Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1763 ggr
[Tassy]
2012-12-04 14:22

God dag 4/12

Tjoho, nu kommer det mer snö äntligen!

Idag ska jag ta upp kampen på allt som gick galet i köket igår. Sen blir det ut och skutta i snön, barnrumpa som jag är Tungan ute

Annons:
Razzora
2012-12-04 15:20
#1

Snö snö snö snö… en massa snö. Hade inte höften och knäna krånglat som vanligt så hade jag nog varit ute i pulka backen redan :P Också otroligt barnslig.

Själv ska jag nog små pyssla lite hemma. Ska mysa lite med min nya värmefilt. Underbart!!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

qawqaw
2012-12-04 16:05
#2

Jag älskar att åka snowboard, skidor, fyrhjuling och yanken var att åka på skidsemester i vinter men med min handledskada blir det nog till att sitta still.

DesK
2012-12-04 16:19
#3

Det blev i alla fall en liten brottningsmatch med Teddie i snön Skrattande trots kylan - ett till barn till här med andra ord Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2012-12-04 17:15
#4

Härligt att fler än jag gillar vintern. Maken avskyr allt vad snö och vinter heter och jag är som i mitt esse i minusgrader, snö och högtryck :) Jag är redan typ slut för idag. Var till simhallen och simmade några längder. Det är verkligen INTE min träningsform. Lederna protesterar stort, precis som sjukgymnasten sa till mig igår ;P det blir till att tänka om. Någon som har erfarenhet av att jogga runt med wetvest? Det känns som mer naturliga rörelser på något vis. Ska snart ta tag i middagsmaten. :D men vill helst sova..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

qawqaw
2012-12-04 17:22
#5

Så som människor får depp på vintern får jag på sommaren, min kropp klarar inte värme. Jag älskar snö och sol ihop dock, jag blir lycklig av vinterlandskap helt enkelt.

Anterrabae
2012-12-04 17:28
#6

#5 Det låter precis som jag! Kan oxå känna mig deppig på sommaren just för att jag har svårt med värmen och blir stressad över allt som ska hinnas på sommaren..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
qawqaw
2012-12-04 17:40
#7

hej på ett tag, nu klampar ögonmigränen på dörren :(

DesK
2012-12-04 17:42
#8

Ida de föreslog att jag skulle testa wetvest på både gymmet och i simhallen, men jag har inte hunnit testa än.

Personligen älskar jag sommaren, men då ska den vara torr och varm, inte fuktig och blöt.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chestnut
2012-12-04 19:57
#9

Full fart som vanligt idag. Och ruggigt ont… Gillar inte snö alls Rynkar på näsan

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-12-04 21:23
#10

Idag har humöret varit på topp i både knopp och kropp!

Har bakat både bröd och kakor, svängt ihop mat, handlat och tagit disken med glans! Nu börjar värken smyga sig på, så ska bara grädda klart de sista kakorna sen blir det en god bok och en kopp thé samt en titt på julkalendern hos gubben. Det är dagar som idag som jag nästan kan ana hur det är att vara frisk Förvånad fast nog förstår jag att i morgon lär ju vara en smärre mardröm. Men det skiter jag i Skrattande

[Aquelegia]
2012-12-04 22:59
#11

Mått precis urkasst och haft det på känn. Vaknade med grundvärk av helvete. Stack och knakade i hela kroppen. Då jag förstod att jag var sjuk. Fick i mig hirs till frukost och en stund senare trodde jag att en auramigrän var på g men näh där låg jag och bad till porslinsguden resten av dagen.
Likabra att få kräksjukan överstökad antar jag!
Sambon skall köpa bananer imorgon bitti så jag kan försöka få i mig något snällt för magen.

Jag som vill ut i snön Rynkar på näsan Älskar vinter när den är såhär!

[Tassy]
2012-12-04 23:04
#12

#11 Krya på dig! Tur att årets kräkis är "snäll" och går över hyffsat fort. Glad

Chestnut
2012-12-04 23:04
#13

#11 Huvva, krya på dig vännen!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
2012-12-05 00:08
#14

#12 & #13 Tack, kan knappt fatta själv hur fort jag åkte dit på det Förvånad
Jag går aldrig länge med magsjuka och blir frisk efter en dag.
Så det är ingen fara så men uscha vad ynklig man är när inget känns rätt i magen. Skönt att ha något annat att fokusera påän höften dock ^^
Håller hårt på48h regeln så sjukanmälde mig direkt imorse för onsdag och torsdagspassen på jobbet. Idag var jag ändå ledig så.

Förresten angående höften.När vet jag om kortisonet har hjälpt? Hittills känns allt som vanligt igen i höften. Samma strama, dragande i höften när jag ligger ner och samma problem med stegen/gåendet.

qawqaw
2012-12-05 08:06
#15

#14 skönt att du slipper ha kräkis så länge, det är ju alltid en tröst. Jag har ingen personlig erfarenhet om kortison i led, men jag hörde en diskution mellan ortopedläkare och ssk på jobbet om det läkare pratade om det som om det gav en direkt verkande effekt likt ett mirakel :?

[Aquelegia]
2012-12-05 12:39
#16

#15 Japp precis vad jag med hört men ortopeden trodde jag skulle behöva en injektion till, det är en allvarlig inflammation då jag gått med den i 2 år och fått höra träning träning träning istället för vila.

Upp till toppen
Annons: