-13 20:23
#5

#4 Krya på dig massor, hoppas att morgondagen blir lite bättre för dig Kyss

#3 Ehm… Försöker iaf att ta det lugnt Flört

Skämt åsido, har blivit en dag då jag lyssnat någorlunda på kroppen och anpassat skoldelen efter den. Är dock beslutsam att alltid komma iväg och försöka en liten stund (särskilt nu med stora matteprov varannan vecka utöver alla gamla uppsatser och kursprov som är kvar) så jag knallade ner till bussen när smärtorna var under kontroll. Jättefint ute idag, allting var vitt och solen lös från klarblå himmel. Synd bara att det är så förbenat kallt Foten i munnen

Återstår idag gör 10 sidor matte, criminal minds, duscha och förbereda morgondagens läkartid. Kroppen värker men det är ju över 3½ timme kvar av det här dygnet FlörtObestämd Bara magmedicinerna hinner hjälpa lite grann så ska jag köra igång sedan…

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
2012-12-13 21:07
#6

Chess inte illa att orka plugga nu på kvällskvisten.

Tassy krya på dig.

Det verkar ha varit en pysseldag för dom flesta idag, jag har fantiserat om en viss bakad tårta idagFlört

Idag fyllde min minsting 1år så det har varit massa bus där och sen lussefirande på dagis. Igår skulle jag gå ut till bilen en snabbis och drog på mig foppatofflorna och självklart drog jag i backen och landade på problemhöften och min redan skadade handled som just för stunden inte hade stödortosen. Idag har jag ont i armar och ben men det positiva i det hela var att jag snärta till ryggen något ordentligt så min rygg har varit näst intill smärt fri för första gången på säkert 4 år så jippiii.

Jag börjar förövrigt känna mig lite stressad över att få testet gjort på vc för nu har jag även fått min tid hos sjukhustandvården i januari och då måste jag veta hur det är med sövning och sen även ha med mig papper på diagnoser som ev kan försvåra behandlingen. Jag antar att testet på vc innebär att jag ska bevisa att jag är överrörlig men kan dom utavde avgöra vilken typ man har?

Annons:
[Aquelegia]
2012-12-13 21:59
#7

#6 MIn tårta eller har jag fattat hinten fel nu? ^^
Skall bli spännande att smaka på allt ihop och lovar kort på den.

Jobbat klar nu och har haft SÅ sjukt kul! Var ett gäng grabbar som vart smådryga i början men SEN lockade dom mig och min kollega till skratt så vi stod dubbelvikta (på allvar)

Hoppas allt har gått bra för er under eftermiddagen. Imorgon har jag min sista långpanna för denna veckan men KBT innan dess. Sedan julhandla och försöka få klart tårtan. Lugnt var det iaf inte här Tungan ute

qawqaw
2012-12-13 22:21
#8

Din tårta givetvis

Anterrabae
2012-12-13 23:49
#9

Idag hade vi en heldag på Vänersborgs vattenpalats. Helmysigt med Goa vänner och massa bad! Såhär efteråt, så värt allt. För gruvligt ont har jag, och det kommer vara värre imorrn! Lägg lite PMS på det också :/ ;) Meeene, det kan ju lika gärna gå bra.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: