Annons:
Etikettutbildning-arbete
Läst 1777 ggr
qawqaw
11/24/12, 12:58 PM

Blir arbetsökande efter årskiftet.

Jag ska nu söka jobb igen och sist hade jag tur att få ett helt underbart jobb i receptionen på en vc, tyvärr läggs den ner och jag ska åter igen ut och söka. Minhandläggare är jätte bra men har fått problem men kundtjänsten på arbetsförmedlingen. Jag har säsångsjobbat som städeerska i hela 3 månader och halkade in inom industriarbete p.g.a flytt och behov att att få jobb snabbt. Nu iafl så proppsar dom på att det är inom städ och industribranschen jag hör hemma, trotts det att jag har 10 års arbets erfarenhet inom service yrken och även utbildning i det området. Jag är livrädd för att hamna tillbaka inom idustrin och städning. Jag fick problemmed både händer rygg och ben och hade ständiga hot om uppsägning på grund av att jag hade ont.

Nu är jag desutom handikappad i ena handen och får inte använda den och vad ska man då söka för jobb?

Annons:
[Tassy]
11/24/12, 1:02 PM
#1

Ush vilken jobbig situation, men stå på dig, du ska absolut inte tillbaka till industri och städbranschen! Det och servitris är dom absolut sämsta möjliga tänkbara yrkena över huvud taget!

qawqaw
11/24/12, 1:06 PM
#2

Servitris har jag provat och mina handleder klarade det inte. Jag kan inte ens hälla upp vin med en hand när den är full jag kan inte ens lyfta en stekpanna med mat i med en hand och iblan inte ens med 2.

[Tassy]
11/24/12, 1:53 PM
#3

Nej servitris är som sagt en av de i särklass värsta yrkena, frisk eller ej. Man drabbas ofta av fallskador, förslitningsskador, stress, ögonproblem, alkoholproblem med mera. Här kan du läsa mer:

http://www.arbetsmiljoupplysningen.se/sv/Yrken/Servitris-och-servitor/

Upp till toppen
Annons: