Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3906 ggr
qawqaw
2012-11-24 09:29

Lågt blodtryck

Jag är en riktig lågtryckare, detta gör att jag kan svimma helt sådär. HUr har ni andra det med trycket?

Annons:
Chestnut
2012-11-24 10:50
#1

Jag har relativt lågt tryck i grunden men oftast när vården tar blodtryck är det i någon situation när jag har ont eller dyligt och då kan trycket till och med vara lite väl högt.

Min mamma & syster har jätte lågt tryck och det är ju inte så konstigt eftersom kärlen också består av bindväv…

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
2012-11-24 11:08
#2

Jag har blivit kollad mycket under senaste graviditeten och när man som normalt skulle få högre blodtryck låg jag på 43/100 och som ogravid har jag legat på 48-50 i undertryck.

Maria
2012-11-24 11:35
#3

#2 Du menar tvärtom eller 100/43?

Annars så är ju 100 ett väldigt högt undertryck.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

qawqaw
2012-11-24 11:45
#4

precis, tvärt om ska det vara.

[Tassy]
2012-11-24 12:02
#5

Jag är en extrem lågtryckare, precis som min mor var tills hon födde barn.

Jag brukar få pikanta frågor om jag är vaken när dom kollar mitt tryck. Då är jag ändå uppstressad då jag hatar att folk tar i mig.

DesK
2012-11-24 14:20
#6

Här är en till med lågt blodtryck Glad När jag var på förlossningen med min äldsta dotter, var de klart bekymrade över det låga trycket, jag fick fräsa i ordentligt om att de skulle hjälpa mig att få ut ungen istället för att ojja sig om trycket.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
qawqaw
2012-11-24 14:26
#7

Jag är väldigt jämn med mitt blodtryck och när jag väntade första barnet så låg jag rakt igenom på 50-55 i undertrycket, en kväll så började mina pen puslera och 2 dagar senare var jag för att kolla upp mina yper svullna ben och då låg trycket på 75 och jag fick åka till förlossningen. För att komma till poängen så misstänkerjag att jag hade en mer allvarlig havandeskapsförgiftning en vad som ansågs eftersom jag hade hade dåliga världen på allt förutom blodtrycket som var högt då men inte tillräkligt för att ses som akut. mina symtomer stämde inte överens med konsekvenserna. Dom snöade helt och hållet in sig på mitt blodtryck och lät det hela gå på tok förlångt.

hus-musen
2012-11-24 17:10
#8

Jämt blodtryck, inom normalvärde. Men oftast högt på tester eftersom jag inte gillar när folk rör mig.

Mamma har lågt blodtryck, går i släkten men inget jag fått  som det verkar.

Qui dormit, non peccat

 


lightseeker
2012-11-25 20:36
#9

här är vi också låga i trycket, men har också problem med normaltemperaturen.

Har kalla händer och fötter, men värst av allt när jag var barn och inte blev insläppt på barnakuten, med mina värkande trumhinnor (var öronbarn) därför att jag inte hade feber.

Har fortfarande undertemp, så en liten stegring är feber och sjuk för mig.
Hur är det med er? ser ni också ett samband med lågt blodtryck, låg kroppstemperatur?

qawqaw
2012-11-25 20:53
#10

Jag har aldrig tänkt att det kanske hänger ihop, jag har normal temp på 36,3 samma med sambon och när vi har 38 grader så ligger vi dundersjuka

lightseeker
2012-11-25 20:55
#11

jag känner igen det där, qawqaw, brukar också  ha en normal temperatur på 36,3

qawqaw
2012-11-25 21:05
#12

Jag åkte på en dunder infektion när jag skulle föda nummer 1 och med febernedsättande hade jag 38,7, jag var som ett kolli.

Razzora
2012-11-26 00:02
#13

Har också lågt blodtryck, Det lägsta en läkare har mätt på mig var 60/50, då undrade han om jag mådde bra. Jag mådde hur bra som helst :P

Annars har jag normalt mellan 80/50 - 100/60

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
[Aquelegia]
2012-11-26 00:24
#14

Vad jag minns så har ingen bekymrat sig över mitt blodtryck annat än att i min familj har vi problem med svimmningar, yrsel osv, har blivit kollade för blodtrycket allihopa men har inte fått något vettigt svar. Som yngre var jag JÄMT iskall. Hemma hos mor på landet sover jag med både vantar, mössa och tjocka strumpor på. När vänner kommer hem till oss beklagar sig folk alltid över hur varmt det är hos oss. Jag tycker det är kyligt Skäms

Razzora
2012-11-26 08:54
#15

#14 det låter faktiskt som om det är lågt blodtryck som ni är drabbade av. Jag fryser också jämt, men sambon tycker att det är för tok för varmt. Så jag sitter alltid innomhus med en tjock tröja och tjocka strumpor. Till och med när jag går och lägger mig har jag på mig ett par riktigt tjocka strumpor, för annars fryser jag under natten. + en riktigt tjock täcke +  en extra filt vid fötterna + en varm katt som sover vid mina fötter :P

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Chestnut
2012-11-26 11:19
#16

Lågt blodtryck och låg kroppstemperatur hänger ofta ihop och det är liksom yttringar av Dysautonomi båda två.

Jag har också låg temp och mår feber-pyton så fort jag blir subfebril…

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2012-11-26 12:54
#17

Lågtemp, ja. Har en normaltemp på 36,6 ungefär. Över 37,5 och jag känner mig jättesjuk ;) Ett tips, till alla lågtempare, försök bli och vara varma, runt 37 någon gång om dagen, helst flera och i samband med mat. enzymerna är som aktivast vid 37-38 grader, och kommer man ner under 36,5 så har man inte ens halva enzymeffektenkvar, så de blir inaktiva. Detta ger taskig matsmältning, dålig läkning och massa strul eftersom typ allt i kroppen är enzymstyrt. Annars har jag precis som far och hans släkt högt blodtryck. Vet dock inte hur det skulle varit om jag inte fått blodtryckshöjande mediciner och kortison. Det kan nämligen kännas som jag får blodtrycksfall fast trycket är ganska högt. Det konstigaste trycket jag mätt upp var 105/95, nästan 100/100 då mådde jag riktigt dåligt!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

qawqaw
2012-11-26 13:00
#18

Jag är känner mig oftast väldigt varm trots låg temp, men blir jag lite ner kyld så kan det ta en heldag att bli varm. Jag är jätte känslig mot värme och får jätte lätt värmeslag men något som jag ofta kan bli trott 38grader varm är att jag blir kall om nästipp och bröst.

Upp till toppen
Annons: