Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2118 ggr
Anterrabae
2012-11-22 12:29

22/11 vad tiden går

Hej, vad gör ni idag? Hur har ni det? Jag är på Mölndals sjukhus för check ups. Första svängen hos diabetesläkaren gick bra, över förväntan. Hon accepterade min EDS-tanke och höll med om att en utredning skulle vara bra, även om hon inte tyckte att jag var typisk och inte skulle misstänka det själv. Hon frågade om jag behövde remisser till sjukgymnast, fotsvård eller ortopedtekniska. Jag tackade ja! ;) däremot har ämnesomsättningen sjunkit igen, så nu ska jag åter börja med Levaxin. Det är en biverkan, som så många andra, av kortisonet. Igår var jag på VC och den dr höll med om att jag behövde få komma till klinisk genetik. Han skulle skicka en "väl formulerad remiss" så de skulle bli intresserade :) Nu har jag ett besök kvar idag, till ögonmottagningen. Hoppas allt är lugnt på den fronten med. Jag behöver lugn. Annars gör det ganska ont, även det som vanligt. Migrän och ömma trötta handleder, jag glömmer stöden nattetid.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Tassy]
2012-11-22 15:23
#1

Det låter bra, Ida!

Här är det lugnt hemmastök, sitter i rullis idag, men passar på att frosta av frysen och lite annat småstök.

Moonwing
2012-11-22 15:42
#2

Vad skönt för dig, att det börjar lossna..väntar fortfarande på en VC-tid, är väl mycke nu inför jul kan jag tänka.

Jag har fått nobben innan vad det gäller kortison-de tyckte jag fått för många sprutor redan (pga mina arbetskador)..så för mig blir det förhoppningsvis en utredning om lite mer hjäpmedel bla..

Här har dagen varit relativt lugn..än.(börjar kunna röra mig lite nu).-tycker om lugnet och har blivit såå asocial, sen jag blev riktigt dålig. Man orkar bara inte vara trevlig.OskyldigCool

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Anterrabae
2012-11-22 16:49
#3

Ja, det är skönt att steg ett löste sig relativt enkelt. Nu ska vi se om de på klin gen finner mig tillräckligt intressant, och hur lång tid det kan tänkas ta.. På ögon konstaterades det att de främre inflammationerna, de som kallas iriter håller sig lugna men uveiterna dvs de bakre inflammationerna som ligger i näthinnan ökat igen. Fick en kortisonspruta i bindehinnan, bakom ögat medan vi alla (jag och läkarna jag har) grunnar på fortsatta åtgärder. Trött, sliten, och med onda ögon och ont huvud. Båda mina ögonläkare (sprang på dem tillsammans i korridoren innan besöket) tyckte EDS-tanken lät intressant och såg fram emot utredningssvaret. :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2012-11-22 17:12
#4

Huffa, det måste vara en av mina värsta mardrömmar - spruta i ögat! Skrikandes BRRR vad otäckt!

Denna kommentar har tagits bort.
Anterrabae
2012-11-22 17:51
#6

Har man fått sisådär 10-15 st genom ären så vänjer man sig vid tanken ;) men några är värre än andra. Den idag är en snäll variant, eftersom man inte går igenom ögonväggen. Något av det äckligaste jag kan tänka är luxationer, både att det kan hoppa ur och smärtan som följer med..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Tassy]
2012-11-22 18:05
#7

Så olika det kan vara, för mig är luxationer inte alls äckligt Tungan ute sont så in i *** kan det dock göra, det ska jag inte hymla med.

Chestnut
2012-11-22 19:03
#8

Blev lite skraj igår då kroppen bestämde sig för att markera på nya sätt att den inte mår bra men idag har det lugnat sig på den fronten iaf.

Dagen har bestått av kaffe, newtons andra lag, kaffe + frukost, anatomi, relativitetsteorin, kaffe + lunch, relativitetsteorin, åka buss, ta in pållen, anatomi, uppsatsskrivning, lite mat, relativitetsteorin, anatomi, polynom… Nu går ögonen så i kors och kaffe kan jag absolut inte dricka mer så ska lyssna på kroppen istället för att droppa tårar över anteckningsblocket.

Helt j*vla slut! Skrikandes Fixar inte mer än att läsa några rader i taget innan jag måste ändra sitställning, gå på toa eller på annat sätt avbryta för att kroppen inte orkar. Låter ju som att jag gjort massor men har inte fått särskilt mycket gjort. Läser men tar liksom inte in vad jag läser för hjärnan har fullt upp med kroppens alla signaler.

Oerhört frustrerande och en batteridöd mobil har varit en bakomliggande stressfaktor hela dagen eftersom jag väntar på att infektionskliniken ska höra av sig. Vill bli av med bakterierna och återfå lite mera ork igen…

Så kvar idag är vila, duscha, plugga och (försöka att) sova… Tur att det snart är helg!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-11-22 23:40
#9

Skriver mer imorgon men chestut, det där med att det är svårt att ta in vad man läser och länken till att hjärnan redan är så upptagen med annat. Gud vad sköt att äntligen ha fått en förklaring på det! Kände mig skitkorkad senaste åren för jag inte fattar vad som står i böcker (som man måste memorera) förän jag läser meningen ord för ord. Ibland när jag "fastnar" behöver jag läsa om samma mening stycke 10 gånger innan hjäran är med igen.

Förr kunde jag skumma igenom en bok och återberätta allt i detalj.
Mor min pratade om det häromdagen att jag verkar ha tappat snillet i huvet på mig, och ja, så känns det. Det har verkligen varit skitsvårt att acceptera för jag trodde verkligen att jag gått och blivit dum. Tänk att det var en bieffekt av allt annat som hände i kroppen!

Nu ska det bli skönt att däcka av trötthet både fysisk och psykiskt även i våran stenhårda säg. Efter en vecka ifrån jobbat var ALLT bakvänt ch stod på fel plats *lapplisan i mig vakade* vill ha ording på saker och ting så man slipper onödiga lyft så fort ma skall hämta något. Var sak på sin plats!

Extremt viktigt att skadrisken är så minimrad som möjligt när kroppen inte orkar med fall. Lådor över sig och dylikt.

Upp till toppen
Annons: