Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3109 ggr
[Tassy]
2012-11-28 13:53

God dag 28/11

Hur står det till idag?

Själv säger jag: AAAAAJ! Skrikandes
Axeln får några dagar på sig innan jag blir tvungen att dra arslet till sjukan med den. Den andra som ju är skadad sedan tidigare säger ifrån å det grövsta nu också.

Annons:
qawqaw
2012-11-28 14:02
#1

Tassy axel smärta är nog värst tycker jag så jag lider med dig.

Nu har jag fått någ av ömmande kroppsdelar och en rygg som går att jämnföra med gerd 87år. Jag ringde till min vc för att boka tid för rygg, skolios uppföljning alla leder i helakroppen igentligen samt önskemål om utredning. Dom ska ringa upp 15:40, jag börjar bli nervös för att bli dumföklarad.

[Tassy]
2012-11-28 14:05
#2

#1 Jag tycker nog magsmärtor och nacksmärtor är värst, men visst är detta handikappande också.

Håller tummarna för dig.

qawqaw
2012-11-28 15:54
#3

samtalet avklarat, den läkaren som jag har förtroende för och som bland annat har gjort reumatism utredning på mig och även har hand om min handledskada har gått ner i tjänst och har mest bara akuta tider. Jag sa vad det rörde sig om och ssk hade en liten aning om överrörlighets syndromer och bokade in mig för en telefon tid med läkaren nästa vecka som förhoppningsvis har läst lite om edsoch hms tills nästa vecka.

[Tassy]
2012-11-28 15:56
#4

#3 Håller tummarna!

Anterrabae
2012-11-28 16:32
#5

Håller tummarna jag med!

Annars kan jag bara joina aj-sången! har så sjukt ont i nacken idag, och jag misstänker att det har med kommande minusgrader att göra.

Försöker säga åt nacken på skarpen att det där med att hålla huvudet inte är valfritt. Det går sådär Tungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

lejerblom
2012-11-28 16:48
#6

Håller också mina tummar! Aj i nacken här ock. Har aldrig haft så ont där förr. Har massagetid imorgon, passande nog. Hoppas på liiiiite ordning efter det!

Annons:
Chestnut
2012-11-28 17:40
#7

Var ajaj här imorse som slutade på sjukan, efter reponering är det mindre aj i foten och nu bara aj i hela bäcken-bukområdet.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-11-28 18:11
#8

Men ojsan vilka ajsingfior vi är allihopa! Olycks/skadestatistiken verkar vara hög nu. Ta det försiktigt med era lemmar och tillåt er att vara jobbiga mot vården. Buss på dom bara!

#6 Du behöver inte svara men undrar vart du masserar dig någonstans? Någon som kanske har kunskap om lite mer friskvårdshållet? Behöver någon som kan massera muskelfästen osv.

#7 Men NEJ har du varit på sjukan igenRynkar på näsan Är det därför du varit så tyst här på forumet! Tyckte väl du saknades!

Krya kramar till alla! Jag sitter med tända ljus och har fixat krokar i köket ÄNTLIGEN till grytvanten/lappen och vari så fräckt och satt krokar på det som är runt kylen till kökshanddukarna och mitt förkläde. Skönt att slippa ha det liggandes på köksstolarna! Jag gör allt just nu för att ergonomiskt förbättra lägenheten!

qawqaw
2012-11-28 18:16
#9

Jag undrar vad ni tycker om spikmattor och vattenmassage bäddar när vi endå är inne på massage?

Anterrabae
2012-11-28 18:21
#10

Spikmattan är min kompis! Den håller till bredvid sängen så jag har den nära till hands. Sover så mycket bättre med den i mitt liv :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2012-11-28 18:26
#11

#9 Finns en tråd om spikmattor och en om massage välkommen att diskutera Skrattande Är ett fan av båda Skrattande orkar inte lägga in länkar nu medn sök på just spikmatta och massage. Massagetråden är ganska ny typ 3 veckor gammal bara! ^^

Chestnut
2012-11-28 18:46
#12

#8 Är kombination av "aj" och två monsterdagar rent allmänt. Mina tisdagar i skolan är hemska med lektioner 11-20:30!

Med vänliga hälsningar
Chess

lejerblom
2012-11-28 18:56
#13

#8 Jag är sedan ett halvår tillbaka stammis på Massage och muskelbehandling i Skövde. Jag har varit hos både Lena och Ulrika och jag upplever dem båda som mycket duktiga. På deras hemsida kan man läsa om vad de gått för utbildningar och vad de behandlar. Rekommenderas!

Annons:
[Aquelegia]
2012-11-28 18:58
#14

#12 Juste ja, när du påpekar det vet jag ju att du sagt det, telfonminne just nu! Åh herregud sitta och plugga i så många timmar. Då är det förståeligt att man inte orkar med mer läsa och skriva! Vädret har ju inte varit det lättaste heller, tänker på att det försvårar med hästarna och allmänt ta sig någonstans eller?
Mor har beklagatsig över det försvårade landslivet iaf iom gegga och smått halka.

Chestnut
2012-11-28 19:17
#15

#14 Det gör det då inte lättare iaf… Får släpa ut Fröken varje morgon till hagen och hela gården är en stor sjö. Gillar inte att bo på en leråker :(

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
2012-11-28 20:07
#16

Jaha då har ena knät börjat stöka igen, börjar bli svullen och varm på bägge men vänstra är värst. låsningen i ländryggen gör allt mer att jag får gå lätt framåt vinklad.

[Aquelegia]
2012-11-28 20:28
#17

#15 Är själaglad i sådant här väder att jag bor i stan. MAn kan knappt gnälla på slask för det rinner ner i brunnarna.

#16 Funkar inte selen på ländryggsvärken, tänkte om det inte lättar lite när du inte på egen kraft behöver hålla dig upprät?

Anterrabae
2012-11-28 20:51
#18

Har just fått konstatterat att tvättmaskinen är trasig. Måste köpa ny! Precis vad vi behöver just nu, en oväntad utgift på cirkus 5-6000 Tungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

qawqaw
2012-11-28 21:29
#19

#17 Jag har ingen sele men jag har stödbälte för avbelasta höfter och lite rygg sen har jag provat min mammas rejäla stöd korsett och den hjälpte inte heller. det jag skulle behöva är en rejäl kotknäckning och massage på djupet, jag funderar på att gå på rehab drop in och tjata till mig att få prova vippon bräda.

[Aquelegia]
2012-11-28 21:35
#20

#18 Ajaj vad tråkigt :S

#19 Vipponbräda är det den som man tippar? Isf skall den användas med MYCKET försiktighet för den med glappande leder för du kan göra mer skada än nytta. Jag har blivit avrådd av alla PTs, sjukgymnaster, massörer och liknande då kroppens vikt som man hänger i kan bli för tungt. Testa bara med försiktigt fösiktig lutning isf! Bara för att "lätta" tyngden på lederna som du får när du står upp.

När jag har sådär galet ont i ryggen sätter jag mig med ryggmusklerna mot en kant på väggen. Trycker in som en galning tills musklerna ger vika, att dom släpper efter för tryck.
Sedan är det så varm dusch som möjligt som gäller följd av omedelbums i säng! Sedan får du allt kräva knäckning imorgon för ju längre du går med låsningen desto längre tar det att läka.

Annons:
qawqaw
2012-11-28 21:38
#21

Då kanske det är bättre att hänga en stund över pilatesboll?

[Aquelegia]
2012-11-28 21:45
#22

#21 ja för då får du inte hela kroppstyngden på dina fötter, knän osv. Jag sover just nu med kudde under ryggen eller under magen beroende på om jag ligger på mage eller rygg. Ligger jag på sidan lägger jag en platt kudde i "håligheten" så att jag stabiliserar upp ryggraden och sover rak med den. Jag brukar inte böjja ryggen galet mycket utan bara avlasta kortare perioder så att muskulaturen slappnar av. Är ju så när man har ryggproblem att musklerna försöker stärka istället för ryggraden. Därför behöver dom lite avlastning för att hålla värken under kontroll.

Upp till toppen
Annons: