Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2060 ggr
[Tassy]
2012-11-20 11:41

God dag 20/11

Idag får jag hämta hem Herculesen, spännande! Skrattande

I övrigt har jag subluxat bägge axlarna under natten, har ont i nacken och ögonen som i sin tur ger jobbig huvudvärk. Blir till att ta det lugnt och undvika datorn idag.

Annons:
Anterrabae
2012-11-20 13:14
#1

Oj, stackare! Och jag som tyckte jag var ynklig idag ;) har legat och "stretchat" mina handleder i sömnen. Det blir lätt så när jag inte håller koll innan jag somnar och "fixerar" handlederna rätt. Då böjer jag in dem till max, och har följaktligen ont och är svullen när jag vaknar. Har huvud och ögonvärk jag med, och dessutom börjar jag stressa inför morgondagens läkarbesök… Måste förbereda mig, fast det känns som jag inte har hjärna till det. Kanske ska försöka distrahera mig med vörtbrödsbak. :) Krya på oss!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Denna kommentar har tagits bort.
[Tassy]
2012-11-20 13:32
#3

Ja, krya till oss och alla som behöver det!

Det där med handlederna känner jag igen, och är en viktig faktor till varför jag bör använda mina nattortoser som jag slarvar med konstant Skäms

Anterrabae
2012-11-20 13:40
#4

Ja jag har ju handledsstöd med skenor, kanske ska plocka fram dem ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2012-11-20 13:53
#5

#4 Låter som en god idé Glad

Chestnut
2012-11-20 16:26
#6

Här är det någon slags magsjuka som härjar. Börjar dock att lugna sig men har inte fått mycket gjort alls idag….

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
kkarinn
2012-11-20 17:07
#7

idag är den ingen vanlig tinsdag fööööööööööööööör jag tog mitt körkort idgSkrattande

länge sedan man var glad för nått!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111

[Tassy]
2012-11-20 17:08
#8

#7 STORT grattis till friheten! Skrattande

kkarinn
2012-11-20 17:11
#9

tack snälla!!Skrattande

Anterrabae
2012-11-20 17:43
#10

Super-jätte-grattis till lappen kkarinn!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
2012-11-20 19:52
#11

Härligt kkarinn! Bra jobbat Skrattande

Jag har mått lite bättre på kvällen så tog en rejäl mys/arbetsstund med pållarna. Treåringen har äntligen kopplat helt vad smackningar betyder och tycker det är jättekul att bli longerad.

Vette tusan vad jag skulle gjort utan hästarna Kyss

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-11-20 22:02
#12

Ts: UScha då, har du testat att sova lutad mot en kudda så axlarna hålls isär?

#1 Har du handeledsskydd? Annars gå till arbetsterapeut. Ingen idé att vänta på utredning för sådant för vissa saker kan man få hjälp med ändå utan diagnos. För sömnen verkar du behöva dom hårda som jag då jag också viker handlederna som en fällkniv under natten och vaknar svulen och kraftlös i händerna. Dom mjuka håller inte mot fällknivshänder.

#7 GRATTIS! SkrattandeSkrattande Håller i detta nu på att ta körkort några bra tips? Cool

#11 Hur känns det i magen? För både sambon och jag har haft nått skumt på g med magarna :S

IDag vaknade jag stel som en pinne, testade senare på dagen och då kunde jag nudda golven, nudda knäna med pannan osv "vanliga" rörligheten igen.
Värken har varit med mig hela dagen på högsta nivån. Vid middagen skulle jag lyfta ut en stekpanna ur skåpet och då jevlar slog det till kramp i hela kroppens muskulatur, från tårna, vaderna, ryggen, armarna och fingrarna. Fick sätta mig på en stol en stund och be syster och sambon göra allt förutom att jag rörde ihop det sista. Verkar vara nerverna som spelar mig ett spratt då jag varit på så hög smärtnivå i en vecka nu.

Imorgon skall jag övningsköra igen och jag har städat ur alla skåp här hemma. Tog mig några timmar men nu är det gjort! Köket har nog aldrig haft mindre saker framme än nuSkrattande Dammsuga och skura får gubben göra imorgon ^^

Chestnut
2012-11-20 23:01
#13

#12 Jag har mina vanliga problem ^10 typ… Nu är det BRÅTTOM till toaletten och noll aptit. Ont, trött och matt. Övriga familjen har liknande.

Nu har jag skrivit färdigt en labbrapport (bara en månad för sent), begravt mig i matte och lär bli sittande ett tag…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2012-11-20 23:07
#14

#12 Funkar inte tyvärr. Jag är som en trimmad propeller när jag sover, snor runt, runt. Slänger mig hit och dit, sparkar, slår och slänger mig hur som helst. Jag kan somna i perfekt läge och typ vakna upp och ner i takkronan om jag hade nån Obestämd

Eftermiddagen var lugn, kom till ro med en god bok till slut så rastlösheten dämpades. Sen fick jag besök och vi hämtade hem Hercules med gemensamma krafter! Sen bjöd jag på mat som tack för hjälpen. Nu är det dags för sängen snart, medan jag klurar som bäst över vad jag ska baka först. Tungan ute

[Aquelegia]
2012-11-20 23:19
#15

#13 Ahkej då är det nog inte vårat. Vi har onda magar. Hoppas det bara är en minivisit så ni slipper liggandes be till porslinsguden!

#14 Enda som hjälper mot propellern för mig är spikmattan. Kanske funkar med akupressurmattan ?
Åh din herculesGlad hjälpsammare och lydigare sambo får man leta efter hihi. Med tanke på att jag ju ska bli med surdeg borde jag sno mig fortast möjlig och köpa en sådan.

[Aquelegia]
2012-11-20 23:21
#16

Drack för övrigt en kopp kaffe (hälften mjölk dock) för att orka med att plugga teori, väl innehavare av koffein slog det till så hårt att jag varit rena rama hyperaktiv idag. Läskigt vad lättpåverkad jag är! Skönt dock för värken släppte lite, så pass att jag orkade vara social hela dagen med systerSkrattande

Anterrabae
2012-11-20 23:39
#17

På väg i säng för att författa symtomlista, har gått och grunnat på den hela dagen. Dr kl 9:30 imorrn. Det ska bli spännande att se vilket bemötandet blir.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2012-11-20 23:39
#18

Springer runt som en yr höna här hemma!

Har hittat en brödkavel som helt magiskt har dykt upp här hemma, bara sådär!!! Min kavel ligger på sin plats! plötsligt har jag två kavlar och ingen kan svara på vart kaveln kommer ifrån, och HUR kom den in i mitt HEM??? Det är bara jag och gubben här, han har inte införskaffat den!!!

DeeesK!? Är det du som är skyldig??? (Om ja, förlåt att jag missat den så länge! Skäms)

Jag måste få reda på vart kavelfan kommer ifrån, jag vågar ju inte sova här (inget ont om kaveln), men just nu är det mest läskigt Tyst vem är skyldig?

Chestnut
2012-11-20 23:42
#19

Tassy: Jag är då oskyldig! Cool

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-11-20 23:45
#20

Jag håller allvarligt talat på att bli galen av en kavel!!!

Annons:
Anterrabae
2012-11-20 23:47
#21

Jag med ;) Har inte skaffat dig en kavel, Tassy :D men lite kul var det att läsa om det :) tröttfnissar..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2012-11-21 00:03
#22

#20 Hoppas för jösses att det var desk som smusslat in den. Fnissar hysteriskt åt ditt sätt att skriva men uscha vad läskigt ändå att inte veta vart den kommer ifrånFörvånad

Denna kommentar har tagits bort.
[Tassy]
2012-11-21 01:22
#24

Oron över kaveln har övergått i dåligt samvete, klart jag måste ha fått den men glömt av det, huu så pinsamt detta känns! Har ett svagt minne av att jag säger "men vad bra, nu har jag två",och jag vet att jag pratade om kaveln med Dessan :p

DesK
2012-11-21 07:37
#25

Tassy jag är dessvärre oskyldig till kaveln, hade en fundering om jag skulle ha tagit med en till dig, men glömde bort den sen Skäms Hoppas att du finner den skyldige!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

kkarinn
2012-11-21 09:05
#26

#12  tack SkrattandeSkrattande, mitt lilla tips är att försöka att fokusera på endast körkoret, jag tog ledigt från jobbet den sista veckan, och trivas med den du övningskör med!!! och börja med teorin itid, ta lite itaget..men annars försök ha roligt :)

någon som vethur lång tid det tar innan jag kan hämta det? vill ha det nNU!!!! :D

DesK
2012-11-21 09:49
#27

#26 Du får lappen inom kort. Grattis! Glad När dottern och jag tog körkort fick vi lappen efter bara 3 dagar. Du vet väl att du får köra med legitimation och det intyg du fick vid uppkörningen. Jag kompletterar med tipset att se till att göra alla övningsprover som körskolan tillhandahåller. Både dottern och jag klarade allt på första försöket Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Tassy]
2012-11-21 13:06
#28

Är du heeelt säker Dessan? Tyst Den där kaveln är rätt skrämmande just nu.

DesK
2012-11-21 13:14
#29

Ja Tassy det är jag, men du får nog se det som att du har fått den av nån annan, för det är ju inte troligt att nån tar sig in hos dig och lämnar en kavel som "visitkort" Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2012-11-21 13:17
#30

Hahah nej, det låter väldigt osannolikt Tungan ute men jag kan inte sluta grubbla, aspig som jag är. Det är ju "oreda" bland mina prylar, nu har det dykt upp något jag inte för allt i världen kan komma på varifrån den kommer, och den ligger på fel ställe! Tyst Jag känner mig som ett ärkenöt Skäms

DesK
2012-11-21 13:21
#31

Nej nej nej du är en klok och vettig tjej, inget nöt! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2012-11-21 13:24
#32

Men jag hispar över en kavel Tungan ute

Upp till toppen
Annons: