Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1467 ggr
[Jasså]
2012-12-11 13:01

Smartphones och onda händer

Det är jättebra med smartphones, men uj vad det sliter på händer och fingrar när man pillar med den, messar, surfar eller vad det nu är. Har kikat lite på en Doro, en vikbar modell (Lill-Babs gör reklam för en sådan med, fast jag vill ha en svart) som jag skulle kunna ha enbart till att messa och ringa med. Det är inte kul när man messar och skriver fel och måste rätta, det tar på krafterna faktiskt.

Har ni haft funderingar i samma banor angående telefoner och onda händer?

Annons:
[Aquelegia]
2012-12-11 14:50
#1

Har haft funderingar på att skaffa en ny mobil men det funkar evrkligen inte med pekskärmar för mig :( Provat flera gånger med sambons. Dör min helt så blir det en gammalmodig "ny" telefon igen.

qawqaw
2012-12-11 14:55
#2

Jag har en iphone som jag har ärvt av gubben, jag är jätte dålig på den för jag är så fumlig. Mitt krav är handsfree så jag slipper hålla i skiten.

[Tassy]
2012-12-11 14:57
#3

jag har en smartphone och visst är det skönt att slippa trycka på knappar, men uj vad jag skriver fel hela tiden. Har för dålig finmotorik och allt krånglar och tar tid. Får göra om och om hela tiden. Funderar allvarligt på att skita i smartphone nästa inköp.

[Aquelegia]
2012-12-11 15:00
#4

Bara att hålla handen i smartphone/iphonebredden och knipa åt lite ger mig kramp. Min lill gamla ligger så bra i handen! Fumligheten skulle bara lyckas förstöra mer än den gör nytta.
Skriver sällan fel med min och det är lättåtgärdat om det blir fel Glad

DesK
2012-12-11 18:32
#5

Jag kikade också en hel del på Doros mobiler, den vikbara verkar vara en bra och lättanvänd mobil, men nu har de även släppt en riktig smart phone och den verkar också bra, eftersom den både har pekskärm och knappsats. För mig föll dock valet på en HTC One X som är en  rätt stor smart phone, mest därför att den har en suverän skärm och jag tycker att Doros fånar är för nedbantade - saknar en hel del vanliga funktioner som oftast finns i de smarta lurarna.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Jasså]
2012-12-11 19:13
#6

Ja, jag saknar också många funktioner i de enklare modellerna, men å andra sidan så har jag ju en laptop med, och skulle jag köpa en Doro så behåller jag även smartphonen. Just nu har jag en Samsung S3 mini, och den är hopplös att skriva med, min ett år gamla samsung var bättre. Nu skrivs det mycket fel och det tar tid och ork att rätta. Jag kan inte sitta vid laptopen så mycket som jag vill, så därför surfar jag mest på telefonen. Men jag får nog försöka ändra på mina vanor.

Annons:
rogart-63
2012-12-12 16:57
#7

Jag köpte mig en sån där Doro men tyckte knapparna var för stora och för långt isär =jobbigt för fingrarna .Köpte mig en Samsung istället som liknade min gamla Ericsson .Ingen smartphone för min del .Men snart finns det väl inget annat.

hus-musen
2012-12-17 11:20
#8

Jag gillar smartphones faktiskt, finns inget värre än att behöva trycka på knappar.. med en skärm behöver jag bara nudda ytan vilket är betydligt skönare. Skriver fel gör jag oavsett mobil Tungan ute

Qui dormit, non peccat

 


Anterrabae
2012-12-17 16:32
#9

Jag gillar min IPhone, den funkar bra för mig, men klart. man kan inte surfa massor, då får jag ont i scrolltummen Flört Men skulle fått ont i alla fall, eftersom det är den tummen jag skriver mest med med en knapptelefon. Sen var Iphonen den enda på marknaden då som hade vettiga synskadeinställningar, och zoommöjligheter.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: