Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 2759 ggr
[Aquelegia]
2012-11-27 22:56

Smärt och migrändämpande

Idag är en sådan dag där jag är på jakt efter alternativa saker att stärka kroppens förmåga att handska med värken.

Ramlade över Nevroform 90k från hälsokraft (skall dit imorgon så därav jag letar igenom deras sida efter köpvärda saker) jag är inte den som räds för att testa örtmediciner. Dock är jag tveksam till annat.
Är uppväxt på örtmediciner så jag reagerar väldigt bra på det.

Har ju stora problem med migrän eftersom jag jobbar och anstränger mig fysiskt långa timmar där jag ibland inte hinner sitta ner förän efter 5-6 timmar. Kort sömn på det och det är kört.

Verkar väldigt rimligt då med citronmeliss och dylikt som är lugnande för kroppen att det då skulle hjälpa kroppen stå emot migränanfallen.

Vad tror ni?

Den smärtlindrande effekten kan jag tänka mig kommer iom att stressen lindras i kroppen och den stressorsakade värken lugnas ner. Då det är alternativmedicin kan man ju inte säga någon exakt effekt men tänker jag helt galet om denna faktiskt kan tänkas ha en bra inverkan på kroppen?

Annons:
[Tassy]
2012-11-27 23:05
#1

Själv är jag extremskeptiker till naturläkemedel annat än i stärkande/förebyggande syfte, så jag kan nog inte uttala mig där.

Jag tror migrän är såpass starkt att det krävs kraftigare motmedel helt enkelt, men så har mina migränanfall inte varit normala, får jag nåt mer måste jag in på akuten.

[Aquelegia]
2012-11-27 23:12
#2

#1 Det är ju det jag syftar på i stärkande ocj förebyggande syfte. Enligt mig BOTAR inte naturläkemedel något utan den stärker kroppens egna försvar och hjälper den klara av sjukdomar, virus och liknande. Jag är anti läkemedel då jag anser dom vara för starka för mig. Vill att min kropp skall ha redskapen att klara så mycket som möjligt själv.

Echinea tex är något jag aldrig reagerat läkande på så det köper jag inte längre, däremot funkar det för min syster så man får hitta det som just ens egna kropp reagerar bra på.

Migränanfallen kommer absolut inte försvinna men vore trevligt om jag inte är nere för räkning i en halv vecka före och efter och är svag då anfallen är så starka när dom kommer.
Sist var jag så sjukt nära att åka in på akuten fy det vill jag helst undvika igen. Så om detta lindrar explosiviteten i anfallen så är jag nöjd. Att inte äta värktabletter vid migrän är nog att önska för mycket.

[Tassy]
2012-11-27 23:17
#3

Ja stärka rent allmänt kan du nog göra med goda resultat, men som du säger vid själva anfallen är det nog nån medicin som gäller. Men kanske styrkan på denne medicin kan hållas låg om din kropp är stark i sig. Är lite för vilsen på just migränområdet känner jag.

[Aquelegia]
2012-11-27 23:27
#4

#3 Den innehöll ju inga konstigheter utan det är sådant jag känner till sedan förr. Jag testar ^^
Minns inte vad jag använt citronmeliss till förr men mor odlade det för min skull. Kanske var det mot stressen och oron i kroppen. Då jag vid migrän reagerar skit på migräntabletter gäller 2 alvedon och sen däckar jag pladask. Inget funkar bättre än alvedon mot migrän ^^ Helst en kopp kaffe när jag vaknar med så jag får bort yrseln. Vill säga att jag tar tabletterna redan vid varningstecknen. Lite försent och det får långt ifrån samma effekt. Illamåendet kan sitta i i en vecka efter anfallet.
Mor har en migräntablett hemma storpilelr eller vad det heter som fungerar jättebra mot mig men dom är receptbelagda. Sedan har jag stora svårigheter att behålla tabletterna då jag är dålig i magen vid migrän Skäms

[Tassy]
2012-11-27 23:46
#5

Jo har för mig citronmeliss-thé ska vara rogivande och ångestdämpande om jag minns rätt. Glad

[Aquelegia]
2012-11-28 11:13
#6

#5 Då var det därför mor odlade det till mig ^^ Lätt att jag prövar denna örtkuren. Kan ju återkomma och anteckna hur ofta jag har migrän.

Kommer utgå från att jag har det 1 gång i veckan som jag haft senaste nästan 2 månaderna. Värken blir lite svårtbedömd så den kommer jag inte utlåta mig om!

Annons:
[Tassy]
2012-11-28 13:35
#7

Här hittade jag lite spännande läsning om citronmeliss:

http://www.nyfikenvital.org/?q=node/858

Ladydragon
2012-11-28 16:10
#8

man kan istället för att ta "migränmedicin" ta antiinflammatoriska värktabletter till exempel Voltaren och kombinera med illamående medicin och Panodil/Alvedon

jag mår mycket bättre på den kombinationen än "migränmedicinerna"

[Aquelegia]
2012-11-28 17:48
#9

#7 Det avgör saken! Citronmeliss skall odlas en rejäl balja utav! Kramplösande för min stackars mage ihop med pepparmynta som jag har övermängder utav och valerianatabletter för mina sömnlösa nätter plus silicea gel en fantastisk kombo ^^ Det här känns bra! Den dagen jag har badkar skall det banne mig badas i svett bad med!

#8 Får inte ta antiinflammatoriskt för magenObestämd Dock funkar också "vanliga" värktabletter bäst för mig vid migränGlad Däremot har jag ju inget emot om anfallena förkortas och jag inte mår lika skit dagarna före/efter.
Dessa tabletter kunde tas vid behov. Då jag har kraftiga känningar några dagar innan kan jag ta dom "vid behov" och då lindra själva attacken. Kanske tom kunna fullfölja mitt arbetspass, vore ju trevligt att slippa be om att få gå hem mitt i arbetet.

qawqaw
2012-11-28 17:55
#10

För min del sitter det i från 1 dag med konstant likartad smärta som kan vara upp till i värsta fall 2dagar som senare klingar av dag 3 och 4 å det blir då 4 dagar borta från jobb.

[Aquelegia]
2012-11-28 18:00
#11

#10 Precis, supertråkigt bara för sådant dumt påhitt som migrän ( naturens påhitt inte att vi hittar på alltså) att man skall förlora på det privat och dessutom att jobbet får stå utan oss. Inte så kul att behöva vara frånvarande.
Vem vet om jag märker någon FANTASTISK skillnad så kommer jag nog rekommendera dessa tabletter, men än så länge är det upp till bevis!

Anterrabae
2012-11-28 18:17
#12

Jag ser fram emot att se och läsa om resultaten! :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2012-11-28 18:24
#13

#12 Fick punga ut 179:- för 100 tabletter så kommer inte använda dom i förebyggande syfte annat än vid "känningar" så då borde jag ju märka ganska markant skillnad när det verkligen gäller ^^ Hoppas hoppas!

Annons:
Anterrabae
2012-11-28 18:42
#14

Men du kanske kan odla egen färsk citronmeliss och komplettera med, till vardags menar jag? Innehåller den annat? Det blir dyrt med 179 för 100, hur många ska man ta?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2012-11-28 18:46
#15

#14 Ja du menar så! Oja citronmeliss skall odlas! Har fått in mina kryddkrukor att övervintra i köket. Skall skaffa lampor med kallt ljus till dom så jag kan ha färska kryddor året om Skrattande Mor har lampor hemma som hon har i förrådet under vintern, dom planerar jag en kupp att "låna" Oskyldig

Man skall ta 3 om dagen, på internet såg jag dock 2 om dagen dock 3 för migrändämpande.

Tabletterna kommer jag ha som komplement när jag får migränvarningar. Då vill jag inte sätta mig och dricka massa te. Smidigt att ha emd på jobbet också eller om man åker någonstans så man inte står helt utan. Vill säga att det är den där miraklekuren jag letat efter ^^

Chestnut
2012-11-28 19:22
#16

#15 Hoppas att de får den effekt du önskar! Själv är jag kritisk men inväntar spänt rapporter om hur det hjälper dig Aye.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-11-28 20:19
#17

#16 Är faktiskt knappt ens inne i tankarna att det skulle dämpa smärta mer än att smärtsignalerna knske lugnas och inte blir tokiga likalätt. Däremot den stressorsakade migränen och vem vet kanske den oroliga sömnen blir bättre närmigränen faller på.

Jag är också kritisk då jag inte är den som handfallet lägger mina händer i något men visst vore det häftigt om det vore en mirakelkur *med glimten* Flört
Känner att jag är i den sitsen nu där jag inte hoppas att allt bara skulle försvinna(ja förutom höften) kan dock erkänna att jag ett tag var i princip depserat efter något oh ville tro helt blint på örter.

Upp till toppen
Annons: