Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 1805 ggr
[Aquelegia]
2012-12-06 22:29

Skav på huden

Jag blir precis skogstokig på skavet jag får på handlederna när jag skriver på laptopen. För att inte få kramp i händerna avlastar jag emellanåt mot kanten av laptopen men det bränner på nästan direkt på huden.
Nu när jag är lite frusen om händerna är det snäppet värre.
Hjälper inte med tröjkanten för den åker ner hela tiden under skrivande.

Funderat på bomullshandskar att ha på så jag inte fryser och har ett lager mellan handlederna och laptopen som skyddar mot skav.

Vad gör ni åt skav på huden?
Tips och råd mottages gärna!
Kan påpeka att skavet inte syns som skavsår utan det är en känsla jag får i huden och det går aldrig så långt som till skavsår men jisses vad ont det gör i huden om jag fortsätter avlasta handlederna.

Annons:
[Tassy]
2012-12-06 23:01
#1

Du får skaffa en liten avlång gel-kudde som avlastar handlederna, finns i diverse datorbutiker. Glad

[Aquelegia]
2012-12-09 16:49
#2

Problemet är att jag hatar massa småttigt att hålla koll på och köpa en gelkudde som jag får bära runt på i lägenheten och hålla koll på när jag ska använda laptopen är inte min bästa sida. Rent utav min sämsta. Skall kolla upp vad det kostar.

Kan ju ha den i vardagsrummet där jag sitter mest med laptopen och alltid sitter så att det skaverFlört

[Tassy]
2012-12-09 17:06
#3

Jo, ska du slippa skavet får du nog stå ut med en liten kudde, laptops är ju ökända för sin urusla ergonomi, tyvärr. Glad

rogart-63
2012-12-09 19:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tennissvettband?

[Aquelegia]
2012-12-09 23:08
#5

#4 Försökte med sådana när jag började få problem emd handlederna på mitt förra jobb men slutade med skavsår, då tyvärr riktiga skavisar med skorpa och alltSkäms

Någon som har en aning om varför min hy är så extremt känslig för beröring osv vissa perioder och framförallt på vissa ställen?

[Jasså]
2012-12-10 07:51
#6

Vet inte om du menar detsamma, men jag får ilsket röda märken så fort jag har något mot armar och händer. Har jag en kundkorg över armen (kan vara tom och lätt) då har jag röda ränder som sitter i några timmar, armen mot bordet när jag laptopar, en för trång mudd osv. Det ser inte klokt ut faktiskt, ser nästan ut som om man fått något piskrapp :) Skavsår får jag inte, men dessa röda märken som man fått lära sig att dölja.

Annons:
[Aquelegia]
2012-12-10 11:46
#7

#6 Haha ja märken är jag bra på att ha kvar länge med. Kundkorg har jag svårt att bära över armen utan någon jacka eller tröjja emellan för det gör för ont så fort det ligger något lite tyngre i. Finns ju sådana där dragbara som är toppen eller så bär jag korgen i handen kortare sträckor. Likadant påsar framförallt papperskassar får jag märken utav.

Skavsår är sällan jag får då jag ofta avbryter datoranvändande eller liknande när det börjar skava.

Det är som att det helt enkelt skaver emot som när skon börjar skava i hälen men innan man får märkbar blåsa/rodnad. Den känslan är det.

Upp till toppen
Annons: