Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 4786 ggr
[Jasså]
12/4/12, 8:56 AM

Vad sover ni på?

Och då menar jag inte mediciner, utan madrasser Glad

Jag har fått mer ont i rygg och nacke på sistone och behöver byta min resårbotten mot en ny sån eller en resårmadrass. Men jag vet inte vilken som kan vara bra. Några tips? Tryckavlastande måste den ju vara. Helst inte över 4000 kr.

Annons:
qawqaw
12/4/12, 9:10 AM
#1

Det finns ju memoryfoam bäddmadrass sån har vi, jag behöver dock en stenhård säng för att min rygg ska må någorlunda bra.

[Jasså]
12/4/12, 9:22 AM
#2

Jag har en bra bäddmadrass med typ tempurmaterial från jysk, men jag behöver mer stöd, min madrass är för gammal och jag behöver ny för bättre stöd. Tittar runt på ikea just nu, men det är ju en djungel, och sen tycker jag att en resårbotten är för tung att hantera, det bästa vore ribbor och resårmadrass. Sen får det inte bli för högt, då jag inte är så lång, då blir det konstigt att ta sig i och ur sängen. Mycket att tänka på.

qawqaw
12/4/12, 9:30 AM
#3

Ställ resår botten på golvet heller köp mini ben till den, jag är 154cm LÅNG och vill inte behöva klättra upp men sen och andra sidan så vill jag gärna ha en hög säng när jag har svårt att böja ryggen ibland.

[Jasså]
12/4/12, 9:34 AM
#4

Lite svårt att ha den på golvet när det är en dubbelsäng inblandad, men annars hade jag haft två madrasser på varandra på golvet. Du är ungefär lika lång som jag Glad

Är sugen på den här:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50156664/

Sultan Hjelmås

DesK
12/4/12, 9:35 AM
#5

Vi har rejäla resårbottnar inköpta i Tyskland och på dem har vi bäddmadrasser från KungSängen Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Jasså]
12/4/12, 9:39 AM
#6

Låter skönt! Och dyrt Flört

Annons:
DesK
12/4/12, 9:43 AM
#7

Min far var textilhandlare i Tyskland, så han fick alla sängarna till bra pris Flört Bäddmadrasserna köpte vi för halva priset, när det var rea hos KungSängen Skrattande Man ska ha tur ibland också! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

qawqaw
12/4/12, 9:49 AM
#8

Vi har ikea resårbotten och sen en dyrare memoryfoam madrass, allt som allt blir den 49cm hög. Men den allra bästa sängen jag har haft var en när vi bodde utomlands, när vi kom in i lägenheten så slänger jag mig rejält på mage i sängen och förväntade mig att studsa tillbaka men nej det sa bang och jag hade ett lite smått ömt ansikte. jag hade 3 månaders smärtfrihet i ryggen.

[Jasså]
12/4/12, 9:57 AM
#9

Oj, det var högt. Hälften skulle räcka för min del eftersom jag har sängram med. Men utan sängram, om det stod direkt på golvet skulle det nog gå bra.

[Tassy]
12/4/12, 2:11 PM
#10

en rejält nedsliten resårmadrass på +30 år och en tunn bäddmadrass på det. Enda sängen jag fixar i längden. Andra brukar klaga som tusan på att fjädrarna känns. Pytt, jag sover som en prinsessa i den. Allt vad tempur, tryckavlastande och annat elände heter är det värsta som finns enligt mig.

Anterrabae
12/4/12, 5:26 PM
#11

Jag har en medelmjuk resårmadrass från ikea, någon av deras standardmodeller med 10 års garanti. På det Ikeas tryckavlastande tempur-liknande madrass, inte den tunnaste. Och på det en värmefilt och madrassskydd som är lite vadderat för att jag inte ska muppa ur på värmeslingorna i filten. Jag är nöjd, för sängen är supermjuk men ändå stabil. :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
12/4/12, 5:47 PM
#12

Tassy jag sov då gott i din säng! Glad

Ida där sa du nått! Jag har också ett sånt däringa tunnt madrasskydd Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
12/4/12, 10:43 PM
#13

Jag är konstigt nog tvärtom med mina ryggproblem. JAg älskar mjuka sängar. Kanske för att musklerna slappnar av då.
Har en stenhrd IKEA säng men vi ska skaffa ny, frågan är när båda samtidigt är frisk och har nog med ork att ta sig ut för att leta.

Annons:
Chestnut
12/4/12, 11:03 PM
#14

Jag sover på en gammal resårmadrass med ribbotten och tunnbäddmadrass över. Jämfört mot andra sängar så är den relativt mjuk och jag älskar den! Är dock rätt flexibel och vid övernattningar osv som liten hade jag inga problem med tunn madrass på golvet Glad Likaså kan jag sova på soffan som är rätt hård utan att må pyton dagen efter även om jag föredrar sängen.

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
12/5/12, 1:26 AM
#15

#14 och jag är precis tvärt om, har sjukt svårt att sova någon annan stans än på memory-madrass. Till och med hotell är en mardröm. Jag får så ont att jag knappt hanterar mig själv ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
12/5/12, 10:05 PM
#16

Jag har hittat min drömsäng! När jag läste ordet "avslappning" så smälte jag!

Drömmen är en Tempura Relaxation Cloud Cool Dags att börja skrapa trisslotter igen! Inte för att det gick så bra förra gångerna!Tungan ute

[Aquelegia]
8/27/13, 6:44 PM
#17

Gammal tråd men nu jeklar!

Vi har varit på sängjakt idag och testat oss fram på RIKTIGA! Sängar. WOW vilken skillnad!
Visade sig att arbetsterpaeuten gjort ett bra jobb med mig, den hårdheten jag valde stämde i alla butiket. De kollade så man låg rakt i ryggen och det var inte alls Mjuk, som jag först trodde, som jag tyckte var bekvämast. Det blev Medel!

Jag föll mer för en 5delad medans sambon tyckte en 3 delad var bekvämast.
Märkligt nog var alla sängar prisnedsatta med 14-20.000 kronor👍
Ingen rea bara lågsäsong för sängförsäljning antar jag ^^ Härligt!
Den sängen vi är inne på nu är en kontinental medel hårdhet och ligger på 17.000 inkl huvudgavel.
En 180x200 så det känns absolut överkomligt när den skulle kostat närmare 30.000 egentligen😉
Skall nog ta mig en till provning efter jobbet imorgon, jag föll egentligen för en annan som var lite dyrare men jag är ju inte ensam om att sova i sängen ^^

Ska sälja våra "gamla" möbler först så vi får in en bra peng inför sängköpet.

[Tassy]
8/27/13, 7:38 PM
#18

#17 Jag är eventuellt intresserad av er gamla säng om den ska säljas! enda kravet är minst 140cm bred.

[Aquelegia]
8/27/13, 9:44 PM
#19

Den är 140 exakt haha behövs ny överdrag på bäddmadrassen ;)

[Tassy]
8/27/13, 9:58 PM
#20

ingen fara 🙂 ny bäddmadrass är inte dyrt i jämförelse med en hel säng! skicka gärna ett pm/sms om ni kan tänka er att sälja, och till vilket pris, så kommer jag och kikar/provligger och ser om det kan passa mig.

Annons:
Zofia89
9/4/13, 10:56 AM
#21

Har ryggproblem och det är helvetiskt att sova i någon säng… Så min lösning har varit att sova på en bäddmadrass på golvet =P Ev också på helt vanligt liggunderlag (som man har i tält) om jag sover borta =)

Anterrabae
9/4/13, 11:26 AM
#22

#21 oj, räcker det? För mig skulle allt bli ännu värre då ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Zofia89
9/4/13, 12:21 PM
#23

Ja det räcker gott och väl =P min sambo har inte heller klagat på nack-ont efter att vi börjat sova så =) Han är ju så snäll att han sover med mig på golvet =P 

Fast snart blir det kalla tider så måste nog hitta någon bättre lösning… Det är så kallt på golvet i ett gammalt hus =/

[Aquelegia]
9/4/13, 2:18 PM
#24

Jag sov allt som oftast på golv när jag var liten. Numera gör dock musklerna så ont då jag är så otränad jämfört med förr att det inte funkar. Nu behöver jag ligga mjukt och skonsamt.

Sängen är på väg 🌺 Skall bli så häftigt!

Anterrabae
9/5/13, 12:15 AM
#25

Själv kan jag inte röra mig om det blir för hårt. Har tryckavlastande madrasser. 😊

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: