Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1815 ggr
[Tassy]
2012-12-02 13:31

God dag 2/12!

Trevlig första advent! Nu ligger snön här och julstämningen är på topp. Fick äntligen sova hyffsat, men tydligen har jag pratat i sömnen och trackat gubben så han är sur som ättika stackarn. Vaknade dessutom av att jag bokstavligen slet axeln ur läge och gubben bara glodde på mig och sa "du… jag hörde det där!" *suck* i morgon blir det teleterror på VC.

Annons:
Chestnut
2012-12-02 13:35
#1

Teleterror låter välbehövligt Tassy! På't bara!

Jag är fast besluten om att bli klar med min stora uppsats idag. Iaf, faktadelen, slutsatsen kan jag skriva imorgon och likaså färdigställa referenslistan. Skulle haft ridlektion men blev inställt pga kylan (och min kropp är nog rätt tacksam över det… Fortfarande väldigt mycket mera ont än vad jag normalt har!) så nu ska tiden disponeras väl. Håller på och städar mellan varven med.

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
2012-12-02 15:51
#2

Varför ringa vc det där låter ju lite allvarligt :?

[Tassy]
2012-12-02 15:57
#3

Nej, leden subluxerar bara och åker tillbaka i position kort därefter. På akuten blir jag bara hemskickad utan hjälp (har provat). Först sitta i timmar och vänta på röntgen och sen hem ögona böj när de konstaterat att de inte kan se något konstigt.

Enda chansen att söka akut är om det luxerar helt och jag inte lyckas reponera det själv. Då drar de leden rätt igen och så är det hem igen. Det är via VC jag måste gå för att få träffa en ortoped som kan göra något i det långa loppet, och inte bara fixa det som är akut.

qawqaw
2012-12-02 16:27
#4

Du kan skriva egenremiss och den väger lika tungt som vc remiss, skaraborgsortoped hade formulär på deras sida tror jag.

Min mamma har inte kunnat gå på sitt ben på 3år och dom bara himlar med ögon när hon vill ha hjälp. Dom har konstaterat på rtg att hon har diskbuktning som trycker på ischias men dom gör inget åt det, nu har jag fått nog och nu ska vi skriva en egen remiss så hon ska slippa sitta och försvara sin sak.

Många som gör bröstförminskning får igenom det på egenremiss.

Chestnut
2012-12-02 16:33
#5

#4 Skaraborgsortoped? Vad är det?

Egenremisser ska i teorin vägas lika tungt men i praktiken gör dem inte det här iaf. Är ett uppmärksammat problem.

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
2012-12-02 16:33
#6

Idag är en ond dag för mig, jag har kylt ner min kropp när jag var och handlade och nu är värken ännu värre. Jag börjar bli deprimerad över att jag inte kan gå ut med mina barn, ännu mindre åka pulka eller annat skojj.

Annons:
Chestnut
2012-12-02 17:08
#7

#6 Krya på dig!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-12-02 17:10
#8

Om VC krånglar så skriver jag egenremiss. Glad

Det blev en lugn och fin dag idag, har skrotat lite här hemma och mest njutit av att värken börjar backa för denna gång. Nu blir det adventsmys!

qawqaw
2012-12-02 18:14
#9

#7 Tack

#8 det gör du rätt i, jag hoppas du får snabb hjälp på vc utan tjaffs

qawqaw
2012-12-02 18:19
#10

#5 hahah min hjärna tänker en sak och händerna gör en annan, skaraborgs sjukhus menade jag och sen ortopedmottagningen. Tyvärr så är vissa sjukhus sämre än andra i vg region på remisser, jag har som sagt suttit och tagit imot remiss bekräftelser dagligen och det är inte ovanligt att remisser även från vc avslås då dom anser att det inte finns något att göra eller att det är slöseri med resurser.

Anterrabae
2012-12-02 19:32
#11

Idag är det bättre än på länge :) men så är det rejält högtryck och minusgrader också! Mitt favvoväder :D synd bara att det Är så halt, och balansen är kass.. Vi har skönsöndag med så mycket bättre-race, hade ett par som var missade. Play är bra! :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

lejerblom
2012-12-02 21:40
#12

Märkligt vad mycket man orkar när man inte har ont. Snudd på skitglad på det också. Ortosen hjälper mig verkligen! Har gjort 4 kg kattmat, det tog typ två timmar. Stående!!! Var i Skara med föräldrarna och köpte julklappar, sen tog jag ett varv med dammsugaren innan bror med sambo kom förbi för att vara med och pepparkaksbaka. Hade mer ork så jag badade en katt nyss… Jag har fungerat en hel dag! :D Det är några år sedan.. Antagligen är jag inte så pigg imorgon men det var det tamejfan värt!

[Aquelegia]
2012-12-03 00:27
#13

Mitt humör upprepas dag för dag. Pressar mig till det yttersta för att klara av måsten, har körlektion imorgon men förutom det tänker jag gå i ide. Kanske svänga förbi målarbutiken och köpa med mig färger för att slutföra en tavla jag trodde jag inte hade inspiration nog att slutföra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: