Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 1793 ggr
Chestnut
11/11/12, 1:57 PM

Hypnosterapi för smärthantering

Någon som testat på detta?

Fick ni önskad effekt? Hur lång behandling krävdes?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
11/11/12, 9:17 PM
#1

Nu när jag ändå frågar - någon som kanske testat symboldrama annars?

Jag har testat symboldrama som hastigast och gillade det skarpt. Skulle vara väldigt intressant att höra ifall någon testat både hypnos och symboldrama kanske så att man kan få höra en jämförelse. Annars får väl jag jämföra när jag testat hypnos också Flört

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
11/11/12, 9:29 PM
#2

Har ej testat hypnos tyvärr. Men jag måste fråga, vad är symboldrama?

Chestnut
11/11/12, 9:50 PM
#3

#2 Jättesvårt att förklara, lättare att bara använda sig av, men här kommer en länk.

För mig har symboldrama mest varit till nytta för att bearbeta händelser och förhindra att få samma känslor/panik/ångest i någon liknande situation. Det tar ju inte bort smärtor utan är mera ja, bearbetande. Har som sagt bara testat som hastigast men det var väldigt intressant.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
11/11/12, 10:00 PM
#4

Aha, nu är jag med på vad det är för något, jo symboldrama är effektivt. Glad

[Aquelegia]
11/11/12, 11:26 PM
#5

Har inte genomgått en symboldrama behandling eller vad man skall säga men har dagdrömt hela mitt liv som nu visat sig (pratat om vad jag drömt om då jag än idag gör detta, har samma drömmar osv) och på så sätt kommit fram till att jag just bearbetar saker som händer genom mina dagdrömmar.
Min KBT terapeut kom även fram till att det är tack vare mina dagdrömmar jag klarat mig undan depression så visst attan funkar symboldrama då med tänker jag.
Är ju samma sak fast någon kunnig är med som hjälper en vidare. Sedan KBT terapin började har dock dagdrömmarna minskat tack och lov. Lite less på dagdrömmarna nu faktisktTungan ute

Upp till toppen
Annons: