Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 4848 ggr
[Aquelegia]
2012-11-27 22:43

Hållningssele

Då jag när jag har ont och är fysiskt trött i kroppen inte orkar hålla kroppen stabil så faller axlarna framåt och får därför spänningar vilket i sin tur ger smärtor och värk. Så onödig värk men som påverkar allmäntillståndet i vardagen extremt mycket. Påverkar humöret tomObestämd

Funderat länge på en hållningssele eller vad det heter och har nu hittat en prisvärd från hälsokost. Posture Performance
Fick hem annons på posten med erbjudande 299:-

Är den något att ha? Tycker för det priset att det är värt att testa om det inte är någon som direkt vet att den är verkningslös.

Annons:
[Tassy]
2012-11-27 23:08
#1

Den skulle inte hjälpa mig, den är för kort i ryggen och skulle nog skada mer än hjälpa. Men jag är obotlig hösäck också Tungan ute den kan säkert hjälpa lindrigare "hösäckar" Glad men saknar dock stödytor, tror den kan göra ont med tiden.

[Aquelegia]
2012-11-27 23:16
#2

Funderade på det med om den inte trycker på för hårt och "spänner bak" för mycket. Hittade någon snordyr som man börjar med en störra variant först med stora stödytor och sedan när man fått upp muskulaturen köper en lättare/mindre för fortsatt påminnelsestöd typ.

Jag hänger ju inte på långa vägar med axlarna som dig men när jag blir trött i kroppen så gör det så nedrans ont att hänga, på grund av utmattningen i muskulaturen orkar jag dock inte hålla upp av mig självt även om jag evt hur man gör. Då vi har svarta jobbkläder gör det inget att ha en svart sele utanpå den tunna tshirten. Då kan jag lätt plocka av/på den vid behov. Skall kolla på den imorgon och prova.

lejerblom
2012-11-28 16:39
#3

Jag har Hälsovästens större variant och gillar den. Den sitter bra på plats och är smidig att justera. Tyvärr ligger den mest i en låda i hallen då jag tycker den är lite väl stor för att ha på/med sig dagligen. Där ligger den alltså.. fast jag antagligen behöver den massor, har aldrig haft såna besvär med låsningar i bröstryggen som jag har nu… Har slarvat med hållningen… Aja. Det är verkligen värt att testa om du har möjlighet! Jag skA damma av min när jag kommer hem ikväll. Bra grej!

lejerblom
2012-11-28 16:41
#4

Har tyvärr ingen erfarenhet av den nättare varianten!

[Aquelegia]
2012-11-28 17:42
#5

#3 Dom i butiken sa att den större var bättre stöd i. Herregud vad den lilla satt åt runt armhålorna. Kunde likagärna tagit ett gummibandObestämd Jag som skaver upp och får bristningar av bh liksom, tackade för mig och köpte inte den nättare varianten.
Skall kolla upp den större varianten, låter ju onekligen som att den fungerar enligt dina erfarenheter. Det är låsningar i bröstryggen allt började med från första första början så det måste jag åtgärda att hamna där igen.

Har du testat att sova med västen? Jag sjunker ihop så och vaknar med ömma nyckelben och axlar.

lejerblom
2012-11-28 18:46
#6

Har du möjlighet att prova den större västen, innan du köper, så gör det! Är ju väldigt individuellt hur man upplever västarna. Jag måste ha kläder mellan men då går det också väldigt bra. Jag har funderat över en mindre väst för att de är mer diskreta men är den skavig har jag hellre min stora! :) Har inte prövat att sova med den, har aldrig behövt den i det läget då jag ligger helt stilla, på rygg, hela natten.. :O

Annons:
[Aquelegia]
2012-11-28 19:00
#7

#6 Min syster testade den nätta och hon tyckte den var extremt obekväm. Ja gummibandsstuk. Tänk dig ha en ryggsäck med för små axelband som skär in i armhålorna mums!
Oja, testa kommer jag göra vad jag än köper i slutändan. Är ju testandet som kommer avgöra vilken som sitter bäst och är effektivast!Glad

lejerblom
2012-11-29 07:54
#8

Fy. :O Det låter ju verkligen inte skönt! Jag håller tummarna för att du gillar den lite större västen, det är ju så himla tacksamt att kunna ta till den.
Jag använder den inte så värst långa stunder åt gången dock, jag tycker att rörelseomfånget blir så mycket mindre. Men det är väl också så att det är något jag måste vänja mig vid om jag ska tänka lite på hur jag använder mina lemmar… Måste lära mig att flytta med mig kroppen när jag gör saker. :P

Håll oss uppdaterade i västprovningen!

Upp till toppen
Annons: