Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2650 ggr
Chestnut
2012-11-14 08:02

14/11 god morgon

Hur mår ni idag?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
2012-11-14 08:06
#1

Själv är det riktigt tufft, är lite för mycket bakterier som festar loss så har fått noll sömn och har ruggigt ont. Fryser som attan trots att det är 26 grader här inne och jag är ordentligt påpälsad.

Ska egentligen på möte nu på förmiddagen men ska nog ringa och avboka. Finns inte en chans att jag orkar ta mig dit. Rynkar på näsan Sitter istället med mina vårdkontakter och förnyar recept… Hade tabbat mig och glömt bort att förnya i tid så står utan en av mina viktigaste mediciner. Aja, den läkaren brukar fixa sånt snabbt…

Hoppas att ni andra får en fin dag!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-11-14 12:06
#2

Ajajaj, vad trist! Rynkar på näsan

Jag har skadat nån sena eller liknande i hals/nyckelbensregionen. Har vansinnigt ont, kom efter en sublux och sitter riktigt djupt. Kan vara så att jag måste kolla upp det, värken sprider sig så den är uppe vid ena örat nu. Men foten är iallafall nästan helt återställd! Skrattande

Anterrabae
2012-11-14 12:39
#3

Ujuj

Här är det ganska ok, får saker gjorda idag. I alla fall de vid datorn Flört Svarat på en rad viktiga mail. Dessutom startat en tvätt, och påbörjat lunch.

Behöver ta en prommis med jycken, men jag vet inte om mina fötter pallar det idag. Obestämd Båda vristerna svullande upp igår under eftermiddagen och kvällen. Men stackarn måste ut. I och för sig var han ute vid tio, eller strax innan. Så han bör klara sig till David vaknar om det kniper. Men jag känner mig så taskig. Han har ju tråkigt stackarn!

Vristerna är inte jättesvullna nu, men tillräckligt för att jag ska känna mig instabil.

Krya på er!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2012-11-14 13:01
#4

Ta det lugnt med vristerna!

Finns det någon rastgård eller liknande där ni kan kasta lite boll? Öva lite lydnad eller på annat sätt låt voffen jobba medan du tar det lugnt vid sidan av. Glad

DesK
2012-11-14 13:05
#5

Chestnut krya på dig!

Ida ett tips som jag brukar ta till är gömma leksak/ godis eller liknande innomhus eller på tomten, då får voffsingen jobba men du kan ta det lugnt Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chestnut
2012-11-14 13:21
#6

#3 Har du testat att linda fotlederna? Blir man hjälpt av det finns det mjuka ortoser man kan få (köpa ev beroende på landstinget) via ortopedtekniska.

Mina mjuka ortoser älskade jag länge och använde så gott som dagligen när jag var ute och gick eller red, nu hjälper dem dock inte tillräckligt men jag är ju i en lite extrem sits…

Kryar på mig för fullt samtidigt som jag sliter mitt hår över hur skört våra "genvägar" som jag fått konstruerade i vården är. Är fel person ledig fel dag fallerar allt…

Tog nyss en till extra värktablett så jag ska sluta mina små blå och försöka ta igen lite sömn. Som sagt - fel person inom vården är ledig så jag får gilla läget och försöka kurera mig på egen hand. Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Anterrabae
2012-11-14 18:56
#7

Brukar försöka sysselsätta honom framför allt i huvet när jag är dålig. Men han har ett stort springbehov också, jag märker att det liksom inte räcker att tänka. :) dessutom är det MYCKET roligare att inte hämta/jaga leksaker. Ute kan matte leka själv, bäst hon vill. Titus har annat att nosa på! Detta skulle räcka bra, om jag kom ner för backen.. Däremot vilade ja vristerna och lät David ta ut honom, när han vaknade. Stödet av att linda funkar bara till viss del. Det hade kanske gått idag, men jag valde att backa eftersom obalansen kändes som den kom av svullnad. Mot vrickningar hjälper lindandet mest för att jag då är uppmärksam på att vara försiktig. Men det är ju inte fy skam! ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2012-11-14 22:39
#8

Vaknade med mitt livs första auramigrän och skrek rätt ut i en halvtimme, var iskall kändes det som iaf tempen var på 35 och jag spydde som en gris. Tog värktabletter med detsamma när jag vaknade med attacken.

Fattade inget och trodde det var någon propp då jag aldrig fått talet eller synen påverkat av migrän förr.
Sambon ringde sjukvårdsupplysningen och enda svaret var "jag kan inte tänka mig något särskilt" eh va? Ironiska var att när sambon googlade på mina sympotm hamnade han på sjukvårdsupplysningens sidor där det stod aura. Frågade sambon emdans han ringde hur  helvete hon hade kunnat svara "vet inte" innan hon ens har sökt efter svar? Jaja bra hjälp man får av dissa däranna.

Däckade av frossa och utmattning och lyckades sova bort migränen på 2 timmar SKÖNT då sambon och jag firade 4 år ihop idag<3
Hade massage bokat och planer så jag är själaglad att jag är såhär oförskämt pigg!

Relaxen var helt underbar så nu är värken under total kontroll Skrattande Ska boka in massage nästa vecka igen hihi restaurangbesöket var en halvt besvikelse men mätta blev vi ^^

Imorgon är andra och sista jobbpasset för veckan sen ledig i 6 dagar i sträck CoolCoolCoolCool

Anterrabae
2012-11-14 23:50
#9

Grattis på fyraårsdagen Aye! :) (och sambon såklart!)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2012-11-15 00:36
#10

#9 Tack Skrattande Kommer fortsätta firandet i sthlm i helgen <3 Kan inte få nog av ensamtid med gubben hehe han är en hal rackare som har massa annat för sig annars. VI jobbar även nästan alltid om varann så det har inte blivit mycket tid ihop senaste 2 månaderna. Jämnar väl ut sig tiden vi jobbade ihop senaste 2 årenTungan ute

Upp till toppen
Annons: