Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1296 ggr
[Tassy]
2012-12-06 17:52

god kväll 6/12

Idag bar det av ut i ovrädret igen, paket som skulle hämtas demma gång. Suck vad onödigt! Hade jag bara väntat igår så kunde jag ju ha postat dem idag medan jag hämtade detta paket. Ibland är man bra dum.

Denna dag blev inte ett spår bättre, då det damp ner flera dm snö i natt. Totalkaos i busstrafiken så långt den nu gick, sen plumsa i snö som nådde mig över knäna resten av sträckan.

Nu är det sängen som gäller.

Annons:
Chestnut
2012-12-06 20:11
#1

Man kan lugnt konstatera att jag fått slita idag! Ha gård i det här vädret är inte kul, särskilt inte med tanke på hur mycket jag pluggar också…. Halkade och vred till knäet imorse vilket verkligen känns. Ont! :( Idag har jag haft skola, fixat hemma, gett djuren mat och fixat stallet. Nu återstår plugg och vila i soffan ordentligt, är helt slut.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-12-06 20:20
#2

Sitter som en dö-sill och jäser nu haha, lyssnar på musik och orkar knappt knattra på tangentbordet. Började må bättre bara jag fick upp värmen lite bättre igen efter allt stohej ute. Genomkylda muskler och leder är ju fördömt Skrikandes

Är sugen på att fiska fram min bok igen, men jag är så trött att jag tror inte ens  jag orkar det! Förvånad kanske jag ska ta tillfället i akt och lägga mig tidigt, hum hum!

qawqaw
2012-12-06 21:23
#3

Jag har halkat runt på stan idag, hämtat ut mina nya glasögon och letat runt efter magnesium tillskott. Nu har mina fötter strejkat och det känns som om do är stukade. Huvudvärken har tagit ny kraft sedan mina magnesium tabletter tog slut vilket även resluterar till illamående och trötthet. Jag har fått någon myskoblödning mitt i cykeln som har krånglat sedan dom vick lirka ut den förbannade kopparspiralen med tänger och bedövning.

Dagens + är att en av mina fiskfamiljer ska få ett nytt hem så dom är färdigfixade inför avhämtning. Mitt mellanbarn som äter dåligt åt en redig portion kalops så i natt kanske jag får sova lite.

Dagens fråga, varför får apotekspersonalen nästan panik och tror att jag försöker skada mig själv när jag sa att jag drar i mig 700mg magnesium/dag? Och dom går ut med att man ska råd fråga dom, vilket skämt.

[Aquelegia]
2012-12-06 21:42
#4

Ts: Snacka om otur med paketen! Morsan sa det var snorhalt i stan, stämmer det? Skall kolla upp lite broddar i vinter för ramla vill jag verkligen inte. Obestämd

#1 Uh fy, minns hur det var att ta hand om djruen på vintrarna. Då ville man ha ett uppvärmt stall med direktförbindelse till huset!

Jag har återigen degat hemma. På eftermiddagen vågade jag mig dock på lite rörelser i lägeneheten och bakade chokladkakor och en halv sats frallor.
Så underbart att ha nybakt bröd att förtära till frukost imorgon. Mår toppen i kropp och knopp igen, skönt för fler dagar hemma och jag hade bitit mig själv i svansen ^^

Är dock bitande kyla idag. Jättestel i fingrarna så det är svårt att skriva och jag hackar stammar när jag pratar hihi. Så går det när man vädrar men läste att det är väldigt viktigt på vintern att vädra ofta.

[Tassy]
2012-12-06 23:00
#5

#4 Ja, det är svinhalt under snön. Riktigt lömskt är det.

Ladydragon
2012-12-06 23:48
#6

4# själv har jag blivit feg och använder alltid broddar på vintern vid minsta snö och eller is och det är väldigt skönt att slippa halka

angående broddar så är mitt tips är att leta efter broddar som täcker hela foten och har broddar både på hälen och framfoten 
dom är riktigt bra och risken är mindre att man halkar

Annons:
Anterrabae
2012-12-07 00:54
#7

Här är en till som använder broddar så fort det blir minusgrader. Fast jag föredrar de där med monstertänder, som man måste ta av inne. De är säkrast där jag bor. Riktigt biter sig fast i isen. :) Idag har jag segat större delen av dagen, vaknade med halsont och ärkebiskop i kroppen. Det. Blevlite bättre fram på eftérmiddagen, men nu på kvällen har det tagit ny fart igen :P Nu sängen, vänder på dygnet gör jag också :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: