Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2225 ggr
qawqaw
2012-12-09 10:31

Godmorgon 9/12

Godmorgon? nja både jag och nej. Jag sover som en kratta, jag har haft huvudvärk i flera dagar och har varit tvungen att ta naproxen i brist på annat så nu har magkatarrren dykt upp. Mina fötter hakar upp sig mer än vanligt och händerna värker. Men nu till något positivt istället, imorgon ska jag på första sjukgymnastik passet Skrattande. Sambon har jag äntligen tvingat upp på pilatesbollen och han somnade nästan över den.

Hur är det med er?

Annons:
Chestnut
2012-12-09 11:36
#1

Vankar försiktigt runt som en smärtpåverkad anka med stela/svullna och onda leder, väldigt orolig mage och en väldigt kraftig urinvägsinfektion som omöjliggör sömn… Påbörjar pulverdiet (LCD) idag och hittills har det inte gått något vidare. Men behöver bryta trenden med mitt dåliga förhållande till mat och få kroppen att liksom nollställa sig igen och känna normala hungerkänslor istället för konstant PMS-sug/cravings.

Idag står lite julklappsshopping online, plugga och pyssla om hästarna på schemat.

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
2012-12-09 11:45
#2

#1 HAhaha smärtpåverkad anka den känner jag igen, urinvägsinfektion usch och fy stackare. Jag har fått någon myskoblödning nu mitt i cykeln så jag åkte självklart på svamp som har gjort sömnen svårare men inte i närheten av din uvi kan jag tänka mig. Jag ska själv köra med en lchf kur i mellandagarna, mitt största problem är noll hunger men stort sötsug.

Chestnut
2012-12-09 13:19
#3

#2 Åh, svamp sägs vara sådär uuunderbart kliande har jag hört talas om Skrikandes

Nope, uvi är inte ett dugg kul… Borde vara van vid det här laget (haft det i långa perioder sedan nästan 2 år tillbaka och nu den senaste har hängt med sen i september) men det gör ont mer eller mindre varje dag…

LCHF fixar inte min mage alls, den behöver balans mellan fett, protein och kolhydrater för att må bra.

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
2012-12-09 13:27
#4

Svamp har jag ofta men jag brukar inte ha klisvamp utan blåsor och det är värre, men uvi är jag skonad ifrån eller snarare jag känner inte av dom vilket resulterade till urinledar infektion som nästen gick upp i njuren en gång.

[Aquelegia]
2012-12-09 16:44
#5

Är så sjukt trött nu. Körde i 1,5 timmar och det var nya trafiksituationer för mig då jag lärde mig köra i cirkulationsplatser och bevakade korsningar PUH helt slut men är hundvakt så måste ut och promenixa Skrikandes

Ville verkligen inte vara hundvakt men då sambon glömt av att vi skulle va idag så hade jag inget vettigt skäl att inte vara vaktis.
Väninna ville så gäran till GBG och jag får tillbaka att jag ställer upp så det är inte helt mot min viljaFlört

Efter denna och nästa veckas besök hos läkare, buktultraljud (för att dubbekolla bråcket) och samtal till ortoped så lägger jag ner allt vad sjukvård heter för året.
Vill njuta av dom sista dagarna på året och fokusera på hur långt jag kommit utan att hela tiden tänka på nästa steg.
Vill även känna efter lite hur jag mår just nu då jag inte riktigt vet hur det ligger till med allt. Vart sjuk i olika saker senaste och haft småproblem så vill checka helhetstillståndet.

Ska fråga ortopeden vad han tror om att åka skirdor/skridskor. Om det förstör mer än det gör nytta eller om det är rent utav tabu.

Vilken känsla det vore att göra någon vinteraktivitet i årSkrattande

Imorgon har jag körlektion och hoppas min körlärare blir lika positivt överraskad som min svärfar idag över min körning ^^

Skänker en tanke till er alla denna 2advent. Kramar

[Tassy]
2012-12-09 17:05
#6

#5 Vad åker du för skidor? (jag åker både längd och slalom, men känner mig lite ensam här i södern)

Annons:
qawqaw
2012-12-09 17:10
#7

jag åker snowboard, slalom och tänkte skaffa mig ett par längdisar till mig och barnen i år.

[Aquelegia]
2012-12-09 17:14
#8

#5 Har haft svårt med längdskidor då jag inte får in tekniken med att skjuta ifrån ordentligt. Kan va för höftkulan inte riktigt är stabil kanske? För jag har åkt ganska mycket men blir precis utmattad efter minsta lilla backe :S

Är livrädd för slalom eller ja utförs men det är sååååååå kul <3 Du råkar inte veta vad backen i stan har för lutning?

Chestnut
2012-12-09 18:38
#9

Tassy & Aye: Jag är jätte på att åka längdskidor så fort foten blivit bättre ifall någon av er är sugen! Cool Velat lära mig i några år nu att åka ordentligt…

Dagens konstaterande: Pulverdiet är inte min grej alls.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-12-09 19:18
#10

Jag är grymt sugen, men först tror jag att jag måste köpa nya längdskidor, mina gamla är nog kvar i norr, några slitna eländen som inte är viktanpassade åt mig :P Tränade ju ett tag med hjälp av längdskidor eftersom jag inte kan springa/jogga, och det är extremt bra träning, eller söndagsåkning om man vill komma ut i den fina naturen Glad

Chestnut
2012-12-09 19:29
#11

#10 Är för träningens skull jag vill lära mig att åka, tror nog att det är såpass bra fördelat belastning så att min kropp skulle orka med det. Kan ju inte heller springa längre så skidor känns värt att testa iaf Tungan ute

Har varit ute och försökt locka in min häst nu en lång stund… Fröken vill då inte gå in och jag känner faktiskt att fine, det är bara -2 ute, de har fri tillgång på hö och hon kan gå in i lösdriften med unghästarna om hon vill sova. Hagen är på några hektar så gå igenom hela den i djupsnö och mörker, det gör jag inte.

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2012-12-09 19:42
#12

Åh skidor! Jag saknar't! Jag åkte mest utförs, men det klarar inte mina knän av längre. Jag får så ont. Lite samma med skridskor, men jag har en tanke om att testa igen.

Idag har jag varit hemma med sjuk och snorig dotter. Hon vaknade med feber. Så vi har varit inne, och slappat. Mycket barntv har det blivit. Nu är det snart läggdags för lillan, och jag ska ha lite ensam-i-soffan-mys. Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

qawqaw
2012-12-09 20:07
#13

mina knäskålar vill gärna glida ur led efter en dag i backen men med vältejpade knän och knäortoserna funkar det än så länge fint.

Annons:
Chestnut
2012-12-09 20:10
#14

#13 *noterar att om jag ska testa mig på skidor ska knäna stabiliseras ordentligt med ortos* ;)

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
2012-12-09 20:48
#15

glöm inte tejp oxå

Chestnut
2012-12-09 20:58
#16

#15 Njae, har känselrubbningar kring ena knäskålen så där skippar jag nog tejpen. Har bra ortoser istället Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
2012-12-09 22:13
#17

Ajaja, vad har du för ortoser?

Chestnut
2012-12-09 22:18
#18

#17 har flera olika patellastabiliserande ortoser med lateral pelott, alltifrån små smidiga till rejäla doningar med skenor i metall på knäets sidor och korslagda band i knävecket som förhindrar översträckning. Sen har jag opererat knäna några gånger så har en helbensskena i metall kvar hemma som ligger och skräpar… ;)

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
2012-12-09 22:31
#19

Jag har sånna blå med plastskena sen hade jag en när jag spelade fotboll med rejäl metalldoning och den gnisslade nått förbannat Rynkar på näsan. Mitt korsband på ena sidan gick delvis av och efter artroskopin så gav man mitt knä en chans att fixa sig själv, vilket det inte gjorde och jag vägrade en till lokaldövning vilket har gjort att den är helt av och nu är jag för gammal så ortoser och tejp är min räddning.

En fråga, min lillfinger från mitten och ner till knogen gör ont och jag har ondast i roten (knogen) det gör extra ont om jag rör på knogen kan det vara en led som stökar?

[Aquelegia]
2012-12-09 23:05
#20

Jag hoppar gärna längdskidor flickor då längdskidor är ajaj. Slinter bakåt hela tiden och slinta med höften har ag fått nog utav. Kanske nästa år men absolut inte i år. Däremot skulle jag vilja testa på rullskidor på sommarenSkrattande

Läste på om inflammationer i senor och muskelfästen och fått svar på varför varken vila eller träning hjälpt mig.

Går man länge med en inflammation avslutar kroppen läkandet då det blivit "normalt" för kroppen att ha en inflammation. Den slutar helt enkelt reagera!
Läste nu att man ska testa Tens för att försöka få igång reaktion i området igen. Attans! Tänkte på tensen flera gnger men vågade inte prova!
Nåja, kanske kan hjälpa mig lösa upp muskelspänningarna och göra det lättare för stretchövningar i framtiden! Massage är ju snordyrt så hoppas på tensen att den skall få mig ett snäpp upp till i läkandet.

Får dock vänta ännu en vecka då jag skulle vänta minst 1,5 veckor innan jag masserar området efter kortisoninjektionen.

Annons:
[Aquelegia]
2012-12-09 23:06
#21

Eller har det redan gått 2 veckor? HUm har tappat tid och rum! ^^

Anterrabae
2012-12-10 00:33
#22

Oh, med tejp och ortoser kanske man kan få åka utför igen då! Klart värt att testa Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: