Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1314 ggr
[Tassy]
2012-11-19 14:22

God dag 19/11

Tjosan allihopa!

Idag mår jag helt okej och har sovit gott. Dessutom är min första julklapp på väg hem till mig, en Hercules köksmaskin Skrattande jag jublar högt av all avlastning mina händer och handleder kommer att få i köket nu, lagom till jul! Wihoo!

Annons:
[Aquelegia]
2012-11-19 14:33
#1

Lyckades övningsköra med väldans krampanda mage. På vägen hem köpte jag med mig varm surdegsmacka med kyckling och mozzarella, jordgubbsmoothie och nytt roiboste från Espressohouse.
Hade inget i kylen till frukost och kroppen är helt slut på energi efter helgen så skönt att bara slänga sig i soffan och vräka i mig mat.

Somnade omedelbums efter frukosten av utmattning och vaknade 2 timmar senare med värk utav bara den. Tyckte väl jag klarade mig lite för bra med allt gående i sthlm. Såklart kom det i ett skov efteråt. Nåja jag är ledig till onsdag torsdag 13.00 så jag har det ändå väldans braSkrattande'

Vart köpte du herculesen? Jag är ännu i funderingar vilken jag skall köpa. Du har ju redan en sådan där mixa/hacka liten sak så förstår att du köpte herculesen men jag behöver ju mixer och allt så funderar på den desk föreslog i någon tråd på matlust tror jag det var.

Skulle varit hundvakt till imorgon men syster hämtar hem sin hund redan idag för cykelnykelnär bortta och kroppen vill inte gå längre än runt huset.

[Tassy]
2012-11-19 14:38
#2

Jag beställde min Hercules via Webhallen, de var överlägset billigast, och har varit kund hos dem i många år utan minsta krångel.

Jag köpte den primärt som degknådare och dyliga tunga uppgifter, som du säger så har jag redan mixer i olika utformanden. Glad

Hoppas sviterna efter helgen ger med sig snarast!

DesK
2012-11-19 14:50
#3

Aye krya på dig!

Tassy ha nu riktigt kul med din nya sambo! FlörtCool

Nu ska jag strax åka till mitt utlämningsställe och hämta min nya mobil Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2012-11-19 14:53
#4

#3 Spännande med nya nallen!

Anterrabae
2012-11-19 14:58
#5

Aye, krya från mig med! Kul med mobilen Dessan! Här är det ok, var uppe vid sex, och åkte till sjukan för provtagning, det känns nu fram på eftermiddagen. Har liksom extra ont i min stukade vrist, och det strålar upp i benet. Förresten, hänger kramper ihop med eds? Det borde det, med tanke på överansträngning och så. Känner inte att tillskotten jag tagit för det tidigare hjälper så bra längre. Inte sen jag spräckte svansen och skadade foten första gången denna höst. Får framför allt sendrag och kramp i hålfötterna, och lite i vaderna. :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2012-11-19 15:02
#6

#5 Kramper och även dysautonomi (problem med kroppstempen) hör ofta till Flört

Annons:
Anterrabae
2012-11-19 15:20
#7

Tack! Jo den däringa dysautonomin har jag verkligen blivit medveten om på sistone! Har alltid haft problemen, men att det så tydligt hänger ihop med skov och dåliga dagar har jag inte kopplat förrän nu.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2012-11-19 17:11
#8

Jag har blivit sämre uscha, magen har varit ett stort frågetecken hela helgen men idag fy. Kramperna fortsatte tills nu när jag tog en banan.

Ryggen och höften orkar verkligen ingenting. Stolt dock att jag orkade mig igenom halva boulongerskogen emd vovven även om sambon fick ta henne för minsta ryck och jag ville skrika rätt ut. Tog henne i uppförsbacke dock så hon kunde dra mig upp. Trappor måste jag ta i räcken för att kunna ta mig upp. Helt sjukt alltså vad ynkligt man kan må och det ändå inte syns utåt? Kanske jag som inbillar mig att jag ser heeeeeeelt normal ut när jag går ^^ Väninnan i fredags anmärkte på min gång och hålling flera gångerOskyldig Var ett tag sedan jag hade sådant här skov så jag hade nästan glömt av hur det kändes.

Jobbet ringde nyss och ville ringa in mig 13-22 imorgon herremin!!!!!!!! Jag ville bara gråta men vet ni vad? JAG VÅGADE säga nej (hade faktiskt inget val). Sjukt sorgligt att jag inte kunde ställa upp men jag ställde upp för mig själv! Lättnad med lite småångest men inte mitt fel att jag är så dålig. Talade om som det var att stockholm tog musten ur mig och hon förstod.

Har ätit maxdos värktabletter hela helgen och orkar inte med mer tabletter nu. Vet inte men jag klarar verkligen inte mentalt att knapra tabletter i flera dagar.

Tyck nu inte synd om mig, syster kommer och skjutsar mig runt stan som en prinsessa strax och skall få lite kramar av henne. Sambon har försökt massera bort triggerpunkten vid ryggraden hela helgen men förjäves. Förstod dock hela veckan att något var fel så det kom inte som en chock detta skovTungan ute

Anterrabae
2012-11-19 17:15
#9

men jag tycker lite synd om dig i alla fll Aye! ;) för jag vet hur jobbigt jag tycker att det är med sådana skov.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2012-11-19 17:18
#10

#9 Okej då lite tycka synd om kan jag taCool Mår bättre bara av att få skriva av mig värken. Så skönt att kunna få ur sig det ibland.

Chestnut
2012-11-19 17:50
#11

Här är det urvriden trasa efter flera möten och många viktiga samtal. Min mage är jätterisig med så står minus rejält….

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2012-11-19 17:54
#12

Skickar styrkekramar till dig chestnut! Kyss

hoppas det kom ut något bra ur samtalen idag i alla fall. Så det itne bara var dränerande?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
2012-11-19 18:28
#13

#12 Tack!

Kom mycket bra, det mesta idag har faktiskt lett till något positivt (dock varit tufft mentalt att diskutera), men det har slitit på mig som attan och en förbannad anslagstavla/whiteboard som är stört omöjlig för mig att få upp på väggen tog nog knäcken av mig nu på kvällen. Kroppen mår ju liksom inte bra och sen mental dränering på det blir bara lite för mycket…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
2012-11-19 20:36
#14

#13 Läste om mötet! Hoppas idiotläkarn får kicken för det borde ha få. Kram vännen

Upp till toppen
Annons: