Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 3661 ggr
Chestnut
11/11/12, 9:24 PM

Det här med att blöda mycket

Hur tusan får man stopp på det?

Blåmärken, spontana hudbristningar (sår), mens, näsblod, tarmar, blåsa… Jag kommer snart inte ha något blod kvar! Förvånad

Finns det något "starkare" än tranexamsyra (Cyklokapron) man kan be läkaren om? Något tillskott man kan ta som stoppar upp det?

Äter kött och citrusfrukter för glatta livet (mens-cravings…) och ska väl boka tid i nästa vecka igen för att kolla upp järnvärdet igen om detta inte ger sig men jag skulle behöva sluta blöda nu. Eller helst igår.

EDS + fel på koagulationen = ingen höjdare…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
11/11/12, 9:27 PM
#1

lite OT, men kan cycklokapron påverka provsvar/blodbilden?

Jag är inte säker, men jag tror det kan finnas nåt enstaka preparat som är starkare, känner dock inte till något vid namn. Det är ju tyvärr i andra änden marknaden finns, med waran och kompani.

Chestnut
11/11/12, 9:32 PM
#2

#1 Inte de prover jag syftar på iaf, hittar ingenting i Fass om att det skulle påverka och har inte hört något från läkarhållet heller.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
11/11/12, 9:33 PM
#3

Ash, annars hade det varit ett lämpligt och bra svar på den gåtan Obestämd tusan!

Anterrabae
11/11/12, 11:57 PM
#4

Skriver här så jag förhoppningsvis kommer ihåg detta till i morrn.. Men jag vet att det finn både homeopatiska och örtpreparat som är blödningsstoppande. Sjukt effektiva. De är inför störtblödningar, olyckor och förlossningar mm. Jag har en ört man tar som får kärlet att lokalt dra ihop sig. Bra vid näsblod, sår etc. Andra saker för mens. Vid skador är även Arnicasalva bra. Det hejdar både blödning och den akuta inflammationen som kommer. Då läker man fortare och svullnar inte så mycket. Ffa stukningar, luxationet och sånt. Men som sagt. Återkommer! God Natt!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
11/12/12, 2:38 PM
#5

#4 Vart köper man Arnicasalva? Aldrig sett här i sverige nämligen Förvånad Älskar arnicasalva SÅ lindrande mot svullnader främst!

Anterrabae
11/12/12, 3:44 PM
#6

#5 Det brukar finnas i hästsportbutiker, både som tjock lösning för utvärtes bruk, eller som salva eller linement. Och från DCG som homeopatisk salva.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Aquelegia]
11/13/12, 12:36 AM
#7

#6 Jaha, det ska jag kolla upp. Visste väl att det inte finns som "normal" salva i vanliga hälsokostaffärer. Undra om det hade hjälpt mot svullnaden jag hade efter låsningen i några dagar.

Får man smörja den salvan på öppna sår då också?

Ladydragon
11/13/12, 2:29 AM
#8

Jag använder blodstillande vadd länk

dom tussarna är effektiva för att stoppa små blödningar som sår och näsblod

qawqaw
11/30/12, 6:48 PM
#9

Hur många cyklokapron tar du när du blöder mycket?

Chestnut
11/30/12, 7:12 PM
#10

#9 Beror på men är ordinerad upp till maxdos för mensblödningarna.

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
11/30/12, 7:30 PM
#11

den som står på cyklo-f förpackning eller annan? när min kropp försökte stöta ut koppar spiralen så blödde jag jätte mycket och blev då rekomenderad att ta bra mycket mer än det som stod på den receptfria förpackningen, jag blödde igenom stora bindor ändå men jag kunde iafl röra mig utanför hemmet.

Chestnut
11/30/12, 7:35 PM
#12

#11 Har aldrig köpt receptfritt så vet inte…

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
11/30/12, 10:37 PM
#13

Maxdosen receptfritt är 8 tabletter om dagen i Max 4 dagar enligt förteckningen. Tar man högre doser bör man ha kontakt med läkare före :)

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
hus-musen
11/30/12, 10:39 PM
#14

Det enda jag kan komma på annars är hormonpreventivmedel för att minska/skjuta på/bli av med mensen iaf

Qui dormit, non peccat

 


qawqaw
12/1/12, 8:10 AM
#15

Hallonbladste kanske är något, jag inbillar mig att den har hjälp mig vid med blödningarna under förlossningarna för nu sist drack jag mycket mindre och blödde mer än dom andra 2 där jag nästan inte blödde alls.

Upp till toppen
Annons: