Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2205 ggr
[Tassy]
2012-11-30 14:27

God dag 30/11

Snart är det jul! Yippie Glad

Har legat däckad i migrän i sammanlagt va 36 timmar, men nu när jag vaknade hade det släppt. Har fortfarande efterkänningar och är hemskt trött, i synnerhet i ögonen som fick ta mycket av smällen denna gång.

Jag kommer nog att ligga lågt ett tag till, men så vet ni varför jag är så tyst. Är extremt ljuskänslig och klarar knappt att titta på datorskärmen/mobilen etc.

Annons:
Anterrabae
2012-11-30 14:38
#1

Kryakramar till dig! Här är det ganska ok på smärtfrinten, men upptäckte igår kväll att jag blivit mer låsningsbenägen. Fick något mellanting mellan lättare låsning och pytteryggskott igår, inget som stör massor, men lite känsligt. Nacken, axlarna och händer/handleder hakar och hoppar mer än vanligt också. Hur är det, ska man bara avvakta och ta det försiktigare, eller skulle det hjälpa kroppen med någon form av lätt kramplösande antiinflammatoriskt? Vill ju inte att det blir sämre, men känns dumt att knapra tabletter i onödan. Jag har Ipren-varianter hemma, i varierande styrka, som jag främst tänkte på.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2012-11-30 14:46
#2

Det här med hur man bör medicinera bågar jag inte svara på, då det är så indiviuellt. Själv tar jag i princip bara när jag känner att nej nu orkar jag inte mer, jag måste in på akuten! Så jag väntar alltså tills jag är på den yttersta spetsen, men det är det inte många som gör.

Hade jag kunnat äta antiinflammatoriskt hade jag förmodligen underhållsätit för att undvika dessa gånger jag "brakar igenom". Har man ont och känner en inflammerad knöl ska man ju givetvis ta antiinflammatoriskt om det smärtar mycket och är jobbigt.

Anterrabae
2012-11-30 14:54
#3

Jo vid uttalad smärta och värk har jag inte svårt att bedöma när det är dags för tabletter eller dags att stå ut. Och som sagt, nu har jag inte särskillt ont, inte värre än vanligt. Men jag känner mig rasslig och omedgörlig i kroppen. Som att jag saknar flyt. Min fundering är om detta skulle kunna lätta med en sån tablett, eller om det skulle vara ogjort. I värsta fall får jag väl testa ;) jag tänkte att jag kanske har tur och någon har testat redan innan. ;) I och för sig har jag massor att orka idag, så det kanske är lika bra, så jag inte brakar ihop först..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
2012-11-30 15:06
#4

Här är det riktigt ajjigt, kan ha med helt utebilven nattsömn att göra (den tiden på året och inte gör snön det bättre…) ihop med ännu värre bäcken och buksmärtor.

Knappt fått något alls gjort mer än hjälpt till imorse när en flock får tagit sig ut ur inhägnaden (var dock mer stillastående "prathjälp" än någon faktisk hjälp med fåren)… Lär nog fortsätta gå på sparlåga även om jag måste ta tag i hästarna ikväll och se till att få i mig bättre mat än yoghurt. Obestämd Har egentligen massor att göra men orken finns verkligen inte, kan knappt resa mig upp liksom…

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2012-11-30 15:10
#5

Fy, stackare Chestnut! Skickar så många styrke och kryakramar jag kan!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
2012-11-30 15:23
#6

#5 Skickar lite kramar tillbaka!

Ett gäng kramar till dig också Tassy, hoppas att du snart blir bättre!

Tror att jag ska försöka ha en riktig myskväll med ljus, god mat, någon bra film och så så att jag förhoppningsvis slutar grubbla så mycket och kan sova. Tog mig igenom förra vintern så ska försöka klara av det här också, tankar väcker liksom inte de döda… Ska lura ut först bara hur jag ska hjälpa bäckenet, om det är en liten felställning kanske, hum…Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Anterrabae
2012-11-30 16:45
#7

Skulle en Osteopat kunna hjälpa? Utan knäck och bara på kroppens villkor? De får ju behandla gravida eftersom det är så milt… De gör något så kroppen skötet jobbet själv på sitt sätt. Utan osteopaterna jag gått till, betvivlar jag att jag skulle kunna gå idag…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

qawqaw
2012-11-30 17:03
#8

Tassy och Chestnut vet ni hur betablokerare funkar ihop med eds?

Chestnut
2012-11-30 19:17
#9

#8 Det är relativt många som får god effekt med betablockerare bland annat mot POTS symptom.

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
2012-11-30 19:24
#10

Det är ett alternativ mot migrän vet jag :)

Chestnut
2012-11-30 20:45
#11

#7 Feg… Och har inte råd i nuläget tyvärr.

Lyckades få bäckenet i bättre läge så att hästarna kunde tas hand om och jag fick i mig mat. Sen drabbades jag av storhetsvansinne och började att baka. Nu finns i princip inget kvar av chess… Obestämd Helt dränerad på energi och smärtökning igen.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-12-01 01:00
#12

Glömde av mig idag och tillät mig hastigt böjja mig ner för att fånga upp en grej kollegan kastade till mig. Brukar låta saker falla i marken eller ta emot med foten om det är ömtåligt för att minimera risken för sträckningar. Sträckte såklart till något i vänster axel haha så går det när man går emot säkerhetsreglernaFlört Vilade axlen en stund och det släppte ganska fort.

Gick annars sådär på jobbet idag, gjorde inte många knop och fick frågan flera gånger av gäster vad som var fel på mitt ben/fot, försökte prata bort det och tror jag lyckades.
Smorde in med voltaren gel som faktiskt funkar för en gångs skull!
Ångrar att jag inte sjukanmälde mig idag med. Vill ju att effekten av kortisonet skall verka så bra som möjligt och så fort som möjligt. Mest är jag dock less på den onödiga värken jag gått med och vill bara att det skall bort bort bort NU!

Spydde upp pizzan jag köpte med mig hem, tror av utmattning efter en hel dag med värk som domderar hela kroppen och tar slut på orken.
Efter en kokhet dusch mår jag nu bättre.

Hann kolla gustafsson 3 trappor iaf, brukar nämligen somna redan innan det men höll mig till efter idag Glad mitt absoluta favoritprogram just nu!

Avsultar dagens novell med att min cykel frysit fast i låset! Tips på hur jag får loss den mottagesKyss

qawqaw
2012-12-01 08:11
#13

Vad är det för lås och hur har den fastnat?

Annons:
[Aquelegia]
2012-12-01 20:52
#14

Det är ett sådant där hum lås man bara kan få upp med vinkelslip. Fick rådet att hälla hett vatten i en påse och hålla påsen emot låset tills det går att vrida runt nyckeln. Får prova på måndag.
Det ironiska är att jag tänkt be sambon lyfta ner den i källaren dagen innan det snöade. Glömde dock av detObestämd

qawqaw
2012-12-02 09:33
#15

tändare mot nyckeln och försök och när du har fått upp den så får du dra i massor med 5-56 så det inte fryser igen :). Outspädd spolar vättska kan ocksa göra susen också, iafl på bilås.

Upp till toppen
Annons: